תפריט

פרנסה בכבוד: תואר ראשון בהנדסת תוכנה .B.Sc

אם גם את עומדת בצומת הזו של בחירת מסלול לימודים ותוהה האם תחום הנדסת תוכנה הוא מסלול הלימודים העתידי עבורך את לא לבד. עולם התוכנה הוא מאתגר בהחלט ודורש השקעה, אחריות ומסירות. אולם מנגד הוא מעניק הזדמנות למימוש יכולות ריאליות וחשיבה פורצת דרך ומציע שכר טוב בצדו. חוי ארנפלד – מכללה לחרדיות מגישה את כל המידע הרלוונטי על לימודי ומשרת מהנדסת תוכנה בעולם ההייטק עבור האישה החרדית.

 

הנדסת תוכנה .B.Sc – אשמח לשמוע פרטים

אז ככה: מקצועות העוסקים במחשוב ומערכות תוכנה כוללים 3 תחומים מרכזיים: רשתות מחשבים, הנדסת תוכנה והנדסת חומרה. בעוד מהנדסי רשתות עוסקים בשיתוף מידעי בין מוקדי ומהנדסי תוכנה מתמחים בכרטיסים אלקטרוניים, מבנים פיזיים ומנגנונים חשמליים – הנדסת תוכנה עוסקת בהגדרות פעולות אוטומטיות ופקודות ממוחשבות.


 

למה הנדסת תוכנה?

האישה החרדית הדואגת לקיים את חובת ההשתדלות ולפרנס את ביתה, יכולה לעבוד במגוון סוגי מקצועות. למעשה שוק המקצועות החופשי הפתוח בפני האישה החרדית מציע רוב מוחלט של משרות הדורשות 8-9 שעות עבודה. אולם, משרת הנדסת תוכנה מציעה שכר גבוה חודשי בפער ניכר משאר המשרות, מה שגורם לרבות להעדיף תחום זה. ולא פלא, עבור אותו מספר שעות יכולה לקבל מנהלת חשבונות חצי ואף שליש משכורת מזו של מהנדסת תוכנה.

השכר הממוצע בענף זה עומד על 12-18,000 ש"ח עם אופציות שונות לקידום.

בנוסף, לתנאי השכר המעולים, הביקוש למהנדסי תוכנה בשוק ההייטק והחברות השונות הולך וגדל, כך שמהנדסי תוכנה דורשים ומקבלים תנאים מצוינים לרבות: חישוב יום מחלה מלא מהיום הראשון (מה שחשוב מאוד לאישה החרדית המגדלת ילדים ועשויה להידרש להישאר עם ילד חולה בבית למשך מספר ימים מדי תקופה), ארוחות צהריים וחופשות.

מתכנתות ומנהלות מערכות נדרשות בהחלט במגוון ענפי תעשייה, תקשורת, רפואה, התעופה, אנרגיה, אלקטרוניקה ועוד.

 

לאן מכוונים לימודים לחרדיות לתואר ראשון בהנדסת תוכנה .B.Sc?

מטרת לימודי תואר ראשון בהנדסת תוכנה במכללה לחרדיות של חוי ארנפלד, הינה הכשרת נשות מקצוע לעבודה בענף ההייטק בישראל ובעולם וענפים נוספים, בתכנון, פיתוח, עיצוב ותפעול מערכות ממוחשבות.

במהלך עבודתן תוכלנה הבוגרות ליישם ולהשתמש בידע מעשי ותיאורטי שנרכש במהלך 4 שנות למידה אינטנסיביות בתחומי המדע, הנדסת חשמל, מערכות ספרתיות ואלקטרוניקה.

במהלך הלימודים תלמדנה הסטודנטיות מתמטיקה ופיזיקה כבסיס מתמטי ומדעי לתפיסה מערכתית כוללת.

 

תוכנית הלימודים

תוכנית הלמידה בתואר ראשון בהנדסת תוכנה כוללת תכנון, ניתוח ופיתוח של טכנולוגיות שונות בעולם התוכנה הכוללים התמודדות עם פיתוחים מורכבים כיחידים או כחלק מצוותים. פעילויות לימודיות אלו נועדו על מנת לאפשר לסטודנטיות להתנסות באופן מעשי בעבודה בפועל עם התפיסה הנלמדת ולרכוש כלים לעבודה בשיתוף פעולה עם אנשי צוות נוספים.

לקראת סיום לימודי הנדסת תוכנה ובמהלכם, תידרשנה הסטודנטיות להגשת פרויקט גמר ופרויקטים נוספים כהכנה להשתלבות טבעית בעולם הפיתוח בענף ההייטק.

הפרויקטים ילוו על ידי אנשי סגל אקדמיים לצורך שיפור, קידום ומינוף הפרויקטים.

 

תוכנית לימודים בסימן התעדכנות

עולם התוכנה וההייטק הוא תחום מתפתח הנתון כל העת לשינויים, לשפות תכנות חדשות ולחדשנות. מכללה לחרדיות של חוי ארנפלד מציעה תוכנית לימודים הקשובה לצרכי שוק ומביאה את התכנים הרלוונטיים ביותר לצורך כניסה לשוק עם כלי התכנות המפותחים והחדשניים ביותר.

בהייטק, מי שלא מתחדש, נשאר רחוק מאחור. לפיכך, לימודים לחרדיות של חוי ארנפלד, המאפיינים בהפרדה מלאה ובתכנים מותאמים לאישה החרדים, מציעים גם תוכנית לימודים דינאמית לפי המצב בשוק הנדסת התוכנה.

 

תואר ראשון בהנדסת תוכנה .B.Sc – מהם תנאי הקבלה?

מעוניינת להירשם ללימודי הנדסת תוכנה?

תנאי הקבלה למכללה לחרדיות של חוי ארנפלד כדלהלן:

  • תעודת בגרות מלאה
  • ציון פסיכומטרי מינימום 580
  • מתמטיקה 5 יחידות בציון סף של 75.
  • פיזיקה 5 יחידות בציון סף של 70.
  • במידה ואינך זכאית לתעודת בגרות או שאין בידייך 5 יחידות מתמטיקה ו-5 יחידות פיזיקה, עלייך לעבור מכינה ולסיימה בהצלחה לצורך קבלה ללימודי התואר.
  • ועדת קבלה.

 

נציין כי מכללת חוי ארנפלד מציעה לימודי תואר לחרדיות בהפרדה מלאה ובהתאמה לחגים, מועדים וצומות. בנוסף, התאמה של תכני הקורסים לדרישות ועקרונות האישה החרדית.

 

מהי מתכונת הלימודים?

מתכונת הלימודים במסלול הנדסת תוכנה כולל 4 שנות לימוד: 4 ימי לימוד שבועיים בשנתיים הראשונות ו-2-3 ימי למידה בשנתיים הנוספות.

 

עבודה בהנדסת תוכנה ואימהות – איך זה הולך ביחד?

נשים רבות מסתפקות טרם החלטה על מסלול לימודים, האם עבודה בהנדסת תוכנה אינה תובענית מדי עבור אם המגדלת את ילדיה. נציין שהתשובה לשאלה זו נעוצה באופי האישה ובמידת הרצון שלה לפרנס בית של תורה בכבוד מבלי לפגוע בערכיה.

תחום הנדסת התוכנה הוא תחום הדורש השקעה, תשומת לב ושעות עבודה ארוכות, אולם אישה חרדית בהחלט יכולה להחליט שהיא איננה נותנת שעות נוספות ללא גבול על חשבון הזמן עם ילדיה ולהציב זאת כתנאי לעבודתה בתחום. עובדת שתתמסר לעבודה בשעות העבודה תוכל ליהנות מהאפשרות לשכר הגבוה בענף הפופולרי לצד אי פגיעה בעקרונותיה ובחינוך הילדים.

 

ההבדלים בין הנדסאות תוכנה להנדסת תוכנה

אמנם השמות דומים, אולם תחומים אלו בהחלט שונים. להלן מספר הבדלים משמעותיים בין המקצועות השונים:

 

קהל היעד

לימודי הנדסאות תוכנה מתאימים לבעלי זיקה לעולם המחשבים והתוכנה בעלי יכולות ריאליות לעומת לימודי הנדסת תוכנה המתאימים לבעלי כישורים מתמטיים, כמותיים וריאליים מפותחים ובעלי עניין רב בתכנות ובעולם המחשבים בכלל. נציין כי בלימודי התואר בתחום הנדסת תוכנה נכללים קורסים רבים בנושאים מתמטיים.

 

משך זמן הלימודים

לימודי הנדסאות נמשכים שנתיים עד שלוש לעומת לימודי תואר של הנדסת תוכנה האורכים 4 שנים.

 

תוכנית הלימודים

במסלול להנדסאי תוכנה יילמדו קורסים בכתיבת תוכנה הכוללים פיתוח מיומנויות למפתחי אתרים ואפליקציות בעולם התעשייה. תוכנית הלימודים תיקבע על ידי מה"ט בהתאם לתנאים המשתנים של השוק.

במסלול למהנדסי תוכנה יילמדו בצורה מקיפה ורחבה מגוון כלי מדע, הנדסה ומתמטיקה הנצרכים בתעשייה. יילמדו תהליכים לפיתוח תוכנה הכוללים את הנושאים המבוקשים בענף: מדע נתונים, ביג דאטה, בינה מלאכותית, סייבר ועוד. הסטודנטים יפתחו מיומנויות הקשורות באנליטיקה וכמות מה שיסייע לעובדי מחקר ולעובדי הייטק בתחומים שונים.

 

רמת הביקוש בשוק העבודה

קיים ביקוש גבוה להנדסאי תוכנה, לעומת ביקוש רב במיוחד למהנדסי תוכנה, כאשר הצפי הוא למגמת עלייה ברמת הביקוש בשוק למהנדסי תוכנה מוכשרים.

 

גובה השכר

הנדסאי תוכנה מרוויחים בין 9,000-14,000 ש"ח בחודש, לעומת מהנדסי תוכנה המרוויחים חודשית בין 15,000-18,000 ש"ח בממוצע.

 

פרנסה בכבוד בתחום הנדסת התוכנה – מסכמים

אין ספק כי עולם הייטק בכלל וענף הנדסת התוכנה בפרט מציע שכר גבוה למתאימות, תנאים מצוינים ואפשרות לפרנסה בכבוד. לצורך כך יש להשקיע שנות לימוד והתנסות על מנת לרכוש ידע תיאורטי וכלים מעשיים לעבודה פרקטית בתחום. חוי ארנפלד מציה מסלול תואר ראשון בהנדסת תוכנה .B.Sc בהתאמה לשוק המשתנה המועבר על ידי טובי המרצים בתחום, תוך ליווי הסטודנטיות לאורך שנות הלימודים באופן אישי.

לימודים אלו מתאימים לנשים בעלות כישורים מתאימים ורצון להשקיע בתחום מאתגר ומלא סיפוק לצורך עבודה לפרנסת ביתן.

פרנסה בכבוד: תואר ראשון בהנדסת תוכנה .B.Sc
פרנסה בכבוד: תואר ראשון בהנדסת תוכנה .B.Sc

לשיתוף לחצו כאן:

חוי ארנפלד בפייסבוק | מייל אישי : c@e-academic.co.il

חוי ארנפלד

השאירי פרטים עכשיו ואנו נדאג ליצור איתך קשר בהקדם ולתת לך את כל המידע הרלוונטי למסלול הלימוד שיכול להתאים לך.

מסלולי לימוד
מידע נוסף
תנאי קבלה לתואר שני

תואר שני בחלק מהמקצועות הוא כרטיס כניסה לעבודה ולעיתים מהווה תנאי בסיס בכניסה למסלול לימודים.

הדרכת הורים

הדרכת הורים היא תחום המציע גישות שונות להתמודדות עם דילמות וקשיים העולים תוך כדי היומיום

לימודים אקדמיים לחרדיות

בשנים האחרונות האפשרויות עבור צעירות מהמגזר החרדי ללימודים אקדמיים התרחבו משמעותית. לימודים אקדמיים לחרדיות הולכים

כתבות אחרונות מבלוג הלימודים
תנאי קבלה לתואר ראשון

לקראת הרשמה ללימודי תואר ראשון? בואי לבדוק מהם תנאי ההרשמה והאם את עומדת בהם. נבהיר כבר עכשיו שתנאי הקבלה משתנים בין מוסד לימודים אחד למשנהו

קראי עוד »
תנאי קבלה לתואר שני

תואר שני בחלק מהמקצועות הוא כרטיס כניסה לעבודה ולעיתים מהווה תנאי בסיס בכניסה למסלול לימודים. אז איך מתקבלים ללימודי תואר שני ומה הקריטריונים הנדרשים כדי

קראי עוד »
תחרות סטודנטיות השנה

תחרות סטודנטית השנה-חוי ארנפלד לקראת סיומה של שנה"ל האקדמית תשפ"ד- 2024 , שנה בה חווינו טלטלות קשות וכואבות לפרט ולכלל, התבקשו הסטודנטיות במכללות השונות לבחור

קראי עוד »
a6
חוי ארנפלד,
איתך כל הדרך אל התואר
מחובר/ת
למעבר מהיר לשיחת ווטאסאפ עם חוי >>

מענה מיידי!

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם