תפריט

לימודים לנשים חרדיות – כל מה שצריך לדעת

לימודים לנשים חרדיות - כל מה שצריך לדעת

כמה מאתנו רוצות להתקדם? לעשות ריסטארט לקריירה שלנו? כמה פעמים אנו שואלות את עצמנו – האם אנו באמת מסופקות מהעבודה הנוכחית, האם זה הדיפולט שלנו או שיש לנו, כחרדיות, גם ברירות נוספות? חוי ארנפלד עם כל מה שצריך לדעת על לימודים לחרדיות.

 

4 דברים שצריך לדעת על לימודים לחרדיות

ככלל, יש 4 דברים שחשוב שתדעי על לימודים אקדמיים לחרדיות. כל אחד מהם עשוי לנפץ איזשהו מיתוס.

 

1. תואר בטוהר – האקדמיה הולכת יד ביד עם נשים חרדיות

בקצרה ניתן היה להגדיר את הלימודים האקדמיים לחרדיות, כמהפכה הגדולה ביותר שחלה במגזר בעשור האחרון. אם עד לפני עשר שנים בלבד תואר אקדמי היה כמעט מוקצה מחמת מיאוס, משהו שנשאר בשולי המחנה וכלל ע"פ רוב אורח חיים חרדי "לייט" – כיום הוא לגמרי בקונצנזוס. הפחד מ"מה יגידו" ו"שידוכים" נגמר: תואר אקדמי התקבל כחלק ממסלול החיים לאישה חרדית, השואפת לעבוד ולפרנס.

תהליך הנרמול שעברו לימודים אקדמיים בתוך המגזר החרדי, כלל לא מעט שינויים והתאמות. חוי ארנפלד זיהתה את התהליך עוד כשהיה בחיתוליו, ולימודים לחרדיות דרשו לא מעט התפשרות והקרבות. היא החליטה להפוך את המגמה הזאת למיינסטרים, למשהו שמתאים לכל אישה חרדית. וזה לא היה פשוט.

זה לא היה פשוט כי הפער הבלתי נתפס בין חרדיות לחילוניות הפרוגרסיבית, שבאקדמיה באה לידי ביטוי באופן רדיקלי, ייצרה אתגרים אמיתיים והתנגשויות בין סולמות הערכים. חוי ארנפלד ידעה שכשרוצים מצליחים, וזה בדיוק מה שקורה אצלה: תואר אקדמי העונה על כל הדרישות – וכולל תוכן מקצועי, מעולה ומתאים לחרדיות.

כן, גם כשמדובר בתואר בחינוך, החינוך החרדי נשאר טהור כמו שהוא. הוא פשוט מקבל זינוק ברמת המקצועיות, בכלים, בידע ובגישה חינוכית. לא בערכים, לא בתוכן. אז הנה הדבר הראשון שצריך לדעת: אפשר ללמוד לתואר ולשמור על הטוהר.

2. שוברות את תקרת הזכוכית – יש לך את הזכות להצליח ולהרוויח

להיות אישה חרדית זה לפרנס בית עם ילדים. זה נכון גם כשבעלך עובד, ונכון פי כמה כשבעלך אברך כולל. צריך להבין שגם גברים חרדים שיוצאים לעבוד נתונים במצב לא קל, ולוקח זמן עד שהם משלימים פערי השכלה וידע ומשתלבים בשוק העבודה. לכן, בכל מקרה מדובר בעול של פרנסת משפחה, שיש בה בדר"כ כמה פיות להאכיל.

אז אם פעם חשבנו שמשכורת העולה על 12,000 ש"ח היא בגדר חלום, ושמי שמרוויחה מעבר לכך היא עשירה, היום אנחנו מצפות להרבה יותר. חוי ארנפלד "מגיע למשפחות חרדיות לחיות מתוך ביטחון כלכלי. הגיע הזמן שחרדים יפסיקו להימנע מטיפולי שיניים בגלל מחסור כספי! הנתונים הללו הולכים ונעלמים".

נשים חרדיות שואפות היום להגיע לסיפוק גם מהבחינה הכלכלית, ולא להסתפק בסכומים שבקושי סוגרים את החודש. עם המחיה המתייקרת ומושגי השפע המתרחבים, אין שום סיבה שנישאר מאחור. זהו אחד ההישגים החשובים של המאבק ליצירת סביבה אקדמית תואמת לנשים חרדיות: תקרת הזכוכית של השכר נשברת. אפשרויות הקידומים, הבונוסים, הרווחים והמשכורות – הם בלתי מוגבלות!

 

3. לומדות, עובדות ואימהות: אפשר לרקוד בכל החתונות, צריך לעשות את זה נכון

נשווה לרגע בין הסטודנטית החילונית הטיפוסית לסטודנטית החרדית. איזה פער קיצוני יש בין השתיים! הראשונה – ראשה ורובה בלימודים, מקסימום – בחגיגות הפאנג'ויה. בזמנה הפנוי היא קוראת חומרי העשרה וממלאת מטלות רשות כדי לזכות בנקודות בונוס.

השנייה – ראשה ורובה במשימת חייה המרכזית: המשפחה שלה, בעלה וילדיה, והבית על כל תביעותיו ודרישותיו. לאחר מכן ישנם הבוס והדדליין של העבודה ודרישות הלימודים. מנה הפנוי אינו קיים, כמעט.

אז איך? איך אפשר להיות אמא, ולעבוד, וללמוד לתואר? חוי ארנפלד מהממת אותנו – "אפשר לעשות הכל, וגם ליהנות. הכל תלוי בנו"!

אנחנו נדהמות אבל זאת המציאות בשטח. אלפי סטודנטיות שהן גם אמהות לתפארת ועובדות מוערכות. עובדה. "אנחנו מתחשבים בלוז, בכל המובנים", מסבירה חוי ארנפלד. לימודים אקדמיים שמרוכזים ביום או יום וחצי בשבוע, למשל, הם פתרון מעולה לאישה עובדת. "גם ההתחשבות בחגים, בצומות וכו מקילות על הסטודנטיות".

אבל זה הרבה מעבר לכך. הליווי האישי שמקבלות הסטודנטיות אצל חוי ארנפלד כולל את כל הטיפים, ההמלצות והניסיון של סטודנטיות שכבר עשו את זה. כלים של תיעדוף, ניהול עצמי ועמידה במשימות לצד ליווי במשימות האקדמיות עצמן מייצרים סטודנטיות שמצליחות לשלב בין כל החזיתות. "יש לנו סטודנטיות מצטיינות" מציינת חוי ארנפלד בגאווה, "וגם כאלה שמקבלות קידום בעבודה במקביל ללימודים, למשל".

אבל מה שמדהים לראות זה שהסטודנטיות גם נהנות. עם כל העומס, וזה בהחלט מאתגר, הסיפוק מהווה תמריץ חזק. המוטיבציה להצטיין ניכרת. "שירותי המנטורינג שלנו עושים את שלהם", מחייכת חוי ארנפלד בסיפוק. כאז הנה משהו שבאמת חשוב לדעת: אנחנו יכולות להגיע להרבה יותר ממה שנראה לנו, לרקוד בכל החתונות. עם אמון עצמי ושאיפה חזקה, הכל אפשרי.

 

4. לימודים? לא לעשירים בלבד

יש עדיין מי שנרתעות מלימודים אקדמיים בגלל סוגיית מימון הלימודים. אז יש לנו בשורה: חברות, יש מלגות! קיימות כיום מלגות שונות, משתלמות, כאלה שמתחשבות במיוחד בנתונים הכלכליים שלכן ועשויות לממן עבורכן את התואר ומעבר לכך. קצת ידע, קצת הכוונה שניתנת ברחבות לב ע"י הצוות של חוי ארנפלד – ואתן מסודרות. גם נשים חרדיות יכולות להתקדם! עם המלגות הקיימות התואר הופך נגיש לכולנו.

לסיכום אפשר לומר שלימודים אקדמיים הם כבר מזמן עניין שבשגרה עבור נשים חרדיות. הם הפכו לנגישים יותר ויותר בשנים האחרונות, בין השאר הודות לפועלה של חוי ארנפלד שזכתה בפרס  קרן שמש על תרומתה לחברה. הנגישות מתבטאת בתכנים, במחיר, בלוחות הזמנים וגם בחוויה.

לימודים לנשים חרדיות - כל מה שצריך לדעת
לימודים לנשים חרדיות – כל מה שצריך לדעת

לשיתוף לחצו כאן:

חוי ארנפלד בפייסבוק | מייל אישי : c@e-academic.co.il

חוי ארנפלד

השאירי פרטים עכשיו ואנו נדאג ליצור איתך קשר בהקדם ולתת לך את כל המידע הרלוונטי למסלול הלימוד שיכול להתאים לך.

מסלולי לימוד
מידע נוסף
כתבות אחרונות מבלוג הלימודים
לאירוע סוף שנה

  בר"ח תמוז, 20.06.23, התכנסו הסטודנטיות לאירוע סוף שנה חגיגי אשר במהלכו הועברה הרצאה מרתקת ע"י הגב' מירי ליפשיץ, אודות יצירתיות וחדשנות בעולם העבודה המשתנה. במהלך האירוע

קראי עוד »
לימודי מקצוע לחרדיות

החשיבות של לימודי מקצוע לחרדיות ברורה, אבל מה המשמעות האמיתית של זה? זה הזמן ללמוד על הנושא ולהכיר את המצב לאשורו. אז מה חשבנו שכדאי

קראי עוד »
a6
חוי ארנפלד,
איתך כל הדרך אל התואר
מחובר/ת
למעבר מהיר לשיחת ווטאסאפ עם חוי >>

מענה מיידי!

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם