תפריט

תואר שני טיפול באמצעות אמנויות – תרפיה באמנות חזותית

להאזנה:

 

עם העלייה במודעות הציבורית לחשיבות הטיפול הרגשי עבור מתמודדים במגוון תחומים רגשיים ונפשיים, הפכו מטפלים באומנויות למבוקשים הן בשוק הציבורי והן בשוק הפרטי. בציבור החרדי קיים חסר גדול במטפלים ומטפלות רגשיות בכלל ובתרפיסטים/ות באומנות בפרט. חוי ארנפלד – מכללה לחרדיות מגישה לימודי תרפיה באומנות מתקדמים לנשים חרדיות. מרגישה שיש לך את זה? מעוניינת להתמקצע בתחום מבוקש? תואר שני בטיפול באמצעות אמנויות – כל מה שרצית לדעת.

 

מהו טיפול באמנות חזותית?

טיפול באמנות/אמנות חזותית הוא שיטת טיפול פסיכותרפית המשלבת בתהליך הטיפול מלבד שיחות של מטפל-מטופל גם אלמנט משמעותי של שימוש בחומרי אומנות ותהליכי יצירה המסייעים בתהליך הטיפול. טיפול באומנויות משלב תפיסות פסיכולוגיות מסורתיות לצד תאוריות הנוגעות לחומרי יצירה ולתהליך היצירה וכן טכניקות פסיכולוגיות בשילוב טכניקות מעולם האמנות.

טיפול רגשי באמנות מבוסס על ההנחה כי תהליכי יצירה מסייעים לטיפול בהיבטים שונים:

  • השימוש בכלי האמנות וביצירה מסייע ליציר קשר בין המטפל למטופל ומציאת ערוץ תקשורתי נוסף שאינו ורבלי בהכרח.
  • הכלי האמנותי מאפשר העלאת זכרונות ותחושות מבלי לתמלל אותם בעל פה מה שלעיתים רבות מסייע לגשר על קשיים בביטוי מילולי/מילולי מוגבר.
  • לתהליך יצירה בתוך טיפול מקצועי יתרונות של ארגון פנימי, הקניית תחושת ערך, יכולת ומסוגלות ומשחקיות – יתרונות בעלי תכונות מרפאות.

 

המרחב האומנותי מאפשר למטפל זיהוי ואבחון בלתי אמצעי של יחסי התקשורת של המטופל עם אחרים ובנוסף מאפשרת גם הצפת דפוסים וקשיים שונים שמטופלים מתמודדים איתם בחייהם וסביבה טיפולית תומכת ומוגנת מאפשרים להם לקבל פרספקטיבה שונה על המציאות מה שיוצר לעיתים אפשרות ליציאה מדפוסי חשיבה מקובעים לנתינת פרשנויות נוספות ואף מציאת פתרונות אלטרנטיביים מתוך נקודת המבט המחודשת של המטופל.

למעשה, בטיפול באמנות חזותית נעשה שימוש בכלי אומנות שונים הכוללים: כלי רישום, ציור,פיסול ואף טכניקות מעורבות, אלו משולבים בכלים וטכניקות פסיכולוגיים המאפשרים אבחון של מצבי רגש-נפש שונים וטיפול בהם. תהליכי היצירה מאפשרים גילוי על יכולות האדם וכוחותיו בצורה שיוכל להתמודד בצורה טובה יותר עם הסיטואציות המורכבות בחייו.

תואר שני טיפול באמצעות אמנויות - תרפיה באמנות חזותית
תואר שני טיפול באמצעות אמנויות – תרפיה באמנות חזותית

תרפיה באומנות – לימודים לחרדיות של חוי ארנפלד

חוי ארנפלד מנגישה לימודי תואר עבור בעלות תואר ראשון שמעוניינות להתקדם לתואר שני בתחום הטיפול באמנויות – פסיכותרפיה באמנות חזותית. הלימודים מועברים על ידי מיטב המרצים שמגיעים עם ניסיון מהשטח הטיפול ומביאים לכיתת הלימוד שיטות טיפול עדכניות לצד ידע מעשי רב ערך.

חלק מהמרצים בקורס בעלי הכרה בינלאומית ששיטותיהם נלמדות בכל המוסדות האקדמיים. מכללה לחרדיות של חוי ארנפלד מתאימה את אווירת הלימודים לאישה החרדית ומתחשבת בצרכיה כולל חופשה בימי חג, וכמובן צומות.

תהליך הלמידה מהווה צמיחה איש לכל סטודנטית כאשר שילוב לידה מעשית עם חומר עיוני אקדמי רלוונטי מקנים לכל משתתפת הכשרה מקצועית הסוללת דרך לעולם התעסוקה בתחום. הלמידה מונחית על ידי אשת מקצוע ייעודית המכינה את הלומדות לקראת עבודה בתחום במוסדות ציבוריים ולאחר מכן – לפתיחת קליניקה אישית מתוך ניסיון רב בתחום.

הלימודים מועשרים בקורסים רלוונטיים מעולמות התוכן הקשורים בשיטות טיפול שונות, קורסים להנחיית קבוצות וידע מתחומי הנחיית הורים.

 

תנאי קבלה ללימודי תרפיה באומנות חזותית

  • כדי להשתתף בלימודי תרפיה באומנות נדרשת הסטודנטית לתואר ראשון מטעם מוסד מוכר בממוצע של 80 ומעלה.
  • הגשת גיליונות ציונים מלאים בגרסתם המקורית המפרטים את כל ציוני המועמדת שנכללו בנתינת תואר ראשון.
  • יש להציג 3 המלצות מגורמים שונים הקשורים מבחינה אקדמית ו/או תעסוקתית. כל המלצה חייבת להיות חתומה ובגרסתה המקורית.
    על המועמדת להציג אישורי לימודים על כל שעברה קורסים בשיטות מחקר וקורסי מבוא לפסיכולוגיה כפי שנפרט (על המועמדת להציג ציונים בממוצע של 80 ומעלה):

    1. קורס תיאוריות אישיות
    2. קורס מבוא לפסיכולוגיה
    3. קורס פסיכופתולוגיה
    4. קורס פסיכופתולוגיה
    5. קורס סטטיקה
    6. קורס פסיכולוגיה התפתחותית

בעלת תואר ראשון ומעוניינת להירשם ללימודי תרפיה באומנות ללא שיש בידייך את האישורים שהוצגו לעיל. במקרה זה עליך להשלים את הקורסים הללו במסגרת אקדמית מוכרת עד לתחילת שנת הלימודים.

  • שעות התנסות באמנות – כל מועמדת נדרשת להציג אישור על שלמדה פורמלית 300 שעות באמנות ממוסד המעניק תעודה (מוסד אקדמי, מקצועי או אמנותי). בנוסף נדרשת כל מועמדת להציג אישור על כך שצברה 300 שעות אמנות מעשיות. האישור יינתן מטעם מורה בעל תעודת הוראה מטעם מדרש החינוך או מורה שבעצמו מבוגר מוסד אקדמי/אומנותי ובתנאי שאנשי מקצוע אלו יהיו בתחום האמנות החזותית. נציין כי קיימת חובה להצגת 200 שעות ניסיון נוספות בשדה און כתחליף: הגשת תיק עבודות בתחום הרלוונטי בזרם האמנות: אישור על הוראה/הפעלה/הדרכה בתחום או אישור על הצגת תערוכות. במידה ולמועמדת אין אישור על 200 שעות התנסות היא רשאית לבחור באחת מ-2 הדרכים הבאות: הכנת פרויקט תחנות חיים כפי הנחיות המוסד האקדמי או הגשת תיק עבודות.
  • על המועמדת לעבור ראיון קבלה הכולל ראיון קבוצתי עם מועמדות נוספות וראיות אישי של המועמדת עם המראיינות.

 

לימודי תרפיה באומנות – למי זה מתאים?

לימודי תרפיה באומנות מתאימים לנשים שלהן רצון לתת ולהעניק הקשבה נקייה לצד כלי עזר טיפוליים לצורך הנחיית מטופלים לקראת התמודדות טובה יותר עם מצבים שונים בחייהם. מדובר בעבודה עם שליחות המתאימה לבעלות יחסי אנוש מעולים, יכולת הכלה והבנה לנפש הזולת ורצון להתמקצע בתחום כדי לתת מענה אמיתי למטופלים.

 

מתוך תוכנית הלימודים

קורסי חובה בלימודי טיפול באמנות חזותית:

שם הקורס
אמנות והתפתחות האדם
פסיכותרפיה – תיאוריות וגישות
מבוא לטיפול באומנות
הערכה ואבחון פסיכולוגי
הערכה ואבחון בתחום הטיפול באומנות חזותית
אתיקה וסטנדרטים בטיפול פסיכולוגי
טיפול בקבוצות – מיומנויות ומודלים
אמנות חזותית – שיטות בטיפול ותיאוריות
מחקר מבוסס שיטות אמנות
מבוא התנסות קלינית באמנות
סמינר הדרכה
סוגיות בטיפול באמנות חזותית

 

מבנה לימודי תרפיה באומנות

לימודי תרפיה באומנות אורכים 3 שנים, להלן מבנה הלימודים:

 

שנה א

יום לימודים פרונטלי וחצי יום נוסף הכולל הכשרה מעשית. פתיחת הקורס בשבוע למידה אינטנסיבי לפני תחילת הלימודים.

 

שנה ב

יום לימודים רשמי נוסף על שני ימי הכשרה מעשית. בסוף שנת הלימודים: 5 ימי קורס קיץ אינטנסיבי.

 

שנה ג'

יום לימודים נוסף על 3 ימי למידה נוספים של הכשרה מעשית.

 

קורסי השלמה ומידע נוסף

ניתן להשלים קורסים בפסיכולוגיה בצורה מקוונת. עוד נציין כי תוכנית הלימודים מוכרת על ידי המל"ג. בהקשר לאישור משרד הבריאות: מכיוון שעד כה לא נדרש אישור מטעם משרד הבריאות לצורך עיסוק בטיפול באמנות חזותית – לא ניתן אישור מסוג זה.

 

עולם התעסוקה – היכן משתלבות בוגרות לימודי תרפיה באומנות חזותית?

בוגרות לימודי טיפול באומנויות מבוקשות מאוד בעולם התעסוקה במוקדי תעסוקה רבים ושנים לרבות: מוסדות לימוד, פנימיות, משרד הביטחון, משרד החינוך, משרד הבריאות וכן במכונים פרטיים שונים. נציין כי לארח שנות ניסיון במרחב הציבורי רשאיות תרפיסטיות באומנות לטפל בקליניקות פרטיות.

מעוניינת לטפל? המקצוע בוער לך באמצעות? לימודים לחרדיות של חוי ארנפלד פותחים לך אפשרויות ללימודי טיפול מקצועיים. הירשמי עכשיו באתר ונציגה מטעם המכללה תחזור אליך לייעוץ והרשמה.

לשיתוף לחצו כאן:

חוי ארנפלד בפייסבוק | מייל אישי : c@e-academic.co.il

כנסים ומסיבות

לאירוע סוף שנה

  בר"ח תמוז, 20.06.23, התכנסו הסטודנטיות לאירוע סוף שנה חגיגי אשר במהלכו הועברה הרצאה מרתקת ע"י הגב' מירי ליפשיץ, אודות יצירתיות וחדשנות בעולם העבודה המשתנה. במהלך האירוע

קראי עוד »
ההרצאה של מיכל גרוס

הרצאה של מיכל גרוס

מס' ימים לאחר חג השבועות תשפ"א התכנסנו יחד, סטודנטיות ובוגרות המיזם של "חוי ארנפלד" ושמענו בזום את הרצאה של מיכל גרוס. ההרצאה הועברה במסגרת הפעילויות

קראי עוד »
a6
חוי ארנפלד,
איתך כל הדרך אל התואר
מחובר/ת
למעבר מהיר לשיחת ווטאסאפ עם חוי >>

מענה מיידי!

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם