תפריט

סיימתי תואר ראשון בחינוך – מאיפה אני ממשיכה מפה?

סיימתי תואר ראשון בחינוך - מאיפה אני ממשיכה מפה

וסוף סוף, סיימתי תואר ראשון בחינוך. זה לא היה קל ודרש סבלנות, אבל מאיפה אני ממשיכה מפה? את השאלה הזו שואלות נשים חרדיות רבות שפנו ללימודים אקדמיים בתחום החינוך. אם תשאלו את חוי ארנפלד, לשאלה הזו יש לא מעט תשובות. כל השאלה היא מה התשובה המתאימה לך ביותר.

 

תואר ראשון בחינוך – תואר פופולרי לנשים חרדיות

נשים חרדיות רבות הלומדות באקדמיה, בוחרות בתואר ראשון בחינוך.

למה? כי זה אחד התארים המתאימים ביותר לאישה חרדית:

  • עבור בוגרות סמינרים שהן בעלות תעודת הוראה, זהו תואר קל ומקוצר שאליו הן צריכות לעשות רק השלמה במקום ללמוד מהתחלה
  • זהו תואר ראשון יישומי שאפשר להתחיל אתו קריירה מצליחה בגיל צעיר
  • תואר ראשון בתחום שהוא שליחות, סיפוק, חוויה והגשמה
  • תואר ראשון נגיש וקל גם למי שאינה בעלת תעודת הוראה
  • תואר ראשון עשיר, מרתק ומעמיק את הידע החינוכי שמשמש גם לאימהות ומוסיף לניסיון החיים האישי ולאינטליגנציה הרגשית

מכל הסיבות הללו, אפשר להבין למה תואר ראשון בחינוך הוא נחשק ופופולרי במיוחד.

 

סיימתי תואר ראשון בחינוך! מה זה אומר?

אז קודם כל, טפיחה על השכם! זה אומר עלייך הרבה. מה למשל? שאת אישה רצינית, ממוקדת מטרה, בעלת יכולת התמדה, לא נכנעת מול קשיים ותקופות עומס (כן, לכל אחת יש, בטח לאישה חרדית באקדמיה שפעמים רבות היא גם אמא). איך אנחנו יודעים? נו ברור, הרי בשביל לקבל את התואר היית צריכה להוכיח את כל הדברים הללו!

הגשת מטלות? הוכחת עמידה ביעדים ולוחות זמנים. היה עליך להתכונן היטב לבחינות? מה שמלמד על רצינות ויכולת למידה עצמאית. נכחת בשיעורים? הקשבת? השתתפת? הוכחת התמדה, עמידה בזמנים, סבלנות וריכוז, ושיתוף פעולה. בקיצור, הוכחת לכולם שאת יכולה, וזה מוסיף לך המון – גם בקורות החיים לעבודה וגם בקורות החיים שלך לעצמך. אז קבלי את המחמאה, היא מגיעה לך מכל הלב.

ומאיפה אני ממשיכה מפה?

אם את בעלת תואר ראשון בחינוך, זה אומר שאת בעלת ה-מ-ו-ן אפשרויות לקריירה. דבר ראשון, נחלק את האפשרויות בחלוקה כללית: אפשרות של המשך לימודים אקדמיים (לקראת תואר שני) ואפשרות להתחיל בקריירה כבר עכשיו.

 

להמשיך לתואר שני: כל האפשרויות לבעלות תואר ראשון בחינוך

אילו תארים שניים פתוחים לפניך אם את בעלת תואר ראשון  בחינוך? תואר שני לחרדיות הוא לא עניין פשוט, אבל חוי ארנפלד מאמינה שאם רוצים אז הכל אפשרי. "הדברים האלו הם דינמיים", אומרת חוי, "אין כאן כן ולא מוחלטים. כמעט מדי שנה נפתחים מסלולים חדשים, בהתאם לביקוש של נשים חרדיות. אנחנו מציעות את התארים השניים המבוקשים ביותר".

 

אז לאן את חולמת להמשיך?

תחום החינוך הוא תחום רחב, הכולל בתוכו תתי תחומים רבים. חוי ארנפלד מציעה לבוגרות שסיימו תואר ראשון בחינוך לנסות וללמוד מתוך לימודי התואר מהם תחומי ההתמחות הספציפיים שאליהם היה 'קליק' מיוחד. שאלי את עצמך: מהו הקורס ממנו נהניתי ביותר בתואר? התשובה לשאלה הזו היא המפתח לבחירת התואר השני המתאים לך.

 

התארים השניים המובילים

תואר שני בניהול וארגון מערכות חינוך

מתאים למי שרוצה להתקדם לתפקידי מפתח במערכת החינוך, לנהל, להנהיג ולהשפיע ברמת המאקרו. זאת לא עבודה עם התלמידים עצמם, אבל ההשפעה על כל אחד מהם היא עצומה. אם יש לך ראש גדול והמון מוטיבציה להפוך את המושג "בית ספר" לנעים יותר, אז זה המסלול שמתאים לך! מכאן תוכלי לפתוח בקריירה ניהולית, ששכרה בצידה. העבודה של מנהלים היא ללא ספק קשה ותובענית, אך לצד זאת גם מתגמלת במיוחד.

תואר שני בייעוץ חינוכי

ייעוץ חינוכי הוא תחום שמשיק בין חינוך לבין טיפול. הוא האיזון העדין שבין השפעה על אוכלוסיה גדולה לבין קשר של אחד על אחד: יש בו את החלק של אבחון וייעוץ פרטני אישי, יש בו גם ייעוץ והדרכה כלליים יותר. העבודה היא במקביל לאנשי חינוך, צוותי הוראה, חינוך מיוחד וצוותי ניהול, וגם במקביל לאנשי טיפול כמו פסיכולוגים חינוכיים ומטפלים פרטניים שונים.

היועץ החינוכי עוקב אחרי התפתחות והתקדמות של כלל התלמידים וגם מסייע לתלמיד היחיד. כשמדובר בתלמיד הזקוק לעזרה מיוחדת, בתחום ההתנהגות, הלמידה או בתחום הרגשי, היועץ החינוכי יכול להנחות את צוות בית הספר וההורים וגם להיפגש עם התלמיד ולשוחח אתו. בסופו של דבר, האוכלוסיות המרכזיות שזקוקות לייעוץ חינוכי הן: אוכלוסיות במדרג חברתי-כלכלי נמוך ונערים בסיכון, תלמידים לקויי למידה ותלמידים בעלי הפרעות התנהגות, הפרעות התפתחות וחסמים רגשיים וחברתיים.

 

תואר שני בחינוך בגיל הרך

למי שמכורה אליהם, כי אין כמותם: תואר שיקנה לך אפשרות להתקדם בעבודה חינוכית ייעודית לגיל הרך. ההכשרה הספציפית בגילאים הללו מתמקדת הן ביכולות ניהול של מערכות חינוך לגיל הרך (כמו מעונות יום, גני ילדים ואשכול גנים), והן בהעמקת הידע בתחום ההתפתחות בגיל הרך וחשיבות החינוך בגיל זה. חינוך לגיל הרך הוא עבודת קודש, אומרת חוי ארנפלד, כי את מה שהם סופגים בשנים הראשונות… שום דבר בחיים לא יוכל לתת.

יש אופציות רבות נוספות. מי שמתקדמת לתואר שלישי יכולה להשתלב כמרצה באקדמיה, ופעמים רבות גם עם תואר שני (למשל תואר שני בחינוך לגיל הרך) אפשר ללמד במכללות לחינוך. אז אם את רואה את עצמך דווקא שם… הכל פתוח!

 

התקדמי לקריירה עם תואר ראשון בחינוך!

מעוניינת להתחיל את הדרך המקצועית שלך  כבר עכשיו? בטח שזה אפשרי! מגוון המשרות שממתינות לך שייכות אף הן לתחומים רבים. הבוגרות של חוי ארנפלד מספרות על קבלה מהירה למשרות רבות.

 

דוגמאות למשרות

  • משרות הוראה וחינוך במגוון גילאים, אוכלוסיות ומקומות
  • עבודה עם אוכלוסיות בסיכון
  • ניהול בתי ספר, גנים ומוסדות לימוד שונים
  • אבחון וטיפול בלקויות למידה
  • ליווי נוער במסגרות שיקומיות
  • עבודה עצמאית: סדנאות חינוך, הרצאות

המשותף לכל המשרות: המון שליחות, המון עשייה, המון השפעה. המון סיפוק!

 

איך אני אדע מה מתאים לי – להמשיך לתואר שני או לצאת ולעבוד?

עד כה הלכת בבטחה בדרך. ידעת מהי המטרה. פתאום המסלול מתפצל, יש לך שתי אפשרויות שונות מאוד, ולכל אחת מהן יש מעלות וחסרונות משלה. כמי שליוותה אלפי בוגרות, חוי ארנפלד מסבירה שהתשובה לשאלה הזו מורכבת. היא תלויה בגורמים שמשתנים בין אחת לאחת.

 

השיקולים הרלוונטיים לך ביותר

 

שיקול כלכלי

לפעמים יש צורך להתחיל ולעבוד עכשיו, פשוט בגלל מצב כלכלי תובעני. בפעמים אחרות, לעומת זאת, יש עדיפות להשקיע שנים נוספות בלמידה לקראת תואר שני, שבהמשך יכולה להניב סכומי כסף גבוהים יותר לטווח הרחוק.

 

יכולת הלמידה וההנאה מלמידה

נכון, כיף להשקיע ולהצליח, אבל את רוצה כבר את הדבר האמיתי… אם את מרגישה שמיצית את ההנאה מלמידה, כדאי שתשקלי היטב לפני שאת בוחרת בתואר שני. זכרי! את התואר השני תוכלי לעשות בהמשך, כך שאין שום צורך לרוץ ולעשות אותו הרגע אם את כבר מותשת מלימודים.

הכי חשוב זה לא להיות נעולים. נכון, יכול להיות שתכננת להיות מורה מהאגדות, ללמד ילדות בבית ספר פרוורי ולשנות להן את החיים – אבל בסוף את מוצאת את עצמך נמשכת דווקא לגיל הרך, או בכלל לניהול מערכות חינוך. זה לגמרי בסדר, ואין שום צורך להיות מחויבים לתוכניות קודמות. מה שחשוב זה ההנאה, ההצלחה והסיפוק שלך, בסייעתא דשמיא כמובן – תגיעי לממש את עצמך!

סיימתי תואר ראשון בחינוך – מאיפה אני ממשיכה מפה_
סיימתי תואר ראשון בחינוך – מאיפה אני ממשיכה מפה_

לשיתוף לחצו כאן:

חוי ארנפלד בפייסבוק | מייל אישי : c@e-academic.co.il

חוי ארנפלד

השאירי פרטים עכשיו ואנו נדאג ליצור איתך קשר בהקדם ולתת לך את כל המידע הרלוונטי למסלול הלימוד שיכול להתאים לך.

מסלולי לימוד
מידע נוסף
כתבות אחרונות מבלוג הלימודים
תנאי קבלה לתואר ראשון

לקראת הרשמה ללימודי תואר ראשון? בואי לבדוק מהם תנאי ההרשמה והאם את עומדת בהם. נבהיר כבר עכשיו שתנאי הקבלה משתנים בין מוסד לימודים אחד למשנהו

קראי עוד »
תנאי קבלה לתואר שני

תואר שני בחלק מהמקצועות הוא כרטיס כניסה לעבודה ולעיתים מהווה תנאי בסיס בכניסה למסלול לימודים. אז איך מתקבלים ללימודי תואר שני ומה הקריטריונים הנדרשים כדי

קראי עוד »
תחרות סטודנטיות השנה

תחרות סטודנטית השנה-חוי ארנפלד לקראת סיומה של שנה"ל האקדמית תשפ"ד- 2024 , שנה בה חווינו טלטלות קשות וכואבות לפרט ולכלל, התבקשו הסטודנטיות במכללות השונות לבחור

קראי עוד »
a6
חוי ארנפלד,
איתך כל הדרך אל התואר
מחובר/ת
למעבר מהיר לשיחת ווטאסאפ עם חוי >>

מענה מיידי!

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם