תפריט

לימודי טיפול רגשי חרדי

בעולם המערבי הנתון ללחץ בלתי פוסק ומוכתב על ידי סטנדרטים גבוהים מאוד בתחום החברה והקריירה, סובלים אנשים רבים ממצוקות רגשיות, מקשיים וממחלות נפשיות. גם בציבור החרדי ישנו ביקוש גדול למטפלים רגשיים מקצועיים שיאבחנו בעיות שונות, יציעו תמיכה ויספקו דרכי טיפול אפקטיביות בדגש על מטפלים המכירם את צרכי המגזר, מאפייניו ואורח חייו.

 

חולמים להשלים לימודי טיפול ולטפל בילדים/נוער/מבוגרים מתוך הציבור החרדי? חוי ארנפלד – מכללה לחרדיות פורשת בפניכם את כל המידע על מסלולי הלמידה האפשריים להשלמת תואר של מטפל רגשי בתחום. פותחים את הקלפים – המידע הנחוץ לכם בנוגע להשלמת לימודי טיפול רגשי חרדי – כאן במאמר.

 

טיפול רגשי לחרדים: הצורך ב"אנשים מהשטח"

דמותו של המטפל האידיאלי אינה בעלת קווי מתאר אחידים ועליה ללבוש ולפשוט צורה בהתאם לצרכיו של המטופל באשר הוא. הטיפול הרגשי, בהיותו עוסק בתפיסות עולם, הרגלי חשיבה ואורח חיים, חייב להיות מותאם באופן ספציפי לצורת החיים של המטופל זאת כדי לייצר כימיה בסיסית וכן כדי להתאים שיטת טיפול שתואמת את השקפת העולם והצורה בה חי המטופל.

 

כך עולה מהשטח הצורך במטפלים רגשיים מתוך הציבור החרדי שייטיבו להבין את הלך הרוח של המטופלים, יכירו את הניואנסים הדקים ויאפשרו למטופליהם להגיע לריפוי אמיתי תוך שימוש בכלים מקצועיים לצד חיזוק בפן האמוני שהוא חלק אינטגרלי משגרת החיים של שומרי התורה והמצוות.

 

האפשרויות בתחום לימודי טיפול רגשי חרדי

כדי להפוך למטפל רגשי באופן רשמי במגזר החרדי, יש לעבור את אחד המסלולים המוצעים כאן. שימו לב כי קיימים הבדלים ברמות וסוגי ההכשרה של המסלולים השונים, מה שכמובן מתבטא במספר שנות לימוד, תנאי קבלה וסוג המקצוע הנרכש.

 

  • תואר שני בעבודה סוציאלית

לימודי תואר בעבודה סוציאלית מכשירים את הסטודנטים לעבודה בתחום הטיפול בקהילה ובאופן פרטי. הלימודים כוללים לימודי תואר ראשון ותואר שני ובסיומם יקבל המטפל מספר רישיון ויורשה לעסוק בתחום הטיפול בצורה מעשית.

 

  • השלמת תואר ראשון ולימודי התמחות בפסיכותרפיה לתואר שני

הדרך השניה לקראת קריירה בטיפול רגשי חרדי עוברת דרך תואר ראשון בחינוך או בחינוך מיוחד כאשר לאחר מכן ניתן לבחור בתחום התמחות בין מסלולי תרפיה שונים כגון: תרפיה באומנות חזותית, תרפיה בפסיכודרמה תרפיה בבעלי חיים, תרפיה במוסיקה ועוד. חשוב לדעת כי לימודים אלו לא מעניקים לסטודנט מספר רישיון, אם כי הם מוכרים במשרד הבריאות מה שמאפשר עבודה במוסדות חינוך, יחידות שונות להתפתחות הילד, מוסדות רווחה ועוד.

 

  • תואר שני בפסיכולוגיה

קיים מסלול לימודים ארוך ביותר הכולל תואר ראשון ושני בפסיכולוגיה, לימודים אלו, עקב היותם אינטנסיביים מאוד ומתפרשים על פני שנים ארוכות אינם מועדפים על ידי סטודנטים לטיפול רגשי המעדיפים "דרכים עוקפות", קצרות ויעילות יותר לרכישת המקצוע.

 

  • לימודי תעודה מוכרים במוסדות שונים

כיום ניתן למצוא מגוון קורסים מובילים ללימודי טיפול רגשי. עם זאת, נסתייג ונאמר כי קורסים קצרים המיועדים לחסרי כל השכלה או עבר תעסוקתי בתחום הנפש, עלולים להזיק יותר מלהועיל ואינם מכשירים מטפלים שלהם עין מקצועית ויכול טיפול מתקדמת במטופלים. כשמדובר בנפש האדם, חיוני להימנע מקורסים שאינם מקצועיים דיים בכדי לספק את ארגז הכלים הנדרש לאבחון וטיפול של אנשים הסובלים מקשיים רגשיים שונים. בבחירת מוסד הלימודים יש לברר היטב על היקף ואיכות הקורסים הנלמדים לצד זהות המרצים – אלו ישקפו את רמת הלמידה במקום ויסייעו לכם להבין האם מדובר במוסד לימודים מתקדם המציע לימודי טיפול רגשי מקצועיים או שמדובר בקורס חובבני שאינו נועד להכשרה של מטפלים מוסמכים.

 

לאור הדברים נדגים: האם הייתם בוחרים במנתח לב שעבר הכשרה של שלושה חודשים בקורס מזדמן? נפש האדם רגישה ומורכבת לא פחות מהמערכת הביולוגית של לב האדם. כאן נדרש ידע רב, מיומנות ויכולת הבנה בתחום הנפש ואין לזלזל ברמה המקצועית של לימודי טיפול רגשי בדרך לאיוש משרת "המנתח" על כס המטפל הרגשי.

 

חוי ארנפלד לימודים לחרדיות: לימודי טיפול רגשי

חוי ארנפלד – מכללה לחרדיות מתמחה בהנגשת לימודי תואר לחרדיות במגוון נושאים. חוי ארנפלד מציעה הכשרה והשכלה אקדמית לנשים חרדיות תוך התחשבות בצרכים השונים המאפיינים את האישה החרדית ושומרים על זהותה כגון: הפרדה, התחשבות בערבי חגים וצומות וכן יום למידה יחיד, לימודים בשעות מאוחרות ועוד.

 

כחלק ממגוון מסלולים עשיר ניתן ללמוד באמצעות המכללה ובשיתוף מכללות ואוניברסיטאות נוספות – מקצועות בתחום הנפש. להלן מסלולי הלמידה הכוללים 2 אפשרויות עבור לימודי טיפול רגשי חרדי במכללה של חוי:

 

טיפול באמצעות אומנויות – תרפיה בפסיכודרמה

תרפיה בפסיכודרמה היא שיטה טיפולית העושה שימוש בפעילות אקטיבית במהלך הטיפול במטרה לייעל תהליכים טיפוליים, לשחרר חסמי תקשורת ולאפשר למטופל לחוות בצורה מיטבית אירועים מהעבר במטרה לספק דרכי התבוננות שונות לצורך בניית סיפור חדש וריפוי. הפסיכודרמה בחלק מענף הפסיכותרפיה מציעה כלים נוספים על כלי השיחה המוכרים מעולם הפסיכולוגיה ומשלבת פעילות דרמטית כחלק מהליך הטיפול. בניגוד למחשבה כי פסיכודרמה דורשת כישרון משחק, אין לכישרון משחק משמעות בהליך הטיפול והפעילות הדרמטית מיועדת לכל מטופל שמתאימה לו צורת עבודה זו בלי קשר לנטיות יצירתיות כלשהן.

 

הלימודים במכללת חוי ארנפלד נעשים בשיתוף המכללה האקדמית אונו ומעברים על ידי מרצים מובילים מעולם הפסיכודרמה, הם נמשכים 3 שנים במהלכן תעבורנה הסטודנטיות הכשרה עיונית והכשרה מעשית מקיפה לקבלת כלים, מיומנויות וטכניקות חשובות. הלימודים מיועדים לבעלות תואר ראשון בחינוך או בחינוך מיוחד.

 

טיפול באמצעות אומנויות – תרפיה באמנות חזותית

פסיכותרפיה באומנות עושה שימוש ברכיב האמנות כאלמנט טיפולי שביכולתו הן לספק ערוץ ביטוי נוסף למטופל המאפשר את קיום וחיזוק קשר המטופל-מטפל, לצד יכולות ריפוי וחיזוק אותם נהוג להציג כתכונות הקשורות בעיסוק בפן האומנותי.

 

לימודי תרפיה באמנות חזותית כוללים למידת תיאוריות מעולם הפסיכולוגיה מחד ומעולם האומנות מאידך לצד לימודי פרקטיקה וסטאז' המעניקים לסטודנטיות ארגז כלים עשיר לאבחון וטיפול במקרים רבים ושונים. טיפול באמנות חזותית משתמש בכלי ציור, איור, רישום, פיסול וכן טכניקות מעורבות זאת מבלי לוותר על שיטות פסיכולוגיות הכוללות שיחה בלתי אמצעית. הלימודים מתבצעים בשיתוף עם המכללה האקדמית אונו ומועברים על ידי מרצים מובילים בתחומם. בסיום 3 שנות לימודים הכוללים הכשרה עיונית והכשרה מעשית מקיפה תקבל הסטודנטית כלים לטפל בצורה מקצועית באמצעות שילוב של טכניקות מעולם הטיפול ומעולם האמנות. הלימודים מיועדים לבעלות תואר ראשון בחינוך או בחינוך מיוחד.

 

למי מתאימים לימודי טיפול רגשי? על הדברים שלא באמת ניתן ללמוד אותם

למרות שלימודי טיפול רגשי מקצועיים מקנים כלים רבים וחשובים מאוד לאבחון, הקלה וריפוי של קשיים שונים בתחום הרגש והנפש, דמותה של מטפלת טובה אינה נבנית רק מידע, רב ככל שיהיה. לצורך טיפול יסודי, מעמיק ואפקטיבי חשוב שהמטפלת תהיה בעלת תכונות בסיסיות של אמפתיה, סבלנות, סובלנות והכלה וכן שתרכוש ניסיון בעולם הטיפול. אי לכך, אצל חוי ארנפלד – מכללה לחרדיות נערכים מלבד הליכי סינון מתבקשים גם מבחני קבלה וראיונות אישיים שתפקידם לתהות על קנקנה של המועמדת ולאתר מועמדות שלהן התכונות הרלוונטיות כדי לכהן כמטפלות איכותיות.

 

היכן משתלבות בוגרות לימודי טיפול רגשי של חוי ארנפלד לאחר גמר הלימודים?

לאחר סיום לימודי תואר שני בטיפול רגשי, סטודנטיות שעברו הכשרה מלאה וסיימו בהצלחה 3 שנות לימוד, יכולות להשתלב ביחידות להתפתחות הילד, מוסדות של משרד הרווחה, מוסדות חינוך ועוד. מכיוון שלימודים אלו מוכרים על ידי משרד הבריאות כלימודי טיפול מקצועיים, למרות שהבוגרות אינן מקבלות מספר רישיון בדומה לעובדות סוציאליות, הן מבוקשות במגוון מוסדות ומכונים ולאחר שנות ניסיון גם יכולות לפתוח קליניקה עצמאית.

 

לימודי טיפול רגשי למגזר החרדי – סיכום

כפי שנוכחתם לראות, קיימים מספר מסלולי למידה אפשריים בדרך אל התפקיד הטיפולי הנכסף. נדגיש שוב, כי למרות שכיום קיימים בציבור החרדי מוסדות חרדיים ללימודי תעודה בתחום, יש לברר היטב כי מדובר בקורס מקצועי, מקיף ויסודי שאינו מתיימר להפוך אתכם למטפלים מקצועיים תוך 3 חודשים בלי הכשרה קודמת נוספת. נוסף על כך בעלות תעודת מורה בכירה יכולות לבצע השלמה לתואר ראשון בתוך זמן קצר יחסית כחלק מתנאי הסף ללימודי טיפול רגשי לתואר אקדמי.

 

בנוסף, ישנם מסלולים תעודה מקצועיים הכוללים הכשרה של כשנה בתחומים הנושקים לעולם הטיפול כגון: טיפול ברכיבת סוסים, טיפול בבעלי חיים ועוד, מסלולים אלו מקנים לסטודנטים את היכולת לעבוד בתפקידי הדרכה שונים, עבודה עם נוער בסיכון ועוד.

 

בבחירת המסלול הטיפולי שחוב לתת את הדעת על שנות הלמידה, התאמה לתפקיד, התאמת מבנה הלימודים לאישה החרדית ואפשרויות תעסוקה בתחום. בהצלחה!

 

לימודי טיפול רגשי חרדי
לימודי טיפול רגשי חרדי

לשיתוף לחצו כאן:

חוי ארנפלד בפייסבוק | מייל אישי : c@e-academic.co.il

חוי ארנפלד

השאירי פרטים עכשיו ואנו נדאג ליצור איתך קשר בהקדם ולתת לך את כל המידע הרלוונטי למסלול הלימוד שיכול להתאים לך.

מסלולי לימוד
מידע נוסף
תנאי קבלה לתואר שני

תואר שני בחלק מהמקצועות הוא כרטיס כניסה לעבודה ולעיתים מהווה תנאי בסיס בכניסה למסלול לימודים.

הדרכת הורים

הדרכת הורים היא תחום המציע גישות שונות להתמודדות עם דילמות וקשיים העולים תוך כדי היומיום

לימודים אקדמיים לחרדיות

בשנים האחרונות האפשרויות עבור צעירות מהמגזר החרדי ללימודים אקדמיים התרחבו משמעותית. לימודים אקדמיים לחרדיות הולכים

כתבות אחרונות מבלוג הלימודים
תנאי קבלה לתואר ראשון

לקראת הרשמה ללימודי תואר ראשון? בואי לבדוק מהם תנאי ההרשמה והאם את עומדת בהם. נבהיר כבר עכשיו שתנאי הקבלה משתנים בין מוסד לימודים אחד למשנהו

קראי עוד »
תנאי קבלה לתואר שני

תואר שני בחלק מהמקצועות הוא כרטיס כניסה לעבודה ולעיתים מהווה תנאי בסיס בכניסה למסלול לימודים. אז איך מתקבלים ללימודי תואר שני ומה הקריטריונים הנדרשים כדי

קראי עוד »
תחרות סטודנטיות השנה

תחרות סטודנטית השנה-חוי ארנפלד לקראת סיומה של שנה"ל האקדמית תשפ"ד- 2024 , שנה בה חווינו טלטלות קשות וכואבות לפרט ולכלל, התבקשו הסטודנטיות במכללות השונות לבחור

קראי עוד »
a6
חוי ארנפלד,
איתך כל הדרך אל התואר
מחובר/ת
למעבר מהיר לשיחת ווטאסאפ עם חוי >>

מענה מיידי!

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם