תפריט

היתרונות בלימודים מקוונים

לימודים מרחוק נעשים יותר ויותר נפוצים. במאמר זה נבחן מהם היתרונות בלימודים מקוונים ואיך נשים חרדיות יכולות ליהנות מהם 

 

מהם לימודים מקוונים?

לימודים מקוונים הם דרך אחרת לקיים קורסים. אם בעבר היה ברור שקורס כולל סדרה של מפגשים בהם מגיעים לכיתה ומתקיימת הרצאה, הרי שבקורס מקוון ההרצאה מתקיימת און ליין – בתוכנית כמו זום וגוגל מיט. בכל מכללה לחרדיות תוכלי למצוא גם מסלולים הכוללים קורסים כאלה, שכן היתרונות שהן מציעות, ובפרט במסלולים המיועדים לנשים חרדיות, הם משמעותיים. נפרט את היתרונות המרכזיים

 

יתרון ראשון: פחות בזבוז זמן

היתרון הראשון והמשמעותי ביותר הוא חיסכון בזמן – לימודים מקוונים לא דורשים הגעה לשום מקום מיוחד ולכן מתבזבז פחות זמן בנסיעות. מכיוון שזמן הוא המשאב היקר ביותר שלך, בוודאי בלוח זמנים עמוס שכולל עבודה וחיי משפחה, מדובר ביתרון עצום. לחיסכון בזמן יש גם תוצר לוואי נחמד והוא הפחתת לחץ בסדר היום העמוס. פחות לחץ מקל גם על ההתגייסות ללמידה ועל הפניית הקשב לשיעור.

 

יתרון שני: פחות בזבוז כסף

גם היתרון השני משמעותי מאוד, והוא שהיעדר הצורך להגיע ללימודים מאפשר להוזיל קלות את העלות הכספית של הלימודים. אמנם את שכר הלימוד למוסד האקדמי עדיין משלמים והוא לא פוחת, אך בכל זאת ישנם שני אספקטים של חיסכון כספי שראויים להתייחסות.

 

חיסכון בהוצאות נסיעה

אם הקורס מתקיים באופן מקוון אין צורך להגיע אליו, ואין צורך לנסוע כדי להגיע למוסד האקדמי. בין אם את מתניידת בתחבורה ציבורית ובין אם ברכב פרטי, מדובר בהוצאות שיכולות להצטבר לסכום נכבד, ובתקופה סטודנטיאלית שבה פעמים רבות ההכנסות פוחתות, יש ממילא משמעות לכל שקל.

 

חיסכון בהוצאות בימי הלימודים

גם הסטודנטית החסכנית והמאורגנת ביותר, שמגיעה בדרך כלל עם קפה בתרמוס, בקבוק מים וארוחת צהריים מוכנה בקופסה, שוכחת מדי פעם וצריכה לקנות. רובנו, מה לעשות, לא הסטודנטית המאורגנת ביותר ומדי פעם שוכחים ונעזרים בשירותים של הקפיטריה. אין עם זה בעיה כמובן, אבל להכין קפה ולמלא את בקבוק המים בבית יוצא יותר משתלם.

 

יתרון שלישי: לימודים בקצב שלך

הלמידה המקוונת מאפשרת לך לשלוט בקצב שבו תלמדי. הסיבה לכך ברורה – למידה מקוונת על פי רוב גוררת גם הקלטה או צילומים של הקורס. במעט מאוד מקרים שבהם הקורס מתקיים בפורמט מקוון תהיה התנגדות לשימוש בהקלטה. את ההקלטות תוכלי לבקש ולקבל אחרי השיעור ובאמצעותה תוכלי לחזור על הנעשה בשיעור בזמן שמתאים לך ובמהירות ההפעלה שנוחה לך ומועילה לך יותר. לצד היתרונות בלמידה מקוונת הנובעים מהאפשרות להיעזר בצילומים ובהקלטות, חשוב לזכור שהדבר יכול להיות גם מעט מאתגר עבור מי מאיתנו שניחנו בדחיינות או במשמעת עצמית נמוכה יותר. אם את מאלה שמתאים להן לחזור על כל הקורס אחרי תום הסמסטר, מצוין. אם את לא כזו – ורובנו לא כאלה – חשוב למצוא את הדרך להקדיש מדי שבוע זמן לכל קורס.

 

יתרון רביעי: שליטה בתנאי הלימוד

אל תזלזלו ביתרון הזה כי הוא מאוד משמעותי, בפרט עבור מי שסובלות מקור או מחום, או ממי שמתמודדת עם קשיים בוויסות החושי וסובלת מאור, מרעש או ריחות. הלמידה בפורמט המקוון מאפשרת לבחור בדיוק את תנאי הלמידה, בין אם רמת השקט והתאורה בחדר ובין אם הריהוט שתשבי (או תשכבי, אם זה מה שנוח לך) עליו. כמובן, גם היכולת להצטייד במים ובאוכל בקלות ובנוחות משמעותית ללמידה יעילה והיא מתגברת מאוד כאשר הלמידה נעשית מהבית.

 

יתרון חמישי: פחות בלגן בשיעור

אם כבר התנסית בלמידה פרונטלית, סביר להניח שיצא לך להכיר גם את כל בזבוזי הזמן המתרחשים במסגרת שיעורים בקורסים הפרונטליים. שיעורים פרונטליים מרובים בהסחות דעת, החל בתלמידות שמתקשות להפסיק לפטפט, דרך תלמידה שנכנסה באיחור או טיילת של כניסה ויציאה לשירותים, וכלה בעיסוקים תמידיים בדברים שלא קשורים לשיעור כמו תקלות במקרן ובמזגן. בלמידה מקוונת כל הדברים האלו מצטמצמים לאפס או כמעט לאפס – אם המרצה לא מעוניינת בפטפוטים מצד התלמידות היא יכולה פשוט להשתיק אותן כך שלא כל יתר הכיתה תשמע, ואם תלמידה מאחרת או יוצאת באמצע השיעור היא פשוט תכבה את המצלמה ולא תפריע.

 

יתרון שישי: ניתן ללמוד מכל מקום

זה נשמע אולי כל כך מובן מאליו שזה אפילו לא מתוך היתרונות בלימודים מקוונים כמו בפשטות תיאור שלהם, אבל אם נידרש לרגע להשלכה המיידית של העובדה שלימודים מקוונים מאפשרים לנו ללמוד מכל זמן ומכל מקום, נגיע ליתרון משמעותי מאוד, בפרט עבור נשים ובמיוחד עבור נשים חרדיות – למידה מהבית מאפשרת לשלב יותר בקלות לימודים וחיי משפחה. כאשר אין הכרח לצאת מהבית ואין רישום נוכחות בקורס, המשמעות היא גם שאין צורך בסידור לילדים. היתרון בכך ברור והוא מאפשר למסלולי לימודים לחרדיות להיות הרבה יותר נגישים לאישה החרדית, שעל פי רוב מגיעה ללימודים גבוהים כאשר היא כבר אשת משפחה ואם, כך שמרווח הנשימה שמאפשרת למידה מהבית הוא קריטי עבורה.

 

לימודים מקוונים במכללה איכותית כמו זו של חוי ארנפלד, מאפשרים לסטודנטית ליהנות גם משירותים שניתנים לסטודנטיות שלומדות פיזית במכללה, כמו מענה לשאלות, תרגום מאמרים ועוד.

 

לא הכל ורוד – גם על האתגרים בלמידה מקוונת כדאי לדבר

לצד היתרונות בלמידה מקוונת, שהם ברורים וניכרים, חשוב גם לדבר על היבטים בלמידה מקוונת שיכולים לאתגר את הסטודנטית הממוצעת, כדי לדעת להיערך לקראתם ולהתגבר עליהם:

1. היבט חברתי: אחד הגורמים המשמעותיים שהופך את לימודי התואר לנעימים יותר הוא החברה האנושית וקבוצת החברות שניתן לרכוש בלימודים, מה שכמובן מאתגר יותר כאשר הלימודים מתקיימים באופן מקוון ולא כוללים מפגשים פנים אל פנים. ההיבט החברתי משמעותי גם ללמידה ולכן חשוב שגם בקורסים מקוונים תנסי להקפיד על קבוצת למידה או לפחות חברה אחת לקורס שתהיה שותפה שלך ללימודים.

 

2. נטייה להישאב לענייני הבית: אנחנו נשים עסוקות, וכאשר אנחנו נמצאות בבית תמיד יש מה לעשות. תמיד יש כלים לשטוף, כביסה לקפל או סיר להעמיד, והרבה פעמים זה יותר קל ונוח מאשר לשבת ולהתרכז מול הרצאה. חשוב למצוא דרך להתנתק רגשית מענייני הבית כדי שתוכלי להתמקד באופן שלם ומיטבי בהרצאות ובקורס.

 

3. קל בהרבה להיעדר מהשיעורים: הכוונה היא לא רק לכך שבקורסים הנערכים באופן מקוון אין, או כמעט אף פעם אין, חובת נוכחות. הכוונה היא שגם כאשר נכנסת להרצאה, הצורך להשתתף באופן פעיל על פי רוב נמוך יותר, ובנוסף היעדר הסיטואציה של ישיבה בכיתה גורם לכך שתרגישי פחות מחויבת למה שמתרחש על המסך, ותמצאי את עצמך נודדת לעיסוקים אחרים. גם כאן, חשוב למצוא את הגורמים שיחברו אותך לקורס. לצד זאת, חשוב לזכור שלעומת קורסים פרונטליים, בלמידה מקוונת אם פספסת מילה או רבע שיעור, תמיד תוכלי להשלים אותם באמצעות הקלטה של ההרצאה.

 

לסיכום – אז היתרונות בלימודים מקוונים עולים על החסרונות?

אחרי שפירטנו את כל היתרונות וגם את האתגרים הנלווים ללמידה מקוונת, המסקנה שלנו היא שבאופן ברור היתרונות בלימודים מקוונים הם חד משמעיים ומאפשרים הרבה יותר נוחות ויעילות, לעומת למידה פרונטלית. לצד זאת אין זה אומר שהיא תהיה קלה ונוחה יותר עבור כולן. חשוב למצוא את דרכי הלמידה היעילות עבורך ולדעת מה עובד לך.

צרי קשר עם חוי ארנפלד והצוות כדי להתייעץ לגבי מסלולים הכוללים למידה מקוונת או למידה פרונטלית, בהתאם לנטיות ליבך והעדפותייך.

 

לשיתוף לחצו כאן:

חוי ארנפלד בפייסבוק | מייל אישי : c@e-academic.co.il

חוי ארנפלד

השאירי פרטים עכשיו ואנו נדאג ליצור איתך קשר בהקדם ולתת לך את כל המידע הרלוונטי למסלול הלימוד שיכול להתאים לך.

מסלולי לימוד
מידע נוסף
מלגות לנשים חרדיות

העלייה המתמדת בכמות הנשים החרדיות הפונות למסלולי לימוד אקדמיים היא ברורה. הלימודים האקדמיים מאפשרים לכל

כתבות אחרונות מבלוג הלימודים
לאירוע סוף שנה

  בר"ח תמוז, 20.06.23, התכנסו הסטודנטיות לאירוע סוף שנה חגיגי אשר במהלכו הועברה הרצאה מרתקת ע"י הגב' מירי ליפשיץ, אודות יצירתיות וחדשנות בעולם העבודה המשתנה. במהלך האירוע

קראי עוד »
לימודי מקצוע לחרדיות

החשיבות של לימודי מקצוע לחרדיות ברורה, אבל מה המשמעות האמיתית של זה? זה הזמן ללמוד על הנושא ולהכיר את המצב לאשורו. אז מה חשבנו שכדאי

קראי עוד »
a6
חוי ארנפלד,
איתך כל הדרך אל התואר
מחובר/ת
למעבר מהיר לשיחת ווטאסאפ עם חוי >>

מענה מיידי!

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם