תפריט

איזה ציוד צריך לקנות לשנה הראשונה באוניברסיטה?

איזה ציוד צריך לקנות לשנה הראשונה באוניברסיטה

מתחילה לימודים באוניברסיטה? ברכות! לא משנה באיזה מסלול לימוד בחרת, בכל מקרה עלית על הדרך שלך – וזה מה שחשוב. את בטח שואלת את עצמך – איך כדאי להתכונן? אז בואי לשמוע מחוי ארנפלד איזה ציוד צריך לקנות לשנה הראשונה באוניברסיטה. על הדרך, זה ימחיש לך – איך החיים שלך עומדים להיראות. כמי שמלווה נשים חרדיות במהלך לימודים אקדמיים, חוי ארנפלד מציירת את חיי הסטודנטית החרדית.

מחשב

לימודים אקדמיים מחייבים בדרך כלל שימוש ממושך במחשב. לרוב השימוש במחשב הוא בעיקר בבית, אך יש סטודנטים האוהבים להשתמש במחשב גם בשיעורים שבכיתה. זה יכול להיות משמעותי לגבי סוג המחשב: נייד או נייח.

2 שאלות מכריעות

חוי ארנפלד ממליצה: יש כאן 2 שאלות שצריכות להישאל –

  1. האם נראה לך שתעדיפי לסכם במהלך השיעור במחשב?
  2. האם האוניברסיטה מספקת מחשבים ניידים לשעות השיעור לסטודנטים?

את השאלה האחרונה חשוב לברר מראש. מתוך ההיכרות עם עולם הלימודים לחרדיות, חוי ארנפלד מדגישה כי פעמים רבות נשים חרדיות לא מספיק מודעות לשירותים שונים שהאוניברסיטאות מספקות. כדאי לבדוק את הדברים מראש, כדי למנוע סחיבה מיותרת.

אם את מעוניינת לסכם במחשב והאוניברסיטה לא מספקת מחשבים, הצטיידי במחשב נייד. אם לא, את כמובן יכולה עדיין להעדיף מחשב נייד, אבל בדרך כלל ההמלצה היא לבחור במחשב נייח.

"בעבודה ממושכת יש למחשב נייח יתרונות רבים", מסבירה חוי ארנפלד.

יתרונות במחשב נייח

  • לרוב נוח יותר להקליד במקלדת. ניתן כמובן לבחור לחבר את המקלדת למחשב נייד.
  • לרוב, המסך גדול וגבוה יותר. כשעובדים עם מחשב נייד, יש צורך להתכופף למסך.
  • וכמובן – המחשב הנייד הוא אמנם גמיש יותר ומאפשר "ללמוד מהמיטה" – אבל זה לא ממש נכון! היום יודעים שדווקא סביבת למידה קבועה ומסודרת מרגילה את המוח לגייס את משאבי הלמידה הדרושים. מחשב נייח יוצר סביבה כזאת, ואת מגיעה עם מקסימום קשב והתגייסות מנטלית.

החשיבות של מחשב לסטודנטית

כך או כך, חשוב שתבחרי במחשב שנוח לך לעבוד אתו. "בהתחלה זה נראה שהלימודים מתחילים ונגמרים בכיתות הלימוד", חוי ארנפלד אומרת זאת בחיוך. היא עצמה מלווה את הסטודנטיות החרדיות לא רק בכיתות הלימוד הנפרדות, שם הן נפגשות פיזית, אלא גם בלמידה בבית. "הלמידה בבית היא חלק משמעותי לא פחות, ורובה מתבצעת על המחשב: צפייה במצגות, הקלדת סיכומים, יצירת סכמות וגרפים, תרגול מתוך אתר הלמידה והעזרים השונים שהוא מציע, חיפוש בספרות מחקרית ממוחשבת"… כל אלו אורכים זמן רב ולכן הנוחות חשובה במיוחד.

תכנות מחשב שימושיות לסטודנטים

אם נרשמת לקורס המצריך שימוש בתכנה מסוימת, בדרך כלל תדעי על כך מראש. עם זאת, יש תכנות נפוצות שבמסלולי לימוד אופייניים לחרדיות עושים בהן שימוש. כדאי להכיר ולוודא שהמחשב מתאים להן.

התכנה המקובלת ביותר בלימודים לקראת תואר ראשון בחינוך / מדעי החברה / פסיכולוגיה – תכנת SPSS לסטטיסטיקה. בררי על תוכנות חינמיות ללימוד אנגלית. לימודי אנגלית הם חלק מהחובה האקדמית כיום בכל תואר.

מעבר לזה, זה תלוי מסלול. כדאי לבדוק מהי הכיתה המומלצת לכל קורס / סוג מסלול.

מחשבון

אם התואר שלך כרוך בלימודים מתמטיים כלשהם, כולל סטטיסטיקה, את זקוקה למחשבון מדעי.

איזה מחשבון לקנות? שימי לב: יש מחשבונים שמכילים פונקציות מתקדמות, קיצורי דרך וצג מתקדם. לא תמיד מומלץ להשקיע בהם, כי בדרך כלל את בסך הכל צריכה חישובים סטטיסטיים או אלגבריים מסוימים, ומחשבונים כאלה הם עניין לא זול. "לימודים אקדמיים מצדיקים השקעה ואכן דורשים גם השקעה כספית", מטעימה חוי ארנפלד, "עם זאת, בפרט כשמדובר בלימודים אקדמיים לחרדיות שגם צריכות לפרנס, כדאי להימנע מהוצאות מיותרות. מחשבון שעולה באזור ה-100 ש"ח אמור בדרך כלל לספק את הצורך".

ציוד משרדי – ציוד בית ספר

תגידי שלום כיתה אלף, החזרה שלך לבית ספר מתחילה עכשיו!

טוב, פחות עם עיפרון שפיצים ומחברת שורה, אבל את בהחלט עומדת למלא מדף בספרי הלימוד, במחברות, ניילוניות, דפדפות וקלסרים. אפשר גם לקרוא לזה ציוד משרדי, אנחנו מעדיפים לקרוא לזה ציוד בית ספר.  ולא נשכח את הקלמר הקטן! הוא עומד להכיל עטים, סרגל ומרקרים להדגשה.

התיק

חוי ארנפלד פוסקת מיד: "תיק גב נוח. אני רואה במוסדות אקדמיים שונים, נשים חרדיות שמגיעות ללימודים עם תיק צד 'אלגנטי' ולא נוח לנשיאה, וחבל. זה נכון שקוד הלבוש החרדי מכוון לסגנון אלגנטי יותר, אבל לא מוצדק לסבול בגלל זה מכאבי גב, כתפיים וצוואר. לאחרונה, יותר ויותר סטודנטיות חרדיות מגיעות לאוניברסיטה בלבוש נוח עם תיק ספורטיבי ששומר על הגב במקום".

ולא פחות חשוב – הציוד שמתחדש כל יום

זהו, זה כל הציוד שצריך לקנות לשנה הראשונה באוניברסיטה. כעת, נותר רק הציוד היומיומי: האוכל. אותו לא תקני מראש לכל השנה, אבל כדאי להתחיל לחשוב עליו ולהבין איזה אוכל יעשה לך טוב.

ארוחות

דבר ראשון, לא להביא נשנושים. להביא ארוחות! גם אם משהו מוגדר כארוחת ביניים, זה בסדר גמור, ובלבד שלא יהווה נשנוש. נשנוש מטבעו הוא אינסופי, ומתמשך לאורך כל היום – ואז את לא מספיק שבעה ולא מספיק רעבה, כל הזמן.

אוכל משביע אבל לא כבד

שיאפשר אנרגיה, קלילות ולא יעייף יותר מדי. למשל: דגנים מלאים, שקדים ואגוזים, פירות יבשים, ממרחים עשירים בחלבון וירקות טריים.

בקבוק מים

פריט חובה במהלך הלימודים. לא לשכוח, לא לזלזל, ולא להסתמך על כך שתרוצי לשתות חצי כוס אחרי כל שיעור… זה לא יקרה.

הציוד שצריך לקנות לקראת לימודים באוניברסיטה, משקף בעצם את סדר היום של הסטודנטית החרדית. חוי ארנפלד, שלא רק מספקת לימודים לחרדיות אלא גם מלווה אותן במהלך התואר, מציגה את הרשימה המלאה – כל הציוד הדרוש לשנה הראשונה באוניברסיטה, בליווי טיפים אותנטיים. "אבל הכלים החשובים ביותר להצלחה", אומרת חוי "הם הרצון, המוטיבציה והתפילות שלך"!

לשיתוף לחצו כאן:

חוי ארנפלד בפייסבוק | מייל אישי : c@e-academic.co.il

חוי ארנפלד

השאירי פרטים עכשיו ואנו נדאג ליצור איתך קשר בהקדם ולתת לך את כל המידע הרלוונטי למסלול הלימוד שיכול להתאים לך.

מסלולי לימוד
מידע נוסף
כתבות אחרונות מבלוג הלימודים
לאירוע סוף שנה

  בר"ח תמוז, 20.06.23, התכנסו הסטודנטיות לאירוע סוף שנה חגיגי אשר במהלכו הועברה הרצאה מרתקת ע"י הגב' מירי ליפשיץ, אודות יצירתיות וחדשנות בעולם העבודה המשתנה. במהלך האירוע

קראי עוד »
לימודי מקצוע לחרדיות

החשיבות של לימודי מקצוע לחרדיות ברורה, אבל מה המשמעות האמיתית של זה? זה הזמן ללמוד על הנושא ולהכיר את המצב לאשורו. אז מה חשבנו שכדאי

קראי עוד »
a6
חוי ארנפלד,
איתך כל הדרך אל התואר
מחובר/ת
למעבר מהיר לשיחת ווטאסאפ עם חוי >>

מענה מיידי!

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם