תפריט

מסלולי לימוד לנשים חרדיות שאתן חייבות להכיר

מסלולי לימוד לנשים חרדיות שאתן חייבות להכיר

יותר ויותר נשים חרדיות פונות ללימודים אקדמיים כדי להרחיב את השכלתן ואת אפשרויות העיסוק והפרנסה שלהן. הלימודים האקדמיים הם כלי ושער להתפתחות אישית ומקצועית, והסיבה לפנייה ללימודים ברורה. מה שפחות ברור לפעמים הוא באיזה תחום לימודים לבחור – הרי השפע גדול כל כך ולא תמיד ברור לנו מהם המסלולים הנכונים עבורנו. אם זה המצב גם עבורך, כדאי לך להמשיך ולקרוא על מסלולי לימוד לנשים חרדיות שאולי לא את כולם הכרת.    

 

הקדמה – מה מאפיין מסלולי לימוד לנשים חרדיות?

כאשר אנחנו מדברים על מסלולי לימוד לחרדיות, אנחנו מתכוונים בעיקר למסלולי לימוד המתקיימים בתוך מכללה לחרדיות או במסגרת אחרת המאפשרת לימודים לחרדיות על כל המשתמע מכך:

  1. מסלול נפרד מגדרית, ללא סטודנטים גברים;
  2. מיועד בעיקר לנשים חרדיות כך שהן מהוות את מרבית הסטודנטיות –  מה שמאפשר קבוצה הומוגנית ותחושה נוחה בקרב הסטודנטיות;
  3. התחשבות במועדי וחגי ישראל לרבות צומות;
  4. התחשבות במאפיין של נשים חרדיות המגיעות ללימודים אקדמיים כאשר במרבית המקרים הן כבר אימהות לילדים המפרנסות משפחה.

 

אחרי שהבנו מה מאפיין מסלולי לימוד לנשים חרדיות, אפשר לספר קצת על מסלולים כאלה.

 

הנדסת תוכנה

נשים חרדיות בתחום התוכנה הן כבר לא משהו חדש. בכמעט כל חברת הייטק גדולה ניתן למצוא נשים חרדיות שעוסקות בתכנות או בבדיקות תוכנה, ובחלק מהמקומות יש אפילו קבוצות גדולות שלהן. אם נטיית ליבך היא לכיוונים ריאליים ואת רוצה מסלול שיאפשר לך להשתלב בתחום ההייטק בנוחות יחסית, הרי שהכיוון של הנדסת תוכנה הוא מסלול מצוין עבורך.

 

תואר שני בחינוך

תחום החינוך הוא תחום לימוד ועיסוק נפוץ מאוד בקרב נשים בכלל ובקרב נשים חרדיות בפרט. נשים רבות מגיעות ללימודים האקדמיים אחרי שכבר רכשו ניסיון בתחום החינוכי ולעתים גם כשברשותן תעודת הוראה. אבל תחום החינוך רחב ומגוון בהרבה, ואם את מתאימה ללימודים אקדמיים תוכלי לבחור בין מגוון מסלולים מרתקים לתואר שני, למשל:

 

לקויות למידה

הכיתות כיום הטרוגניות מאוד וכוללות פעמים רבות שילוב של תלמידים עם לקויות למידה שונות – לקויות קריאה, כתיבה, חשבון או הפרעת קשב. התחום בו חוקרים ומתמקצעים באבחון ובטיפול בלקויות אלה נקרא לקויות למידה, והוא יכול להיות התפתחות מקצועית מעולה לאשת חינוך חדה בעלת יכולת חשיבה וניתוח.

 

ייעוץ חינוכי

תחום הייעוץ החינוכי מאפשר להתמקצע בממשק המעניין שבין הזירה הבית ספרית, או החינוכית בכלל, ובין היבטים רגשיים והתנהגותיים שהתלמידים מתמודדים איתם. בתחום זה לומדים על בעיות חברתיות, קשיים נפשיים ועוד דברים שמהותיים לרווחתם של תלמידים בבית הספר. מלבד זאת מדובר במקצוע המאפשר גם התנסות מחוץ למערכת החינוך הפורמלית ואפילו ניתן להגיע דרכו לתחומי עיסוק כמו טיפול זוגי או קבוצתי, אם בוחרות להמשיך ולהתמקצע.

 

חינוך לגיל הרך

כאשר מדברים על מערכת החינוך, חושבים כמעט תמיד על גילאי בית הספר. אבל גילאי הגן חשובים לא פחות ויש מי שיגיד שאף יותר. בגילאים הצעירים, אפס עד שש, מתהווים רבים מקווי האישיות והמיומנויות הבסיסיות של הילד, שילוו אותו אחר כך לאורך שנותיו במערכת החינוך. בגיל הרך הילד רוכש את כל הצעדים ההתפתחותיים הקריטיים ללמידה וליצירת קשרים חברתיים, מה שהופך את תחום החינוך לגיל הרך לחשוב במיוחד. בפרט בחברה ברוכה בילדים, בה הצורך בנשות מקצוע מצוינות בתחום רק עולה ועולה כל הזמן, מדובר במסלול מצוין לנשות חינוך.

 

ניהול וארגון מערכות חינוך

אם את מגיעה מתחום החינוך ואת בעלת ראש גדול וראייה מערכתית, יש לך חזון ואת יודעת איך היית רוצה לראות את הארגון החינוכי שאת עובדת בו בעוד כמה שנים, ורואה את עצמך מתקדמת לניהול ואפילו לתפקידי מטה בכירים יותר כמו ברשות המקומית או במשרד החינוך, כדאי לשקול את המסלול של ניהול וארגון מערכות חינוך, שמיועד בדיוק לנשים כמוך.

 

תארים בתחום הטיפול

לצד העולם החינוכי, נשים רבות בוחרות להכשיר את עצמן לטיפול. בנוסף לכך שמדובר בתחום מספק ומרגש, ההכשרות הטיפוליות יכולות לאפשר לך לקדם את עצמך תעסוקתית בתחומים בהם ניתן לעבוד גם כשכירה וגם כבעלים של קליניקה עצמאית.

 

תואר שני בטיפול באמנויות

טיפול באמנויות הוא תחום שמתפתח והולך ונעשה מבוקש יותר. ילדים ומבוגרים רבים מתמודדים עם קשיים רגשיים ונפשיים והאמנות מאפשרת תיווך להתמודדות עם קשיים אלה, על ידי שימוש בציור, פיסול, כלים מתחום המשחק והדרמה, ועוד. האמנות הופכת להיות כלי שמסייע ליצירת קשר בטוח בין המטפלת והמטופלים. חשוב לדעת שקיים חוסר של מטפלות איכותיות במגזר החרדי מה שהופך את המסלול, עבור מי שמתאימה לתחום, לבחירה מצוינת. אם יש לך נטיות אמנותיות וטיפוליות, ואת רואה את השילוב ביניהם כמשהו שהיית שמחה לבחור בו כקריירה, הרי שטיפול באמנויות הוא כיוון מצוין עבורך.

 

לימודי CBT

לימודי טיפול קוגניטיבי התנהגותי מאפשרים לאשת חינוך או טיפול לקבל כלים טיפוליים בשיטה נפוצה הנחשבת יעילה ומוכחת, ומתאימה לסיטואציות רבות ומגוונות. מדובר למעשה בכלים של טיפול ממוקד וקצר טווח, בו מתמקדים ביעד מסוים שהמטופל מבקש להשיג. הגישה הקוגניטיבית התנהגותית נמצאה יעילה במיוחד בהתמודדות עם קשיים כמו חרדות ספציפיות, סימפטומים של דיכאון או הפרעות אכילה, לצערנו קשיים נפוצים מאוד בקרב ילדים, בני נוער ומבוגרים.

 

ייעוץ ארגוני

תחום הייעוץ הארגוני אמנם התחיל מעולמות הצבא, שרחוקים מאוד ממרבית הנשים החרדיות, אך הוא הלך והתפתח וכיום ניתן למצוא יועצים ארגוניים כמעט בכל ארגון, ובפרט בכל ארגון גדול – חברות ממשלתיות, חברות פרטיות גדולות, ועוד. המסלול מאפשר לסטודנטית להתמקצע בתחום מגוון שכולל השקה לנושאי פסיכולוגיה, כלכלה, שיווק ועוד היבטים, ומעבר להרחבת האופקים מאפשר גם רכישת מקצוע מגוון ופתיחת דלתות רבות.

 

מנהל עסקים

מנהל עסקים הוא מסלול מצוין לכל מי שמחפשת לרכוש כלים ניהוליים, ובפרט באוריינטציה הקשורה לתחומים פיננסיים כמו ראיית חשבון, כלכלה, גיוס משאבים, שיווק ועוד. מדובר במסלול מגוון אקדמית שבו לומדים קורסים מתחומים שונים מה שמאפשר התמחויות מגוונות למדי, ובנוסף זוהי שורה מצוינת לקורות החיים של כמעט כל אחת.

לסיכום, בימינו לא קשה למצוא מסלול לימודים המתאים לאישה החרדית, אך עשוי להיות דווקא לא פשוט לבחור אחד כזה שיתאים לך. הצענו לך כמה מסלולי לימוד מעניינים ומעשירים שתוכלי ללמוד בתנאים המתאימים לחרדיות, וכעת נותר לך רק לבחור מה תואם את תחומי העניין והנטיות שלך.

מסלולי לימוד לנשים חרדיות שאתן חייבות להכיר
מסלולי לימוד לנשים חרדיות שאתן חייבות להכיר

לשיתוף לחצו כאן:

חוי ארנפלד בפייסבוק | מייל אישי : c@e-academic.co.il

חוי ארנפלד

השאירי פרטים עכשיו ואנו נדאג ליצור איתך קשר בהקדם ולתת לך את כל המידע הרלוונטי למסלול הלימוד שיכול להתאים לך.

מסלולי לימוד
מידע נוסף
מלגות לנשים חרדיות

העלייה המתמדת בכמות הנשים החרדיות הפונות למסלולי לימוד אקדמיים היא ברורה. הלימודים האקדמיים מאפשרים לכל

כתבות אחרונות מבלוג הלימודים
לאירוע סוף שנה

  בר"ח תמוז, 20.06.23, התכנסו הסטודנטיות לאירוע סוף שנה חגיגי אשר במהלכו הועברה הרצאה מרתקת ע"י הגב' מירי ליפשיץ, אודות יצירתיות וחדשנות בעולם העבודה המשתנה. במהלך האירוע

קראי עוד »
לימודי מקצוע לחרדיות

החשיבות של לימודי מקצוע לחרדיות ברורה, אבל מה המשמעות האמיתית של זה? זה הזמן ללמוד על הנושא ולהכיר את המצב לאשורו. אז מה חשבנו שכדאי

קראי עוד »
a6
חוי ארנפלד,
איתך כל הדרך אל התואר
מחובר/ת
למעבר מהיר לשיחת ווטאסאפ עם חוי >>

מענה מיידי!

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם