תפריט

תואר שני בניהול וארגון מערכות חינוך

תואר שני בניהול וארגון מערכות חינוך (.M.Ed) מכללת אורות ישראל קמפוסים רחובות ואלקנה

מידע על התוכנית

מכללת אורות ישראל, בליווי חוי ארנפלד המנגישה השכלה אקדמית למגזר החרדי, מציעה תכנית ללימודי תואר שני בניהול וארגון מערכות חינוך, במתכונת נפרדת לגברים ולנשים מהמגזר הדתי והחרדי, בקמפוסים רחובות ואלקנה. תואר שני בניהול וארגון מערכות חינוך יאפשר לכם להתפתח תעסוקתית בתחומי הניהול בבית הספר ומחוצה לו, בחינוך הפורמלי והבלתי פורמלי ואף מחוץ למערכת החינוך. יש לציין כי תואר שני בתחום זה מקנה נקודות זכות ואפשרות לעלייה משמעותית בשכר במגזר הציבורי והפרטי.

תנאי קבלה

המעוניינים ללמוד תואר שני בניהול וארגון מערכות חינוך במכללה לחרדיות וחרדים צריכים לבדוק תחילה כי הם עומדים בתנאי הקבלה למסלול זה. הנה כמה תנאים שיש לעמוד בהם כדי להגיש מועמדות:

  • תעודת הוראה
  • תואר ראשון בממוצע 80 ומעלה
  • 3 שנות ותק בחינוך
  • ראיון אישי

מתכונת הלימודים

לימודי תואר שני בניהול וארגון מערכות חינוך הינם לימודים מותאמים לחרדיות וחרדים. כך שמדובר בעצם ביום לימודים אחד בשבוע, יום ב'. כאשר מדובר בעצם בתכנית צהריים שצפויה להימשך כשנה וסמסטר אחד. שעות הלימודים הן בין השעות – 14:30-20:30.

*  ראוי לציין כי תכנית הלימודים מתקיימת בכיתות נפרדות לנשים ולגברים

פרטים אודות מכללת אורות ישראל

הלימודים צפויים להתקיים במכללת אורות ישראל, מכללה אקדמית ציונית דתית לחינוך שמכשירה אנשי חינוך רבים מידי שנה. למכללה יש קמפוס באלקנה וברחובות ויש בה מעל ל – 1,600 סטודנטים לתואר שני. הלימודים במכללת אורות ישראל מאפשרים לכל סטודנט וסטודנטית להרגיש בנוח. שכן, מדובר בלימודים שמתקיימים בסביבה מוכרת.

היקף הלימודים

הלימודים כוללים כ – 18  ש"ש סך הכל. כאשר 4 ש"ש מתוכן מתקיימות באמצעות למידה עצמית מודרכת – מתוקשבת.

מבנה הלימודים

הלימודים כוללים לימודים פרונטליים לצד קורסים מקוונים. בנוסף לאפשרויות אלו, מתקיימות מידי פעם גם סדנאות ומפגשים עם בעלי תפקידים שמאפשרים להכיר את התחום באופן חוויתי ומעמיק. לצד כל אלו ישנו גם הליך של התנסות מעשית.

בין הקורסים הנלמדים: מיומנויות ניהול, ניתוח אירועים במנהל וניהול, קבלת החלטות בידי מנהל, אתיקה בעבודת המנהל ועוד.

cbt לימודי

מטרת הלימודים על קצה המזלג

ישנן 3 מטרות עיקריות שבאות לידי ביטוי במהלך לימודי תואר שני מסוג זה, הנה פירוט קצר אודותיהן:

  1. רכישת ידע עדכני לצד רכישת מיומנות שנוגעות לתחום הניהול של ארגון חינוכי
  2. רכישה של ידע שקשור לפעולה בסביבה בהתאם למדיניות החינוכית בהקשר החרדי, הישראלי וההקשר הגלובלי
  3. רכישה של ידע, חזון חינוכי וחברתי ומיומנויות שהכרחיים כדי להביא לפיתוח של זהות מקצועית שוללת מנהיגות חינוכית שתוביל בסופו של דבר לשינוי

מטרת הלימודים בהרחבה

בנוסף לכך, ישנה מטרה חשובה נוספת והיא להכשיר את הסטודנטים כחלק מהליך הלימודים לחרדיות וחרדים להיות עוגן מקצועי במערכות החינוך השונות. כלומר, להכין אותם להתמודדות עם התביעה לאיכות גבוהה של תוצרי מערכות החינוך השונות תוך המציאות המשתנה. כך שהם יוכלו להיות בעלי כלים חשובים ויכולת להוביל את הארגון שלהם למצב של מימוש אפקטיבי. חשוב לציין עוד כי לימודים במסגרת זו מכשירים את הסטודנטים להכיר בחשיבות העליונה של עבודה שיתופית. כזו ששואפת להביא לאחריות ומצוינות שלא באה לידי ביטוי רק באופן אישי, אלא גם באופן צוותי. שכן, זהו המפתח שצפוי להביא להישגים אישיים וארגוניים.

התחומים שנלמדים במהלך התואר

תואר שני בניהול וארגון מערכות חינוך שמתקיים במכללה לחרדיות וחרדים כולל קורסים שונים, למשל: מיומנויות ניהול, ניתוח אירועים במנהל וניהול, קבלת החלטות בידי מנהל, אתיקה בעבודת המנהל ועוד. קורסים אלו נוגעים לתחומים הבאים:

תחום הניהול והפיתוח הארגוני

במהלך תואר זה שכולל לימודים מותאמים לחרדיות וחרדים לומדים אודות ניהול ופיתוח ארגוני. התחומים הללו מתמקדים בכל הנוגע להתנהגות ארגונית, מערכות מידע, שיווק וגם היבטים משפטיים וכלכליים שחשוב שכל העוסקים בתחום יכירו בהם.

המדיניות של החינוך

לימודי ניהול וארגון מערכות חינוך ממוקדים בהצגתו של מושג חשוב שנקרא "מדיניות החינוך". בנוסף לכך, נעשה גם ניתוח מעמיק של סוגיות שונות שנוגעות למדיניות החינוך בישראל, כדי להכיר בעניין באופן מעמיק. הקורסים שנוגעים לתחום זה עוסקים בין היתר בחברה ישראלית, בפרספקטיבות היסטוריות ובמגמות החינוך הביקורתי.

מנהיגות חינוכית

המושג "מנהיגות חינוכית" מתמקד במרכיבים שונים שנוגעים לתפקיד של המחנכים והמחנכות החרדיים כבעלי יזמים חברתיים שצפויים להביא בסופו של דבר להנהגת ההוראה תוך טיפוח הצוות הקיים, ההבנה של קידום תיאוריות שונות ושימוש במיומנויות מנהיגותיות חיוניות.

 

חוויית הלימודים

לימודים במסגרת מכללה לחרדיות וחרדים הם חוויה עבור כל סטודנט וסטודנטית. שכן, מדובר בלימודים שמותאמים אישית לקהל החרדי ומאפשרים ללמוד את התחום תוך שיח ער ומעמיק בנושאים שמוכרים לציבור. בנוסף לכך, לימודי תואר שני בניהול וארגון מערכות חינוך מדגישים את העמקת המודעות של מורים, מחנכים ומנהלים לחשיבות של התפקיד שלהם כמנהיגים חינוכיים חרדיים שצפויים לחולל שינוי בקרב רבים. מדובר כמובן בשינוי שלא נוגע אך ורק לתלמידים, אלא גם להורים שלהם ולקהילה שנמצאת מסביב. כל זאת, לצד העמקה של תפיסות ערכיות שנוגעות לעולם החרדי.


לסיכום

קראתם את כל הפרטים אודות לימודי תואר שני בניהול וארגון מערכות חינוך ואתם רוצים לקחת בהם חלק? נשמח לעמוד לשירותכם בטלפון 054-7100200 . צרו עמנו קשר לרישום או לקבלת פרטים נוספים . ניתן גם למלא פרטים באתר ונציג מטעמנו יחזור אליכם בהקדם.

תואר שני בניהול וארגון מערכות חינוך
תואר שני בניהול וארגון מערכות חינוך

 

רוצה לשמוע עוד על תואר שני בניהול וארגון מערכות חינוך?

מלאי את הפרטים ושלחי לנו, חוי תחזור אליך כדי לתת לך פרטים מלאים.
"למה דווקא חוי ארנפלד?"
שאלנו את הסטודנטיות
צפי בסרטון
מאות סטודנטיות כבר בחרו "חוי ארנפלד"

לשיתוף לחצו כאן:

כנסים ומסיבות

לאירוע סוף שנה

  בר"ח תמוז, 20.06.23, התכנסו הסטודנטיות לאירוע סוף שנה חגיגי אשר במהלכו הועברה הרצאה מרתקת ע"י הגב' מירי ליפשיץ, אודות יצירתיות וחדשנות בעולם העבודה המשתנה. במהלך האירוע

קראי עוד »
ההרצאה של מיכל גרוס

הרצאה של מיכל גרוס

מס' ימים לאחר חג השבועות תשפ"א התכנסנו יחד, סטודנטיות ובוגרות המיזם של "חוי ארנפלד" ושמענו בזום את הרצאה של מיכל גרוס. ההרצאה הועברה במסגרת הפעילויות

קראי עוד »
a6
חוי ארנפלד,
איתך כל הדרך אל התואר
מחובר/ת
למעבר מהיר לשיחת ווטאסאפ עם חוי >>

מענה מיידי!

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם