תפריט

תנאי קבלה לתואר ראשון

לקראת הרשמה ללימודי תואר ראשון? בואי לבדוק מהם תנאי ההרשמה והאם את עומדת בהם. נבהיר כבר עכשיו שתנאי הקבלה משתנים בין מוסד לימודים אחד למשנהו וחשוב שתבררי את תנאי הסף המדויקים מול המוסד בו את רוצה להתחיל ללמוד. יחד עם זאת, חוי ארנפלד מספקת לך את קריטריוני הקבלה המקובלים כדי שתוכלי להתרשם מהעיקרון. אז מהם תנאי הקבלה לתואר ראשון והאם את עונה לקריטריונים? מוזמנת לבדוק.

 

האם אני יכולה להתקבל לתואר ראשון?

כל אחת שחשבה ברצינות על פיתוח קריירה מקצועית ומעוניינת להתחיל בלימודי תואר ראשון, נתקלה בשאלה הזו: מהם תנאי הקבלה לתואר ראשון? אז כמו שפתחנו, אין נוסחה אחידה וכל מוסד קובע את הפרמטרים שלו לסינון מועמדים המעוניינים לרכוש השכלה אקדמית. אולם, קיימים קווים כלליים באמצעותם תוכלי להעריך מה רמת הסיכוי שלך להתקבל ללימודי תואר ראשון:

 

קריטריוני קבלה ללימודי תואר ראשון

ציון משוקלל

ציון משוקלל או ציון התאמה הוא ממוצע ציוני בחינות הבגרות והפסיכומטרי. מועמד המעוניין להשלים ציוני תואר ראשון נדרש להחזיק בתעודת בגרות מלאה או בתעודה שוות ערך בחו"ל. במקרים מסוימים גם אם חסר ציון אחד בתעודה ניתן להירשם ללימודים ולהשלים את הציון בהמשך. קיימים מסלולים ייעודיים לבני 30+ הפתוחים גם למי שאינו מחזיק בתעודת בגרות מלאה בממוצע הציונים הנדרש. זמינות דומה קיימת גם באוניברסיטה הפתוחה.

 

קבלה ללא מבחן פסיכומטרי

קיימים מוסדות המאפשרים קבלה ללימודי תואר ראשון גם ללא מבחן פסיכומטרי. תנאי קבלה זה מבוסס על ציונים גבוהים מאוד בתעודת הבגרות בהתאם לסוג המקצוע אותו מעוניין המועמד לרכוש. כך למשל, מועמד המעוניין להתקבל ללימודים בתחום מדעי המחשב נדרש להציג ציונים גבוהים במתמטיקה כפקטור להתאמה מבחינה לוגית.

 

מכינה קדם לימודים אקדמיים

קיימות מסגרות המתאימות למועמדים שלא למדו לבגרות או שלא עמדו בתנאים הנדרשים ללימודי תואר ראשון. במסגרת לימודים קדם אקדמיים המועמדים ילמדו ויבצעו פרויקטים שיחליפו את הצורך בתעודת בגרות. מכינות מקדימות אלו מהוות הכנה לקראת לימודי התואר וחלקן מציעות מסגרת ייעודית בתחום מסוים כגון: חינוך, הנדסה וכדומה, לצורך פתיחת שערים לכניסה ללימודים ספציפיים בהתאם למגמה בה הם עוסקים.

 

מכינה לבנות 30+

לפי החלטת המל"ג, בני 30+ יכולים להתקבל ללימודים אקדמיים גם ללא מבחן פסיכומטרי. מועמדים שעברו את גילאי ה-20 של חייהם ומעוניינים להתקבל לתואר ללא שיש בידם תעודת בגרות, יכולים להירשם למכללה לבני 30 ומעלה כדי להשלים את הפער ולהתקבל בהמשך ללימודי תואר ראשון.

 

תנאי קבלה בחלוקה לתחומי למידה שונים

מכללת חוי ארנפלד – לימודים לחרדיות, מציעה מגוון מסלולים אקדמיים ומציגה את תנאי הקבלה ללימודי תואר ראשון במסגרת המכללה:

 

  • תנאי קבלה לתואר בחינוך

כדי להשלים תואר ראשון בחינוך במסגרת מכללה לחרדיות בהנהלת חוי ארנפלד על המועמדת לעמוד בקריטריונים הבאים:

  • החזקת תעודת בכיר (מורה מוסמכת בכירה) באחת מההתמחויות הבאות:
  1. חינוך מיוחד
  2. חינוך לגיל הרך
  3. גננות בחינוך רגיל/מיוחד
  • תעודת הוראה בממוצע ציונים של 80 לפחות.
  • תעודת בגרות מלאה/מבחני סאלד

 

קיימת אפשרות למכינה לנשים בגיל 30+. מכינה זו מהווה הכנה ללימודים אקדמיים וחלופה ללימודי בגרות. במסגרת מכללת חוי ארנפלד, המכינה נלמדת בצורה מקוונת כחלק מתוכנית הלימודים.

 

  • תנאי קבלה לתואר בחינוך וחברה

התנאים להשלמת תואר ראשון בחינוך ומדעי החברה כוללים תעודה הוראה או תעודה של הנדסאית. מועמדות שלא השלימו אחת משתי התעודות, נדרשות לתעודת בגרות מלאה. במידה והמועמדת לא השלימה גם לימודי בגרות היא תידרש ללמוד במסגרת מכינה קדם אקדמית ולהשלים את הלימודים במשך סמסטר אחד.

 

  • תנאי קבלה ללימודי CBT

לימודי CBT מיועדים לנשים בעלות תואר ראשון בחינוך מיוחד, קלינאות תקשורת או ריפוי בעיסוק. מדובר בלימודי תעודה המקנים לסטודנטיות יכולת לטפל בשיטת CBT. תנאי הקבלה למסלול זה הם השכלה רלוונטית: תואר ראשון בתחום הטיפול או תואר שני בייעוץ חינוכי. בנוסף, על המועמדת להציג הוכחות לכך שהיא בעלת ניסיון טיפולי בתחום מכוון שמדובר במסלול שהוא ייעודי לנשות טיפול. תנאי קבלה נוסף הוא ראיון קבלה המתבצע בצורה מקוונת.

 

איך לבחור מוסד אקדמי ללימודי תואר ראשון?

מוסד שמכבד את הצרכים שלך

כאישה חרדית את בוודאי מסכימה איתנו שהפרמטר הראשון בבחירת מוסד ללימודי תואר הוא מסגרת לימודים שמכירה בצרכים וביכולות שלך כאישה חרדית. ההתאמה מתחילה עוד שלב קודם, בתנאי הקבלה ללימודי תואר. במידה ולא השלמת תעודת בגרות, את תרצי לבחור במכללה המספקת לך פלטפורמה נוחה להשלמת מכינה קדם אקדמית. השלב הבא יהיה התאמה של תכני למידה נקיים יחד עם צוות מרצים מכבד, לו"ז שתואם את עקרונותייך ואורחות חייך, גמישות בשעות הלמידה ואפשרות לשלב לימודים עם עבודה במקביל וניהול בית.

 

סגל מרצים מהשורה הראשונה

בבחירת מסגרת לימודים להשלמת תואר ראשון את לא תתפשרי ותרצי לבחור בפינצטה את המכללה שמציעה אנשי צוות מעולים שמכירים את התעשייה/עולם הטיפול/החינוך מקרוב ויודעים להעביר את החומר היטב, בעלי יכול הסבר מעולה ולא פחות מכך, מספקים תכנים שמעודכנים ומסונכרנים עם הנדרש בשוק העבודה.

 

סביבה נפרדת

כאישה חרדית זה ברור, את זקוקה למסלול למידה נפרד לנשים בלבד. במכללת חוי ארנפלד – לימודים לחרדיות תוכלי ללמוד בכל מסלול שתרצי בסביבה נפרדת לחלוטין בנוסף להתאמה מלאה לצרכים השונים שלך כאישה עובדת המנהלת משפחה במקביל.

 

תוכן רלוונטי מתעדכן בתדירות גובהה

מכיוון ששוק העבודה כיום הוא דינמי מאוד, חשוב לבחור במסגרת לימודים שדואגת לעדכן ולרענן את תכני הלימודים בהתאמה מלאה לדרישות השוק כך שכאשר תצאי לשוק העבודה יהיו בידייך הכלים, השיטות והידע הרלוונטי ביותר לעבודה בתחום הרצוי. מכללה שאינה מתעדכנת בתדירות גבוהה תגרום לבוגרים להישאר מאחור, מעסיקים ומגייסים במקומות עבודה שונים מעוניינים מעבר לתעודה פורמלית להתרשם מהידע והיכולות של המועמד, ככל שתציגי ידע מותאם וכלים מתקדמים כך גדלים הסיכויים שלך להתקבל לעבודה במהירות.

 

מוסד שמלווה אותך יד ביד עד לחתימת חוזה עבודה

אין ספק שלימודים לתואר הם רק תחנה בדרך למציאת עבודה בתחום המועדף עלייך. אז נכון שבדרך את רוכשת כלים חשובים אבל בסוף הפנים שלך מופנות למציאת עבודה בתחום. 2-4 שנות לימודים לא באים ברגל במיוחד לאישה עסוקה שמשלבת עבודה תוך כדי לימודים. כשאת בוחרת מוסד לימודים חשוב שתבחני את אחוזי ההשמה של הבוגרים לאחר הלימודים והאם המסגרת מציעה סיוע בחיפוש מקום עבודה לאחר הלימודים ועזרה בהכנה לראיון עבודה מה משגדיל את אחוזי הסיכוי לזכות במשרה.

 

צוות תמיכה מקצועי לאורך הלימודים ולאחריהם מהווה פרמטר חשוב בהצלחה שלך ולכן חשוב שתבררי עליהם יחד עם בירור בנוגע לתכני הלמידה והלו"ז של הלימודים.

 

לסיכום

תנאי קבלה ללימודי תואר ראשון אינם אחידים בכל מוסדות הלימוד. מכללת חוי ארנפלד מנגישה לימודי תואר ראשון לחרדיות כשהיא מציעה מכינה המהווה חלופה לבחינות בגרות לנשים בנות 30+. המכללה מציעה התאמה לצרכי אישה שומרת תורה ומצוות המקפידה על לימודים בהפרדה ומעוניינת בלו"ז גמיש, לימודי ערב ותכנים שתואמים את השקפתה וערכיה. לצורך בירור בנוגע להתאמה ללימודי תואר ראשון ניתן לקבוע שיחת ייעוץ ללא תשלום עם יועצת לימודים מטעם המכללה.

לשיתוף לחצו כאן:

חוי ארנפלד בפייסבוק | מייל אישי : c@e-academic.co.il

חוי ארנפלד

השאירי פרטים עכשיו ואנו נדאג ליצור איתך קשר בהקדם ולתת לך את כל המידע הרלוונטי למסלול הלימוד שיכול להתאים לך.

מסלולי לימוד
מידע נוסף
תנאי קבלה לתואר שני

תואר שני בחלק מהמקצועות הוא כרטיס כניסה לעבודה ולעיתים מהווה תנאי בסיס בכניסה למסלול לימודים.

הדרכת הורים

הדרכת הורים היא תחום המציע גישות שונות להתמודדות עם דילמות וקשיים העולים תוך כדי היומיום

לימודים אקדמיים לחרדיות

בשנים האחרונות האפשרויות עבור צעירות מהמגזר החרדי ללימודים אקדמיים התרחבו משמעותית. לימודים אקדמיים לחרדיות הולכים

כתבות אחרונות מבלוג הלימודים
תואר שני בגיל הרך

הגננת היא אחת מהדמויות המשפיעות ביותר בגיל הרך. השקעה בחינוך בשלבי ההתפתחות המוקדמים משפיעה על עיצוב אישיות החניך הן כילד והן כמבוגר ושליחות הגננת בפיתוח

קראי עוד »
תואר שני בתרפיות

כאישה חרדית את שואלת את עצמך איפה תוכלי להשלים לימודי תואר שני בתרפיה באומנות או בפסיכודרמה? ריכזנו עבורך את כל המידע הרלוונטי בנוגע לתכני לימוד,

קראי עוד »
a6
חוי ארנפלד,
איתך כל הדרך אל התואר
מחובר/ת
למעבר מהיר לשיחת ווטאסאפ עם חוי >>

מענה מיידי!

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם