תפריט

איך לבחור מה ללמוד ואיך מתקבלים לתואר ראשון?

איך לבחור מה ללמוד ואיך מתקבלים לתואר ראשון

הפוסט הזה נועד לקריאה ממש באמצע הצומת. כן כן, באזור הסואן הזה, כשאת לא ממש יודעת לאן לפנות, איזה מסלול לימודים לבחור ואיזה מקצוע יהווה את המפתח שלך לעולם התעסוקה. נדמה שהקהילה כולה נרתמה לעזור לך: משפחה, חברות, מכרים, כולם לוחשים עצות באוזנייך ואת – אנה את באה? בדיוק בשבילך נכתב הבלוג של חוי ארנפלד, שייתן לך את כל המידע על איך לבחור מה ללמוד ואיך מתקבלים לתואר ראשון? בהצלחה יקירה!

 

איך לבחור מה ללמוד? כך מגיעים למקום ראשון בהתאמת לימודי תואר לחרדיות

"לפני שפונים לבדוק מהם המקצועות הרווחיים בשוק ומהו מדד ההצלחה המקומי, יש להבחין שיש לפנינו אישה או בחורה, שלה – אישיות, רעיונות, מחשבות והעדפות. הם חייבים להילקח בחשבון כששואלים איך לבחור מה ללמוד", כך טוענת חוי ארנפלד בנחרצות. מקצוע לא יכול להיות רק אמצעי לעשות ממנו כסף, חייבים לשאוב מהלימודים סיפוק כדי שתהיה מוטיבציה לעבור אותם ולהשקיע במציאת עבודה בתחום.

 

"מי את?" זו שאלת המפתח

משלב בחירת מסלול הלימודים האקדמי, נותנת חוי ארנפלד מענה של יועצות מנוסות בתחום, המכירות את המחלף המאתגר הזה ומעניקות מניסיונן לכל אלו המתקשות בבחירת מסלול לימודים. בתחילה הן מנסות להבין מי היא המועמדת היושבת מולן, מהם תחביביה, מה מכעיס אותה ומה גורם לה לעונג, כל הפרטים הכביכול לא רלוונטיים הללו, בסופו של דבר יהפכו לחלק מהפרמטרים למציאת מקצוע שיתאים לא רק לחשבון הבנק שלה, אלא גם לאישיותה.

4 העצות שיסייעו לך לא להחליף מסלול לימודים כמו גרביים

כן, יש דרך ברורה להגיע ללימודים האקדמיים בלב קל, עם המון חשק וגם לסיים אותם בהצלחה. את תצטרכי להשקיע חשיבה כנה והתבוננות פנימית, אבל זה יהיה שווה. אז איך לבחור מה ללמוד? ספרי עד 4 ונתחיל:

 

כוח המשיכה

יש כוח למשיכה הטבעית שלך לנושאים מסוימים, נסי לחשוב אילו תחומים בעולם גורמים לך לעניין: פוליטיקה? אופנה? רפואה? אולי בכלל פילוסופיה? מה שיעזור לך למקד את עצמך הוא המענה לשאלה: אילו חומרים את אוהבת לקרוא?

נסי לחשוב אילו שיעורים אהבת בתיכון ואילו רעיונות מציתים את דמיונך. זה חשוב ביותר משום שאם ניהלת לדוגמה פרויקטים רחבי היקף בשנות הנעורים, מסתבר שהכישורים הללו לא אבדו לך, אלא יכולים לשמש אותך היטב כדי לדעת איך לבחור מה ללמוד.

אינך רוצה לבלות את ימייך בחברת ספרים מאובקים או מספרים שותקים? מותר לך

אין טעם לבחור בלימודי מקצוע רק מטעמים כלכליים, זו עשויה להיות בחירה שגויה מאוד לנפש, שלא סובלת כשממקמים אותה במקום בו היא קמלה. חייבת להיות לך נקודת השקה כלשהי למקצוע העתידי, לא אמרנו שאת חייבת לכייר בפלסטלינה לשם כך, הכוונה היא למצוא אפיק שבו את ממצה חלק מהכישורים הבסיסיים שלך ולא נוגד את תכונות אופייך.

 

הציבי מול עינייך את המטרה לשמה את מתחילה ללמוד

שתי סוגי מטרות מנחות את הבוחרים בלימודי מקצוע, 3-4 שנות החיים הבאות הולכות להיות מוקדשות כדי לממש אותן, חשוב לברר מה המטרה שמנחה אותך:

 

תואר לשם קניית מקצוע

כאשר את בוחרת מקצוע ממניע זה, חשוב לבחור במסלול לימודים מכוון מקצוע. יש להבין שבחלק מהמסלולים לאחר גמר הלימודים, ממתינות עוד בחינות להשלמה ותקופת סטאז'. חשוב לדעת כי חלק מהמקצועות הם תלויי תואר ראשון ושני ולכן כדאי ללמוד קורסים ייעודיים כתואר ראשון וכן חשוב לברר מהם תנאי הקבלה לתואר שני.

תואר שפותח צוהר

למי שמעוניינת להרחיב אופקים ועדיין לא יודעת במה תרצה לעסוק, ניתן להשלים לימודי תואר במדעי החברה והרוח ועוד, אלו פותחים את החשיבה לתחומי עניין חדשים ומעשירים.

 

צאי לחקור את הנושא

זה שהכרת פעם מנהלת השקעות נחמדה או קראת על עו"ד אציל מידות לא אומר שאת מכירה לעומק את דרישות המקצוע ויכולה להכריע בבירור שהוא מתאים לך.

תוכלי למצוא ברשת מאמרים בכל נושא, כך תדעי אם אלגוריתמים מדברים אלייך, ואת יכולה להשתלב היטב בלימודים של הנדסת תוכנה, אם ניהול עסק עצמאי של טיפול רגשי הוא לא נטל גדול מדי על כתפייך, ואם מקצוע ההוראה אכן מלא שליחות גם ביומיום. ככל שתעמיקי לחקור את נושא הלימודים והעבודה כך יהיו לך יותר נתונים שיסייעו לך לקבל את ההחלטה הנכונה.

 

מה שאחרים חושבים עלייך

סבתא טוענת שאת יועצת מלידה? החברה הטובה מכירה ביכולות הניתוח האנושי שלך? אל תזלזלי בטביעת העין שלהן, יתכן שמה שרואים מכאן לא רואים משם. זה לא אומר שעלייך ללכת כאילו קשרו את עינייך בסרט, אחרי כל המלצה מפוקפקת. הפעילי שיקול דעת, תוך שאת נותנת יחס זהיר גם לאמירות הסביבה.

 

אז איך לבחור מה ללמוד ואיך מתקבלים לתואר ראשון?

את בטח שואלת את עצמך מהם תנאי הקבלה לתואר ראשון. יש לציין שתנאי הקבלה משתנים ממקום לימודים אחד למשנהו, יש הבדל בין מכללה לבין אוניברסיטה ובין המקצועות השונים.

בגדול הקבלה לתואר ראשון מותנית בשקלול של ממוצע הבגרויות והפסיכומטרי. כשכלל האוניברסיטאות והמכללות (מלבד האוניברסיטה הפתוחה) דורשים תעודת בגרות מושלמת וציון פסיכומטרי גבוה. יש לציין שבניגוד לאוניברסיטאות הקשוחות בתנאי הקבלה, הקריטריונים של המכללות הם גמישים יותר, ובמקומות מסוימים אין צורך להציג ציון של מבחן פסיכומטרי.

החוג אליו משתייך המקצוע הרצוי ישפיע על תנאי הקבלה, בעוד מקצועות הנמנים על חוגי הרפואה, המשפטים והפסיכולוגיה ידרשו ממוצע ציוני בגרות גבוהים, לעומתם, מקצועות כמו הוראה, עבודה סוציאלית והיסטוריה לא יעזו פנים ויחיו בשלום גם עם ממוצע ציונים נמוך יותר. יש לציין שתנאי הקבלה לתואר ראשון בכל מוסד עשויים להשתנות מדי שנה, חוי ארנפלד ממליצה לך להתייעץ עם צוות יועצות הלימודים שלה. הן תתנה לך את המידע המדויק בהתייחס למקצוע הספציפי אותו בחרת.

איך לבחור מה ללמוד ואיך מתקבלים לתואר ראשון_
איך לבחור מה ללמוד ואיך מתקבלים לתואר ראשון_

לשיתוף לחצו כאן:

חוי ארנפלד בפייסבוק | מייל אישי : c@e-academic.co.il

חוי ארנפלד

השאירי פרטים עכשיו ואנו נדאג ליצור איתך קשר בהקדם ולתת לך את כל המידע הרלוונטי למסלול הלימוד שיכול להתאים לך.

מסלולי לימוד
מידע נוסף
כתבות אחרונות מבלוג הלימודים
לאירוע סוף שנה

  בר"ח תמוז, 20.06.23, התכנסו הסטודנטיות לאירוע סוף שנה חגיגי אשר במהלכו הועברה הרצאה מרתקת ע"י הגב' מירי ליפשיץ, אודות יצירתיות וחדשנות בעולם העבודה המשתנה. במהלך האירוע

קראי עוד »
לימודי מקצוע לחרדיות

החשיבות של לימודי מקצוע לחרדיות ברורה, אבל מה המשמעות האמיתית של זה? זה הזמן ללמוד על הנושא ולהכיר את המצב לאשורו. אז מה חשבנו שכדאי

קראי עוד »
a6
חוי ארנפלד,
איתך כל הדרך אל התואר
מחובר/ת
למעבר מהיר לשיחת ווטאסאפ עם חוי >>

מענה מיידי!

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם