תפריט

למידה מהזום – מהם היתרונות והחסרונות הכרוכים בכך?

למידה מהזום - מהם היתרונות והחסרונות הכרוכים בכך

קוביד-19 הביאה בתרמילה הגדוש מלבד מסיכות, אלכוג'ל וחיסונים – גם סגנון למידה חדש. הלמידה מהזום נכנסה בתחילה כנגזרת של הבידוד החברתי ובהמשך הפכה לתושבת קבע כאילו נולדה כאן מאז ומעולם. במסגרת הנגשת הלימודים האקדמיים לחרדיות, אני, חוי ארנפלד, נחשפת לקופונים שגוזרות הסטודנטיות מהלמידה המקוונת, כמו גם המחיר שהן משלמות. לפניכן הנתונים מהשטח. לימוד בזום – טוב או רע? נתון להכרעתכן.

 

למידה מהזום – למה זה טוב? 6 יתרונות חשובים

למידה בזום בגלל הנגישות

אין כמו לקום מהמיטה בנעלי בית פרוותיות, לשפות מים לקפה, ולפתוח תוך כדי את השיעור הרלוונטי במערכת המקוונת, במיוחד כשכל זה מהווה תחליף להתארגנות חפוזה, מרדף היסטרי אחר זנבו של אוטובוס חמקן, וצניחה חסרת נשימה בכיתת לימודים מרוחקת. אין מה לומר, לימוד האונליין הכניס סטנדרטים חדשים של נגישות אל עולם הסטודנטים. אפס ריצות ונסיעות התשה, 100% ביתיות מפנקת.

 

למידה בזום בגלל המחיר

לא משנה אם אתן לומדות מכינה, לתואר ראשון או שני, מחירו של קורס מקוון יפחת בהרבה מזה של רעהו הפרונטאלי. זהו חישוב לוגי פשוט, בעוד הלמידה הרגילה טומנת בחובה עלויות של כיתת לימודים, מרצים שונים, מים, חשמל ועוד, הלמידה ה"זומית" חפה מכל אלו. מרצה אחת לדוגמה, יכולה למסור שיעור לכמה קבוצות בו זמנית. כשהאור בכיתה מכובה, והלמידה מתבצעת דרך המחשב, גם המחיר שתידרשנה לשלם – יהיה נמוך יותר. נקודה.

 

למידה בזום בגלל הזהירות

הקורונה היא מגלומנית כנראה, ועוד לא התעייפה מלהפוך עוד ועוד אנשים לחולים עליה בדם. אם אתן מעדיפות שלא להשתייך לסקטור הזה, אולי מוטב לכן להתרחק מכיתת הלימוד העמוסה ומפיצת הנגיף, ולהתחפר עם המחשב מתחת לשמיכה ביתית סטרילית. הקורסים דרך הזום מאפשרים ריחוק חברתי ושמירה על הבריאות, מה שהוכחו כהגנה המקסימלית בפני הנגיף.

למידה בזום בגלל החיסכון

נסיעות בתחבורה ציבורית הן לא כסף קטן, בסוף שנה הן עשויות להצטבר לכדי הוצאה משמעותית. הוצאות לימודים אקדמיים כוללות בתוכן גם נסיעות, אוכל מוכן ונשנושים. הלמידה מהבית מנופפת לשלום לכל אלו ושומרת את רוכסן הארנק סגור מפני בזבוזים קטנים. פחית שתיה, מוניות פה ושם וסושי לארוחת צהריים מהירה, אלו דברים קטנים שמצטברים לכסף גדול, למידת האונליין פשוט עושה להם סוף.

 

למידה בזום בגלל התוכן המעודכן

אם עד אתמול נקבע שכך, היום הוכח אחרת. המידע היום דינאמי כ"כ ונתון לשינויים. הלמידה המקוונת מאפשרת התעדכנות אונליין בכל התכנים הרלוונטיים, בלי לחשוש שהחוברת שיש בידכן היא גרסה של שנה קודמת והמידע בה שווה לערכה של קליפת שום

למידה בזום בגלל ההתאמה האישית

כל דרדק יודע שלא הבישן למד, אולם בפועל די קשה ליישם את העצה הזו בכיתת לימוד, סמוך ונראה לראשים המחודדים ביותר בקלמר. לפעמים הרמת אצבע במטרה לשאול על נושא בלתי מובן, שקולה להרמת קיר זכוכית מחוסמת, אנחנו לא אוהבים לגלות חוסר הבנה ברבים. הלמידה המקוונת מאפשרת לכן ללמוד בקצב שלכן מבלי לחשוש מהפרעות או חוסר הבנה. המרצה דיברה מהר מדי? החומר מעורפל עדיין? זכותכן להעביר אחורה ולצפות בשיעור שוב. הקורס המקוון גם גמיש ומתעצב לפי לוח הזמנים שלכם. את כיתת הלימוד מעולם לא איישתן ב-3:00 לפנות בוקר, את הקורס בזום תוכלו לבקר גם אז, אם תרצינה.

 

למידה בזום – למה לא? 5 חסרונות שכדאי לקחת בחשבון

למידה בזום היא נטולת תקשורת בינאישית

לשבת ולצפות בשיעורים ברציפות מבלי לפטפט בין לבין, זה אולי חוסך זמן, אבל הצורך הנשי בתקשורת הוא בסיסי ביותר, מה שהופך את צורת הלימוד הזו ללא פשוטה, כך שמי שלא מסוגלת ללמוד בלי סביבת למידה אינטראקטיבית, תתקשה מאוד להתמיד בלמידה מקוונת. מה גם שדיונים, שאלות, וסיעור מוחות הם חלק מלימוד נכון, את כל אלו החסיר הזום לטובת צפיה אילמת.

 

למידה בזום מעמידה במבחן את האופי האנושי

בעוד השיעורים הפרונטליים הם קשוחים, וגובים הפסד מכל חיסור, הלמידה הביתית מעלימה עין, ומאפשרת לכאורה למידה בשעה אחרת או ביום אחר בשבוע. לכאורה נשמע כמו יתרון, אך בפועל, מי שאין לו משמעת ברזל, עשוי למצוא את עצמו עם הישגים עצובים לאחר תקופת למידה "מזגזגת". רק אלו החזקים ממש, שקבעו לעצמם סדר יום נוקשה, המשלב שיעורי זום קבועים, יוכלו לשרוד קורס מקוון בהצלחה.

 

למידה בזום היא תלותית

מכירים את הזמנים המאתגרים האלו בהם האינטרנט נוטש אתכם לאנחות בדיוק במומנט הכי קריטי? המחשב על כבליו השחורים וחיבוריו השונים מייצר תקלות אינספור, כך שלמידה בזום עשויה להיות לפעמים פשוטה הרבה פחות משחשבתם. לעיתים הזמנת טכנאי לתיקון הבאג, תגזול לכם יותר זמן וכסף משחסכתם בלימוד הביתי, שלא לדבר על הטרטור וכאב הראש. אם אין לכם חיבור איכותי לאינטרנט ומחשב טוב ואמין, לא כדאי לכם להתחיל להתעסק עם זה.

 

למידה בזום היא מוגבלת

די מורכב ללמוד רכיבת סוסים דרך הזום, גם לימודי נהיגה וטיס היינו ממליצים לכם ללמוד בסביבה אנושית. לימוד בזום מתאים יותר ללימודים שאינם דורשים מיומנויות שימוש בכלי מסוים. היום מקובל לערוך אימון כושר מקוון, אך למען האמת אין כמו אימון במכון כושר מאובזר, בסביבת עבודה מותאמת, הזום, עם כל הכבוד ליכולותיו, לא מסוגל להעביר לכן את כל אלו.

 

למידה בזום מונעת קשרי מרצה-תלמידות

אם התרגלתן לשטוח בפני המרצה כל תהיה, לשתף אותה בתובנות ולשמוע פידבקים מכל הסוגים, כנראה שהלמידה הפרונטלית תחסר לכן מאוד בישיבה מול המסך. למידה בצורה כזאת אינה מאפשרת קיום יחסים בין המרצה לתלמידות מה שפוגע ביכולת הבנת השיעור ולא מאפשר להתעשר בחומר נוסף.

למידה מהזום – מהם היתרונות והחסרונות הכרוכים בכך_
למידה מהזום – מהם היתרונות והחסרונות הכרוכים בכך_

לשיתוף לחצו כאן:

חוי ארנפלד בפייסבוק | מייל אישי : c@e-academic.co.il

חוי ארנפלד

השאירי פרטים עכשיו ואנו נדאג ליצור איתך קשר בהקדם ולתת לך את כל המידע הרלוונטי למסלול הלימוד שיכול להתאים לך.

מסלולי לימוד
מידע נוסף
כתבות אחרונות מבלוג הלימודים
לימודי מקצוע לחרדיות

החשיבות של לימודי מקצוע לחרדיות ברורה, אבל מה המשמעות האמיתית של זה? זה הזמן ללמוד על הנושא ולהכיר את המצב לאשורו. אז מה חשבנו שכדאי

קראי עוד »
היתרונות בלימודים מקוונים

לימודים מרחוק נעשים יותר ויותר נפוצים. במאמר זה נבחן מהם היתרונות בלימודים מקוונים ואיך נשים חרדיות יכולות ליהנות מהם    מהם לימודים מקוונים? לימודים מקוונים

קראי עוד »
a6
חוי ארנפלד,
איתך כל הדרך אל התואר
מחובר/ת
למעבר מהיר לשיחת ווטאסאפ עם חוי >>

מענה מיידי!

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם