תפריט

איך להתכונן לקראת הלימודים לתואר שני

איך להתכונן לקראת הלימודים לתואר שני

איך להתכונן לקראת הלימודים לתואר שני? מאחורייך שנות למידה לתואר הראשון, ולפנייך כברת דרך אקדמית נוספת. במה שונה התואר השני מהתואר הראשון ואיך כדאי להתכונן לקראתו? אז טוב שחוי ארנפלד פה כדי לעשות לך קצת סדר. כמי ש"עשתה תואר" באיך לעשות תואר, היא מציגה: מהו תואר שני לסטודנטית החרדית, ואיך כדאי להתכונן אליו.

להתכונן ב-3 תחומים לקראת הלימודים לתואר שני

אקדמית

ראשית עלייך לדעת מהן הדרישות האקדמיות לתואר השני אותו את רוצה ללמוד. הדרישה המשותפת לכל תואר שני שהוא, היא תואר ראשון מוכר ע"י המועצה להשכלה גבוהה. בתארים רבים נדרש גם ממוצע תואר גבוה, ציונים גבוהים בקורסי תשתית (סטטיסטיקה ושיטות מחקר) ואנגלית אקדמית גבוהה (הפטור מלימודי אנגלית מספיק לרוב התארים השניים אך לא לכולם).

ויש לנו בשורות טובות: "נשים חרדיות" מספרת חוי ארנפלד "מגיעות להישגים מדהימים באקדמיה! אני לא יודעת אם יש לזה הסבר מדעי, אבל למרות האתגר שבלימודים אקדמיים עבור חרדיות, שבמרבית המקרים גם עובדות לפרנסתן, מנהלות בית ומגדלות ילדים במהלך התואר הראשון, הן מגיעות להישגים נפלאים והדרך לתואר השני בדרך כלל פתוחה לפניהן".

תנאים נוספים – תנאי קבלה מיוחדים לפקולטות שונות:

  • דרישות קדם שונות (ידע בתחום ספציפי, יכולת ביצוע ספציפית)
  • מבחני מיון (כמו מתא"ם, GMAT). כל מוסד לימודים זכאי לקבוע ציון סף לקבלה
  • המלצות (ממרצים ורכזי הוראה בתואר הראשון)
  • ניסיון (למשל, בתואר שני קליני -ניסיון בעבודה קלינית, לרוב במסגרת התנדבות)
  • ראיון קבלה – פרטני או קבוצתי
  • קורות חיים

אישית

בין אם במהלך התואר הראשון יכולת להיות שקועה בלימודים ובין אם שילבת גם עבודה במשרת סטודנט, בדרך כלל במהלך התואר השני את כבר יוצאת לעבודה בהיקף משמעותי. חשוב שתהיי מודעת לכך. "תואר שני הוא תואר פרקטי יותר", מסבירה חוי ארנפלד "ולכן הדרישות שלו בהתאם. כתיבת תזה, למשל, היא שלב משמעותי בתואר שני המקביל לכתיבת הסמינריון בתואר הראשון. בהסתמך על כך שהמיומנות האקדמית גדלה, גם הדרישות עולות בהתאם".

במילים אחרות: כן, את הולכת לעבוד קשה, אין מנוס מלהבין זאת. עלייך להיות מודעת לכך, ולעשות הכל כדי שגם התקופה הזאת תעבור בטוב. בחרי בעבודה שתשתלב היטב גם עם הלימודים ותאפשר לך עדיין קצב חיים שפוי. נסי לחשוב מה יקל עלייך את הלימודים, ולארגן את נתוני החיים האישיים שלך באופן מתאים.

כלכלית

מהו שכר הלימוד לתואר שני?

"ראשית", מסבירה חוי ארנפלד "יש להבחין בין אוניברסיטאות ומוסדות המתוקצבים ע"י המל"ג, לבין מכללות פרטיות – שיכולות להיות יקרות הרבה יותר. בישראל, שכר הלימוד לתואר שני שנקבע ע"י המל"ג הוא 14,042 ש"ח לשנה". יש מכללות רבות שמנהיגות את שכ"ל שקובעת המל"ג, אחרות דורשות תעריף יקר משמעותית.

כך או כך, כפי שניתן לראות מדובר בסכום לא מבוטל. לכן, לפני שניגשים לתואר שני כדאי לבדוק אפשרויות מימון: "יש אפשרויות רבות לעזרה במימון הלימודים לחרדיות", מבשרת חוי ארנפלד. חשוב להיערך עם מלגות, קרנות סיוע, הלוואות לסטודנטים וגם פריסת תשלומים נוחה. כל אילו יקלו את העול הכלכלי במהלך התואר השני.

הרשמה לתואר שני

כעת, לאחר שאת עומדת בדרישות ומסוגלת להתחיל את לימודי התואר השני, כל מה שנשאר לך הוא רק לעבור את תהליך ההרשמה.

שלבי הרשמה לתואר שני

  • רישום מקוון באתר האוניברסיטה / המכללה, בבחירת הסמסטר הרצוי
  • תשלום דמי רישום לכל מוסד אליו תרצי להירשם, התשלום לא יוחזר
  • מילוי טופס רישום
  • הגשת טפסים רלוונטיים: תמונת פספורט, צילום תעודת זהות, צילום תעודת שחרור מצה"ל/ שירות לאומי, גיליון ציונים של התואר הראשון, פטור אקדמי מאנגלית
  • אם שילמת באמצעות העברה בנקאית / בנק הדואר, יש לצרף קבלה על התשלום
  • זה הזמן לצרף המלצות, קורות חיים אם נדרש ותעודות לגבי הכשרות מקצועיות
  • מעקב אחר סטטוס ההרשמה

התקבלת? מזל טוב!

כעת, נותר רק להשלים את הרישום באמצעות תשלום מקדמה לשכ"ל, ובניית מערכת שעות לשנה האקדמית הקרובה.

איך עוד מתכוננים לקראת התואר השני?

ציוד מתאים

גם אם יש לך מחברות וקלסרים שמתאימים ללמידה אקדמית בכללי, זה הזמן לרענן את הציוד ללימודים ולבדוק אם את מצוידת כמו שצריך לקראת התואר השני. חוי ארנפלד מבקשת להדגיש "התואר השני הוא תואר יישומי יותר. זה אומר שנדרשת מהסטודנטיות עבודה עצמית רבה, שמתבצעת בעיקר על המחשב". אז מחשב נוח ומהיר זה מאסט.

מה עוד? תכנות מחשב ספציפיות שמתאימות לעבודה בתחומי הלימודים השונים, וכל ציוד שעושה טוב ללימודים.

התכונני מראש ליום הארוך בשבוע

לימודים אקדמיים לחרדיות, ובפרט לימודי תואר שני לחרדיות, מתמקדים פעמים רבות ביום אחד או יומיים בשבוע בהם נדרשת הסטודנטית ללמוד בשעות אחה"צ. זה מקל מצד אחד, כי מתאפשרת גם עבודה לצד הלימודים, אך מקשה מצד שני – היום נעשה ארוך ואינסופי… עד 9 בערב להיות מחוץ לבית:(

חוי אנרפלד מציעה – לבנות את היום באופן המיטבי. חשבי מה יכול לעשות לך טוב בשהייה ארוכה מחוץ לבית, מה ייתן לך אנרגיה בין לבין כדי שיהיה לך כוח וריכוז בלימודים עצמם, ובעיקר: איך את יכולה להקפיד על שעות שינה מספיקות ביום הקודם, כדי שתגיעי עם מקסימום כוחות ורעננות.

"גם כשאת לומדת בשמונה בערב, העיניים שלך לא צריכות להיעצם"! אומרת חוי ארנפלד. "עם שינה מספיקה, תזונה נכונה וסדר יום טוב – החוויה היא אחרת לגמרי. הלימודים מרתקים, החברות נפלאות, ואת פשוט נהנית מהאתגר".

 

להתכונן לקראת לימודים לתואר שני, זה להתכונן לקראת תקופה עמוסה אך מרתקת, מאתגרת אך משתלמת, מורכבת אך אפשרית. חוי ארנפלד מאמינה שאפשר לא רק להנות מהתואר שבסוף הדרך, אפשר גם להנות כל הדרך אל התואר.

לשיתוף לחצו כאן:

חוי ארנפלד בפייסבוק | מייל אישי : c@e-academic.co.il

חוי ארנפלד

השאירי פרטים עכשיו ואנו נדאג ליצור איתך קשר בהקדם ולתת לך את כל המידע הרלוונטי למסלול הלימוד שיכול להתאים לך.

מסלולי לימוד
מידע נוסף
כתבות אחרונות מבלוג הלימודים
לימודי מקצוע לחרדיות

החשיבות של לימודי מקצוע לחרדיות ברורה, אבל מה המשמעות האמיתית של זה? זה הזמן ללמוד על הנושא ולהכיר את המצב לאשורו. אז מה חשבנו שכדאי

קראי עוד »
היתרונות בלימודים מקוונים

לימודים מרחוק נעשים יותר ויותר נפוצים. במאמר זה נבחן מהם היתרונות בלימודים מקוונים ואיך נשים חרדיות יכולות ליהנות מהם    מהם לימודים מקוונים? לימודים מקוונים

קראי עוד »
a6
חוי ארנפלד,
איתך כל הדרך אל התואר
מחובר/ת
למעבר מהיר לשיחת ווטאסאפ עם חוי >>

מענה מיידי!

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם