תפריט

תואר ראשון לימודי ערב

לימודי ערב הם פתרון מצוין עבור כל מי שצריכה לשלב פרנסת משפחה עם לימודים והכשרת מקצוע, מה שמאפיין את מרבית הנשים במגזר החרדי הנמצאות בשלב הלימודים. מסלולים שונים של לימודי ערב מוצעים במגוון מוסדות לימוד וסוגי תארים, ויש להם יתרונות וחסרונות שרצוי לתת עליהם את הדעת. מה חשוב לקחת בחשבון כאשר על הפרק עומד תואר ראשון לימודי ערב? 

 

לימודי ערב – פתרון לשילוב השכלה ולוח זמנים עמוס

אחד האתגרים בלימודי תואר ראשון, בפרט עבור נשים חרדיות המתמודדות עם לוח זמנים עמוס ותובעני הכולל פרנסה, החזקת בית וגידול מספר ילדים, הוא ניהול הזמן. יש מספר מוגבל של שעות ביממה וכל עוד אין אפשרות להיות בשני מקומות במקביל, הקושי לשלב לימודים עם עבודה ומשפחה הוא אמיתי מאוד. אחת הדרכים להתמודדות עם הקושי הזה היא בחירה בלימודי ערב. בניגוד לאוניברסיטה, שבה מצופה מהסטודנט להיות קודם כל תלמיד ועל כן את שעות הבוקר והצוהריים הוא מצופה לבלות בין כותלי המוסד האקדמי, במכללות המציעות מסלולים לאנשים עובדים ולנשים עובדות, ניתן למצוא שורה של מסלולי תואר ראשון לימודי ערב. למשל במסגרת מכללה לחרדיות של חוי ארנפלד, יש גם מסלול לימודי ערב המאפשר לעבוד ביום ולהגיע לשיעורים לאחר יום העבודה.  

 

היתרונות בלימודי ערב 

לימודי ערב מציעים כמה יתרונות ברורים עבור הסטודנטים והסטודנטיות:

  1. שילוב בלוח הזמנים: לימודים בשעות הערב מאפשרים להספיק את כל יתר הדברים המתוכננים בלוח הזמנים מבלי לוותר על השכלה. זהו היתרון הבסיסי שלהם ומקור המשיכה העיקרי של תואר ראשון לימודי ערב. כך ניתן לבחור ללמוד, לרכוש תואר ומקצוע, מבלי לחשוש מהאפקט הכלכלי. 
  2. ללא צורך בשינויים: בחירה בלימודי ערב מאפשרת למי שלוח הזמנים שלו כבר בנוי ומגובש לשלב השכלה ורכישת מקצוע ללא קושי. אם סטודנטים במסלולים רגילים צריכים פעמים רבות להתפטר מעבודה שהייתה להם לפני התואר, גם אם הייתה מכובדת ומכניסה, הרי שמי שבוחרת בלימודי ערב יכולה להמשיך באותה עבודה שהייתה לה קודם. 
  3. מסלול גמיש: פעמים רבות מסלול ערב מוצע כחלק ממסלול לימודים גמיש יותר באופן כללי, הכולל למשל גם יותר למידה מקוונת וא-סינכרונית. 
  4. מגוון מסלולים: בשל הפופולריות העולה של מסלולי ערב, גדל גם המגוון של מקצועות ותחומים שניתן ללמוד במסלול כזה. 

 

החסרונות בלימודי ערב 

לצד היתרונות של לימודי ערב, הבחירה בהם היא גם בחירה הכרוכה באתגרים שונים ואף יכולה ליצור קושי, מהסיבות הבאות: 

  • תוספת עומס ללוח הזמנים: אם לימודי בוקר מכריחים את הסטודנטית לוותר על משהו, תואר ראשון לימודי ערב מאפשר כביכול שילוב של כל הדברים יחד. אלא שמספר השעות ביממה לא גדל, לא נוסף זמן מנוחה או זמן התאוששות, אלא למעשה רק גדל העומס על הסטודנטית בצורה כזו. הדבר נכון עוד יותר במסגרת של תואר ראשון, שמהווה מסלול לימודים אינטנסיבי ותובעני יותר. 
  • צורך בתמיכה רבה יותר מבית: עבור נשים, ובפרט עבור נשים חרדיות, חלק משמעותי מתפקידן בחיים הוא אימהות וניהול הבית והמשפחה. הבחירה במסלול לימודי ערב מחייבת סיוע לוגיסטי ואחר בכל הקשור לגידול הילדים וניהול הבית. 

 

תואר ראשון לימודי ערב לעומת מסלולי תעודה בלימודי ערב

לעומת לימודי תעודה במסלול ערב, תואר ראשון לימודי ערב הוא בהיקף לימודים משמעותי יותר ובעל דרישות שהן על פי רוב אינטנסיביות יותר מהסטודנטית. הבדל נוסף הוא שתואר ראשון על פי רוב נמשך זמן רב יותר לעומת לימודי תעודה – בדרך כלל תואר ראשון ידרוש מהסטודנטית כמה שנים ואילו לימודי תעודה יהיו על פי רוב לתקופה קצרה בהרבה. על כן, בבחירת תואר ראשון לימודי ערב חשוב עוד יותר להקפיד על היערכות נכונה ובחירה מתאימה של מוסד הלימודים. נעסוק בכך יותר בהרחבה בסעיפים הבאים. 

 

שיקולים בבחירת המסגרת ללימודי ערב

ישנם כמה שיקולים שחשוב לקחת בחשבון לקראת בחירת מסגרת, הנכונים עוד יותר כאשר מדובר בלימודי ערב. תואר ראשון לימודי ערב צריך להיות במוסד שמותאם לכך, כלומר כזה שנעים לשהות בו גם בערב. קחי בחשבון גם את ההגעה שלך למקום – במידה ואת מגיעה ברכב, האם יש חנייה נוחה? במידה ואת מגיעה בתחבורה ציבורית, האם היא קרובה מספיק כדי שלא תצטרכי ללכת בחושך לכיתה? גם קיומם של מסלולי ערב נוספים במקביל הוא פרמטר שיכול להעיד על התאמה של המוסד ללימודי ערב, שכן נוכחות של יותר אנשים תהפוך את המקום לנעים יותר לשהות גם עבורך.  

 

טיפים להצלחה בלימודי ערב

על מנת להצליח במסלול תואר ראשון לימודי ערב, ישנם כמה דברים שניתן לעשות, והקפדה עליהם יכולה בהחלט להגדיל את סיכויי ההצלחה. הנה כמה טיפים מועילים עבור מי ששוקלת לימודי ערב, המתאימים במיוחד לנשים חרדיות: 

מסלול לימודים גמיש ככל הניתן

ההמלצה היא תמיד לבחור עבור תואר ראשון לימודי ערב, כמו למעשה עבור כל מסלול לימודים שתשקלי, את המסלול הגמיש ביותר שעדיין עומד בתנאים האחרים שאת מציבה למסלול הלימודים. אין צורך להתפשר על עקרונות אחרים שחשובים לך כמו איכות הלימודים או מסלול המתאים לאורח חייך, שכן יש די מסלולי ערב המותאמים גם לנשים חרדיות. עם זאת, מומלץ לחפש במיוחד מסלולים הכוללים יותר למידה מקוונת וא-סינכרונית, שכן אלה מאפשרים לך יותר שליטה וגמישות של לוח הזמנים. 

בניית מערך סיוע

המפתח להצלחה האקדמית, בפרט עבור האישה החרדית העסוקה, הוא בניית מערך תמיכה מבית, שיסייע בכל האספקטים הלוגיסטיים ויעניק לה שקט נפשי כדי ללמוד. חשוב להכין מראש את בני הבית, הבעל, הילדים הגדולים אם ישנם, אחיות צעירות וכיו"ב, על מנת לקבל כל עזרה שניתן, הן עם היבטים לוגיסטיים שקשורים לילדים, והן עם מטלות בית כמו בישול וכביסות שיהיה לך פחות זמן לבצע. 

כלים לניהול זמן יעיל

ניהול יעיל של משאבי הזמן הוא חלק קריטי בהצלחה האקדמית. עבור כל שעה שמוקדשת לשהות בשיעור או לצפייה בשיעור מהבית, חשוב לקחת בחשבון גם זמן למידה נפרד, המוקדש למעבר על סיכום שיעור, קריאת חומרים והכנת תרגילים. חשוב לתכנן היטב משבצות זמן כאלה ולוודא שתהיה לך אפשרות ריאלית ללמוד בהן. 

 

לימודי ערב במסלול מותאם לאורח החיים החרדי 

כפי שהסברנו במאמר זה, לימודי ערב הם קודם כל מתן מענה לאנשים עובדים. רבים מהמסלולים מוצעים לעובדים במשרה מלאה מכל הציבור והמגזרים השונים, ולא מותאמים באופן ספציפי לאף מגזר – ויש בכך היגיון רב. עם זאת, כאישה חרדית המשמעות היא ברורה ולא כל מסלול כזה הוא אפשרות ריאלית. אם את מחפשת מסלול תואר ראשון לימודי ערב שיותאם לאורח חייך ולאפשר לך למשל ללמוד עם נשים בלבד, במסלול שמכיר את הצרכים והיכולות של נשים מהמגזר החרדי, הרי שאת מחפשת מסלולי לימודים לחרדיות. מסלולים אלה מותאמים לנשים חרדיות ובנויים תוך התחשבות בלוח הזמנים של אישה שומרת מצוות ותוך שמירה על קבוצה הומוגנית, שמאפשרת אינטראקציה טובה ונעימה בקבוצה.  

מסלולי הלימודים שמציעה חוי ארנפלד כבר הוכרו כהצלחה ברורה, ומאפשרים לנשים רבות למצוא את האיזון הנדרש ולרכוש מקצוע והשכלה אקדמית. אם גם את מחפשת מסלול שמותאם ללוח הזמנים העמוס שלך ויאפשר לך לשלב פרנסה עם לימודים, הכתובת שלך היא ללא ספק חוי ארנפלד. מוזמנת ליצור קשר ולקבל פרטים נוספים על כל מסלול שמעניין אותך.

תואר ראשון לימודי ערב
תואר ראשון לימודי ערב

לשיתוף לחצו כאן:

חוי ארנפלד

השאירי פרטים עכשיו ואנו נדאג ליצור איתך קשר בהקדם ולתת לך את כל המידע הרלוונטי למסלול הלימוד שיכול להתאים לך.

מסלולי לימוד
מידע נוסף
תואר שני בטיפול רגשי

טיפול רגשי הוא תהליך שנועד כדי לסייע בתחום הרגשי עבור אנשים מכל גווני האוכלוסיה הסובלים

תואר שני בשנה בזום

לא חייבים לנסוע בשני אוטובוסים במכללה או לחפש חניה במשך רבע שעה. לא. היום, בעידן

תנאי קבלה לתואר שני

תואר שני בחלק מהמקצועות הוא כרטיס כניסה לעבודה ולעיתים מהווה תנאי בסיס בכניסה למסלול לימודים.

הדרכת הורים

הדרכת הורים היא תחום המציע גישות שונות להתמודדות עם דילמות וקשיים העולים תוך כדי היומיום

כתבות אחרונות מבלוג הלימודים
תואר שני בטיפול רגשי

טיפול רגשי הוא תהליך שנועד כדי לסייע בתחום הרגשי עבור אנשים מכל גווני האוכלוסיה הסובלים מקשיים שונים. לימודי תואר שני בטיפול רגשי מכשיריםי מטפלים ומטפלות

קראי עוד »
תואר שני בשנה בזום

לא חייבים לנסוע בשני אוטובוסים במכללה או לחפש חניה במשך רבע שעה. לא. היום, בעידן הטכנולוגי בו ניתן להזמין משקפיים בלי ללכת לאופטיקה ולקבל חוות

קראי עוד »
תואר שני בגיל הרך

הגננת היא אחת מהדמויות המשפיעות ביותר בגיל הרך. השקעה בחינוך בשלבי ההתפתחות המוקדמים משפיעה על עיצוב אישיות החניך הן כילד והן כמבוגר ושליחות הגננת בפיתוח

קראי עוד »
a6
חוי ארנפלד,
איתך כל הדרך אל התואר
מחובר/ת
למעבר מהיר לשיחת ווטאסאפ עם חוי >>

מענה מיידי!

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם