תפריט

כך תגדילו את הסיכויים להצליח במבחנים

כמה טיפים חשובים שכדאי להכיר, על הגדלת הסיכויים להצלחה במבחנים

אחד הפרמטרים החשובים עבור כל סטודנט וסטודנטית הוא כמובן הציון שלהם בקורס שעל פי רוב נקבע בעיקר על ידי מבחן. בחינות בלימודים האקדמיים, גם עבור מי שהצטיינו בלימודים בתיכון או בסמינר, גורמות פעמים רבות לשוק בהתחלה. קשה יותר להתמודד איתן והן דורשות היערכות שונה קצת. ריכזנו כאן כמה טיפים בעזרתם תגדילו את הסיכויים להצליח במבחנים.  

 

סדר וארגון במהלך הסמסטר

הצלחה במבחנים לא מתחילה בשעת המבחן ואפילו לא ביום או בשבוע שלפני. כדי להגדיל את הסיכוי להצליח במבחנים, צריך להקפיד על למידה יעילה ומאורגנת לאורך הסמסטר. נכון שזה לא פשוט כי אתן עמוסות בשלל מטלות, בלימודים ומחוץ ללימודים, אבל אם הצלחה במבחנים חשובה לכן, חשוב שתקפידו על שני הדברים הבאים:

 

מעקב אחרי החומר לאורך הסמסטר

חשוב מאוד להקפיד לעקוב אחרי החומר תוך כדי הקורס. הכוונה כמובן לנוכחות בהרצאות ורישום סיכום או הערות אבל גם לוודא שאתן שמות לב מה לא ברור לכן, שואלות על כך ומקבלות תשובות, מספיקות לעבור על סיכום ההרצאה הקודמת לפני השיעור הבא וכן, גם קוראות את המאמרים (או לפחות סיכום שלהם).

 

ארגון זמן למידה לאורך הסמסטר

עבור כל קורס שיש בו מבחן חשוב לשריין זמן שבועי קבוע שמוקדש רק לו, מלבד זמן ההרצאה כמובן. זה חשוב, כי אחרת סביר שהמטלות הקשורות לקורס פשוט יטבעו בים הדברים שיש לכן לעשות.

 

לבקש עזרה בלי להתבייש

גם במהלך הסמסטר וגם לקראת הבחינות, כדאי מאוד להתרגל לבקש עזרה ולא ללמוד רק לבד – זה מאוד עוזר להגדיל את הסיכויים להצליח במבחנים, ובלימודים בכלל.

 

למידה משותפת

אתן לא הסטודנטיות היחידות בקורס וכנראה גם לא היחידות שחשות מדי פעם צורך בעזרה. לכן כדאי לשתף פעולה וללמוד יחד, גם במהלך הסמסטר וגם כמובן לקראת המבחן. כך תוכלו לענות אחת לשנייה על שאלות, לבחון אחת את השנייה ועוד.

 

שעות קבלה ופנייה למרצים

זכרו – סגל הקורס, המרצים והמתרגלים, לא מסיימים את תפקידם כאשר השיעור נגמר. אם משהו לא ברור לכן – תשאלו אותם שאלות ואם צריך גם תקבעו פגישה בשעת הקבלה שלהם. עדיף לפתור את חוסר ההבנה שיש לכן באמצע הסמסטר ולא להיכנס ללחץ לפני הבחינה כי אתן מרגישות שאתן לא מבינות חצי מחומר הקורס.

 

סיוע מגורמים אחרים במוסד הלימודים

לא משנה אם אתן לומדות במכללה, באוניברסיטה או מכללה לחרדיות, בכל מוסד לימודים יש יחידת תמיכה לסטודנטים שמציעה הרבה פעמים שירותים מועילים כמו סדנאות ניהול זמן והכנה למבחנים. אם אתן מרגישות אבודות – כדאי לפנות אליהם.

 

התארגנות נכונה בסוף הסמסטר – השלמת פערים

אנחנו בטוחים שכל אחת מכן תהיה סטודנטית חרוצה ותעבוד לאורך הסמסטר, אבל לא משנה כמה תקפידו על למידה במהלכו, ברור שיהיו דברים שתפספסו. לכן בשבוע שבו הסמסטר נגמר חשוב מאוד לעבור על כל החומר שיש לכן בכל הקורסים ולראות מה פספסתן, איפה יש הערה שלא הספקתן לרשום או סוגייה שלא הובהרה. ככל שתקדימו לעשות זאת ותעשו זאת יותר ביסודיות, כך תגדילו את הסיכויים להצליח בבחינות.

 

סדר עדיפויות – לא לצפות להשיג מאה בכל המבחנים

חשוב לזכור שאי אפשר להשיג מאה בהכל. החיים שלכן, והלימודים בפרט, מאוד עמוסים. זה נכון כמעט לכל סטודנט וסטודנטית אבל נכון שבעתיים כאשר מדובר במי שלומדת במסלול לימודים לחרדיות, וסביר להניח שבמקביל ללימודים מפרנסת משפחה ומגדלת ילדים. חשוב להחליט מראש על סדר עדיפויות ועל קורסים שבהם פחות נדרש להשקיע – קורסים קטנים יותר, קורסים שנראים לכן קלים מאוד וכו'.

 

התנהלות נכונה בתקופת מבחנים

תקופת המבחנים עצמה היא תקופה שזכתה בטעות לכינוי "חופשת סמסטר", זאת למרות המרחק העצום בינה ובין חופשה. בתקופה הזו, שבה הלמידה שלכן לא תלויה בהרצאות אלא בעיקר בכן ובמשמעת העצמית שלכן, חשוב להקפיד על ארגון של הזמן, על צמצום הסחות דעת ועל עוגני למידה בטווחי זמן סבירים – אין אפשרות ריאלית ללמוד במשך חמש שעות רצופות, למשל. נסו להקפיד על קימה ושינה בשעות קבועות, על אכילה מסודרת ועל שתייה. מתן אנרגיה לגוף יקל על המוח לעבוד ויאפשר לכן להגדיל את הסיכויים להצליח במבחנים.

 

לסיכום

אחרי שעברנו על כל העצות והטיפים המועילים שיעזרו לכן להצליח יותר במבחנים, חשוב לנו להזכיר שלכל סטודנטית הדרך שלה ללמוד ולמקסם את ההצלחה במבחנים, ואם משהו מהטיפים לא נראה לכן או שאתן לא מאמינות שתעמדו בו, זה בסדר גמור. העיקר שתיקחו את העצות הנכונות עבורכן ותשתמשו בהן היטב.

 

כך תגדילו את הסיכויים להצליח במבחנים
כך תגדילו את הסיכויים להצליח במבחנים

לשיתוף לחצו כאן:

חוי ארנפלד בפייסבוק | מייל אישי : c@e-academic.co.il

חוי ארנפלד

השאירי פרטים עכשיו ואנו נדאג ליצור איתך קשר בהקדם ולתת לך את כל המידע הרלוונטי למסלול הלימוד שיכול להתאים לך.

מסלולי לימוד
מידע נוסף
מלגות לנשים חרדיות

העלייה המתמדת בכמות הנשים החרדיות הפונות למסלולי לימוד אקדמיים היא ברורה. הלימודים האקדמיים מאפשרים לכל

כתבות אחרונות מבלוג הלימודים
לאירוע סוף שנה

  בר"ח תמוז, 20.06.23, התכנסו הסטודנטיות לאירוע סוף שנה חגיגי אשר במהלכו הועברה הרצאה מרתקת ע"י הגב' מירי ליפשיץ, אודות יצירתיות וחדשנות בעולם העבודה המשתנה. במהלך האירוע

קראי עוד »
לימודי מקצוע לחרדיות

החשיבות של לימודי מקצוע לחרדיות ברורה, אבל מה המשמעות האמיתית של זה? זה הזמן ללמוד על הנושא ולהכיר את המצב לאשורו. אז מה חשבנו שכדאי

קראי עוד »
a6
חוי ארנפלד,
איתך כל הדרך אל התואר
מחובר/ת
למעבר מהיר לשיחת ווטאסאפ עם חוי >>

מענה מיידי!

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם