תפריט

תואר ראשון בחינוך וחברה

לימודי תואר ראשון בחינוך מכשירים סטודנטיות לעבודת חינוך משמעותית לאו דווקא בסביבת הלמידה הפורמלית ומאפשרים לנשים שאוהבות להדריך ולהנהיג לתפקד כדמות משמעותית ולהוביל שינויים חינוכיים בקרב ילדים, נוער ומבוגרים בכל תחומי החיים: במסגרות החינוך, בעולם העבודה ובקהילה. מרגישה שאת יכולה לתרום לעולם החינוך הבלתי פורמלי בדרך שלך? אנחנו כאן כדי לשטוח בפנייך את כל המידע על לימודי תואר ראשון בחינוך וחברה כולל פרטים טכניים. קדימה, בואי נצלול פנימה.

 

למי מתאים תואר ראשון בחינוך וחברה?

אם את מעוניינת לעשות קריירה בתחום מלא סיפוק, להוביל, להנהיג ולהשפיע על אנשים באמצעות קידום ילדים ונוער במסגרות החינוך ובמסגרות הבלתי פורמליות בקהילה – תואר ראשון בחינוך וחברה B.A הוא מסלול הלימודים האידיאלי עבורך.

מערכת החינוך היום יותר מתמיד מכירה בערך של החינוך הבלתי פורמלי שנעשה לאו דווקא במסגרת שיעורים פרונטליים ומהווה מעטפת חברתית מקדמת בקרב ילדים ונוער. כיום, מומחי חינוך מכוונים לחיבור מערכת החינוך עם החברה בתוכה היא פועלת תוך דגש על יישום פרויקטים ויוזמות להטמעת ערכים חינוכיים בדרכים חדשניות ובעזרת כלים שאינם כלים דידקטיים מובהקים אולם מסייעים בהעברת תכנים משמעותיים.


 

מה כולל תואר ראשון בחינוך וחברה?

מסלול לימודי חינוך וחברה הוא תכנית למידה לתואר ראשון המתמקד בהכשרת הסטודנטיות לתפקידי חינוך במסגרות הפורמליות והבלתי פורמליות שלא בדגש על תפקיד הוראה פרונטלי כפי שהצטייר בעינינו עד היום דמות המחנך/ת.

 

איזו תעודה מקנים לימודי חינוך וחברה?

יש לדעת כי בניגוד ללימודי הוראה או לימודי חינוך המקנים תעודת הוראה ומאפשרים להשתלב כמחנכות ומורות בכיתות בבתי הספר ובמסגרות החינוך, לימודי תואר ראשון בחינוך וחברה, במרבית המקרים אינם מקנים תעודת הוראה אלא מספקים הכשרה להשתלבות בתפקידי יזמות והדרכה במערכת החינוכית ובמערכות בלתי פורמליות השונות בקהילה, במערכות הציבוריות ובעסקים.

 

לימודי חינוך וחברה – תוכנית הלימודים

חוי ארנפלד מכללה לחרדיות בשיתוף הקריה האקדמית אונו מציעה מבחר מסלולים מרתקים לבחירה – במסלול לתואר ראשון בחינוך.

בין הנושאים הנלמדים במהלך הלימודים ניתן למנות: התנסות בעבודה עם החברה הרב תרבותית בארץ, מיומנויות לעבודה עם אנשים עם מוגבלות ועבודה עם נוער בסיכון. לצד זאת יילמדו נושאים כמו: יזמות חברתית-חינוכית, נגישות והכלה לצד ליווי מקצועי והנחיה בסטאז'. הלימודים כוללים מגוון קורסים בתחומי הסוציולוגיה, הפסיכולוגיה והקרימינולוגיה.

 

3 התמחויות לבחירה

  • ילדים ונוער בסיכון – זיהוי, מניעה ודרכי התמודדות

סטודנטיות בהתמחות נוער בסיכון תקבלנה כלים והכנה לעבודה בשטח עם נוער בסיכון יחד עם הכוונה לחשיבה חדשנית ומשנה מציאות למציאת פתרונות ודרכי פעולה פורצי דרך בתחום הסיכון בבני הנוער.

הסטודנטיות כשמשפיעות על עתיד החברה, תלמדנה לחקור ולהתבונן כדי לפתח יכולות ושיטות להתמודדות עם נוער בסיכון בחברה בישראל על רקע חברתי וחינוכי עשיר המאפשר להבין בצורה מעמיקה את נוער השוליים במטרה לסייע לו לעבור למרכז החברה ולפתח עתיד בריא, יציב ומאושר. בסיום הלימודים תקבלנה הסטודנטיות תעודה המוכרת במשרד החינוך.

 

  • שילוב והכלה לאנשים עם מוגבלויות

במכללת חוי ארנפלד ניתן ללמוד לתואר ראשון בחינוך עם התמחות ללימודי נגישות, מוגבלות והכלה. לימודים אלו מהווים גישה חדשנית לתחום הכולל הובלת תהליכי שינוי בהתאמה מלאה לאנשים בעלי מוגבלות. בוגרות מסלול זה תקבלנה רקע חברתי וחינוכי עשיר שיאפשר להן להבין בצורה טובה יותר את הצרכים של קהל היעד עבורו הן תפתחנה סביבה נגישה ומכילה. בנוסף תקבלנה הבוגרות ידע רב בהכוונה, הדרכה ולמידה וארגז כלים עשיר בתחום המחבר בין חינוך לחברה. ההתמחות כוללת קורסים להיכרות עם תחומי הטיפול באומנות, הנחיית הורים, CBT ועוד. לימודי שילוב, הכלה ונגישות מענקים לבוגרות תעודת רכזת נגישות.

 

  • התמחות בפיתוח למידה והדרכה בשילוב דיגיטל .B.A

ארגונים מתקדמים ב-2024 נדרשים לבצע מגוון סוגי הדרכות לעובדים במגוון נושאים: הדרכות מכירה ושירות, הדרכות כיצד להתגונן מפני התקפות סייבר, הדרכות ללקוח לשימוש נכון במוצר ועוד. 'חוי ארנפלד -לימודים לחרדיות' מציעה התמחות ייעודית להכשרת מפתחות למידה והדרכה. תכנית הלימודים בהתמחות זו כוללת שימוש בטכנולוגיות למידה מובילות ובהנחיה של המרצים הטובים בישראל בתחום זה.

במסגרת ההתמחות תלמדנה הסטודנטיות לפתח פתרונות הדרכה מדויקים בגישה חינוכית ובסיוע של כלים טכנולוגיים מתקדמים בעזרת מתכנתים ומעצבים גרפיים.

בסיום הלימודים תצא כל בוגרת עם תיק עבודות איכותי ככרטיס כניסה לקריירה בתחום רווחי ומלא סיפוק. מקצוע זה מתאים למי שאוהבת אנשים, בעלת יכולת הסבר וסקרנות טבעית ללמידה מתמדת.

 

תנאי קבלה

קבלה ישירה ללימודי תואר ראשון חינוך וחברה דורשת עמידה באחד מתנאי הסף הבאים:

  • ממוצע בגרויות של 87 ומעלה או ציון פסיכומטרי של 550 כולל בגרות מלאהכ
  • לימודי תואר קודמים במוסד אקדמי מוכר
  • תעודה של הנדסאית
  • 24 נקודות זכות מטעם האוניברסיטה הפתוחה

 

תנאי קבלה משוקללת כוללים:

  • ראיון קבלה כולל ממוצע בגרות 80-64/פסיכומטרי 520 כולל בגרות מלאה
  • לבנות 30 ומעלה: ראיון קבלה ובגרות מלאה
  • לבעלות רקע לימודי קודם: ראיון קבלה

 

קבלה ללימודי חינוך וחברה תתבסס על שקלול את סך הנתונים שהוגשו על ידי הנרשמת:

  • ממוצג בגרות ובגרות מלאה/תעודה של הנדסאית/לימדוי תואר אקדמי קודמים/ 24 נ"ז מהאוניברסיטה הפתוחה
  • ראיון אישי
  • קו"ח ורזומה של פעילות התנדבותית וחברתי

 

תואר ראשון בחינוך וחברה – התוכנית המקוצרת והתוכנית המלאה

חוי ארנפלד מכללה לחרדיות מציעה שני מסלולי למידה:

 

תוכנית מקוצרת

התוכנית מיועדת לבעלות תעודת הוראה ולבעלות תעודת הנדסאי. התוכנית כולל בסך הכל 4 סמסטרים ונמשכת שנה אחת +סמסטר נוסף. הלימודים כוללים יום למידה חד שבועי במכללה בירושלים או בצומת סביון ובתוכם קיימים 4 קורסי אנגלית חובה (או פטור על ידי מבחן אמירם).

לידיעתך: סמסטרים ראשון ושלישי יילמדו בצורה מקוונת וסמסטרים שני ורביעי יילמדו בצורה פרונטלית. סמסטרים שלישי ורביעי יכללו התנסות מעשית של 4 ש"ש.

 

תוכנית מלאה

התוכנית המלה מיועדת לסטודנטיות ללא תעודת הוראה או תעודת הנדסאית. קיימת דרישת סף לתעודת בגרות (ניתנת השלמה לבגרות במכינה של סמסטר יחיד).

הלימודים נמשכים 3 שנים וכוללים שני ימי למידה שבועיים בקמפוס בירושלים או בקמפוס אונו (צומת סביון).

לתשומת ליבך: שני המסלולים כוללים 7 קורסים קדם טיפוליים הנלמדים בתוך מערכת הלימודים ונדרשים לתואר שני בתרפיה.

 

מה כולל תהליך הרישום?

לצורך תהליך הרישום לתוכנית המקוצרת על כל נרשמת לשלוח תעודת הוראה + גיליון ציונים, תעודת בגרות/חוצים וכן צילום ת"ז צבעוני. לנרשמות לתוכנית המלאה יש לצרף צילום ת"ז צבעוני, בגרות מלאה ודמי רישום על סך 350 ש"ח.

מעוניינת לקבל ייעוץ והכוונה לפני בחירת המקצוע הנכון עבורך? במכללת חוי ארנפלד תוכלי להיעזר ביועצת לימודים מוסמכת לפני קבלת החלטה על קריירה בחינוך וחברה.

 

מכללת חוי ארנפלד -לימודי תואר ראשון בחינוך וחברה לחרדיות

מכללת חוי ארנפלד בשילוב הקריה האקדמית אונו, מנגישה מסלול לימודים לנשים חרדיות המעוניינות להשתלב בתפקידי הדרכה ויזמות במסגרות החינוך הפורמליות והבלתי פורמליות בעסקים ובקהילה. הלימודים מותאמים לאורח חייה של האישה החרדית וכוללים כיתות לימוד נפרדות וחופשים בחגים ובצומות. לימודי התואר מתבצעים בירושלים ובצומת סביון ונחלקים לתוכנית מקוצרת ולתוכנית מלאה בהתאם לרקע ההשכלתי של הנרשמת.

מעוניינת לבדוק התאמה? לשיחת ייעוץ חייגי עכשיו: 054-710200.

לשיתוף לחצו כאן:

חוי ארנפלד בפייסבוק | מייל אישי : c@e-academic.co.il

חוי ארנפלד

השאירי פרטים עכשיו ואנו נדאג ליצור איתך קשר בהקדם ולתת לך את כל המידע הרלוונטי למסלול הלימוד שיכול להתאים לך.

מסלולי לימוד
מידע נוסף
לימודי תעודה

לימודי תעודה וקורסים שונים כוללים מבחר תחומים ומוצעים במגוון בתי ספר, אוניברסיטאות ומכללות בכל הארץ.

כתבות אחרונות מבלוג הלימודים
תנאי קבלה לתואר ראשון

לקראת הרשמה ללימודי תואר ראשון? בואי לבדוק מהם תנאי ההרשמה והאם את עומדת בהם. נבהיר כבר עכשיו שתנאי הקבלה משתנים בין מוסד לימודים אחד למשנהו

קראי עוד »
תנאי קבלה לתואר שני

תואר שני בחלק מהמקצועות הוא כרטיס כניסה לעבודה ולעיתים מהווה תנאי בסיס בכניסה למסלול לימודים. אז איך מתקבלים ללימודי תואר שני ומה הקריטריונים הנדרשים כדי

קראי עוד »
תחרות סטודנטיות השנה

תחרות סטודנטית השנה-חוי ארנפלד לקראת סיומה של שנה"ל האקדמית תשפ"ד- 2024 , שנה בה חווינו טלטלות קשות וכואבות לפרט ולכלל, התבקשו הסטודנטיות במכללות השונות לבחור

קראי עוד »
a6
חוי ארנפלד,
איתך כל הדרך אל התואר
מחובר/ת
למעבר מהיר לשיחת ווטאסאפ עם חוי >>

מענה מיידי!

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם