תפריט

תואר שני בייעוץ חינוכי בשנה אחת

תואר שני ביעוץ חינוכי זה כבר נשמע טוב, אבל תואר שני בייעוץ חינוכי בשנה אחת בלבד – זה כבר נשמע מושלם, וזה אפילו אפשרי. מיד תגלו… 

 

הקדמה – מהו תפקידה של יועצת חינוכית?

כמעט בכל מכללה לחרדיות אפשר למצוא מסלול לימודי תואר שני בייעוץ חינוכי. הסיבות לכך ברורות – נשים רבות מהמגזר החרדי מגיעות מתחום החינוך ומתחילות את הכשרתן המקצועית בהוראה. עבור המוכשרות והסקרניות שבהן, תואר שני בחינוך הוא המשך טבעי והתמקצעות נכונה, כדי להמשיך להתפתח אישית ומקצועית. היועצת החינוכית היא דמות מפתח בחיי בית הספר וברווחת התלמידים, ומהווה את הגורם המקצועי שיודע לקשר בין היבטים התנהגותיים, אישיים, חברתיים ולימודיים, לבנות תוכנית עבודה שתסייע לתלמיד לבסס חוויה טובה בבית הספר וגם להקל עליו מצוקות שונות.

 

מה נדרש מיועצת חינוכית?

מבחינת השכלה פורמלית, יועצת חינוכית צריכה להיות כמובן מי שלמדה תואר שני בייעוץ חינוכי, אך מעבר לכך, התפקיד דורש ממנה תכונות ויכולות רבות – עליה להיות חדה, מכילה, בעלת שימת לב לפרטים ויכולת לראות כל תלמיד. עליה לזהות שינויים קטנים שעשויים להצביע על בעיות גדולות ולא רק לזהות אלא גם לדעת מה לעשות כדי לטפל בבעיות האפשריות. בנוסף, חשוב שתהיה לה היכולת לעבוד בצוות כדי לקדם אינטרסים משותפים יחד עם צוות המורים וההורים של התלמיד, ובל נשכח שעליה להיות גם מורה בצוות בית הספר בנוסף לעבודתה כיועצת, מה שמחייב אותה לכל הנדרש מעובדת הוראה.

 

המטרות בלימודי תואר שני בייעוץ חינוכי

המטרה בלימודי תואר שני בייעוץ חינוכי היא הכשרת נשות חינוך, מטפלות ומורות לעבודת הייעוץ החינוכי, מתן כלים להתמודדות עם דילמות העולות בשדה החינוכי והבית ספרי יום יום ומשפיעות על רווחתם ומסוגלותם של תלמידים. במסגרת מטרה זו, מיועדים הלימודים להכשיר יועצות עם תפיסת עולם רחבה וידע תיאורטי איתן, אך גם עם כלים פרקטיים להתמודדות עם הקשיים אותם מציפים תלמידים. שילוב בין שני אלה, התיאורטי והפרקטי, מיועד להכשיר בוגרת שיכולה להיות דמות מובילה ומקדמת את חיי בית הספר ותלמידיו, ואף להשתלב בתפקידי מפתח בתחום בהמשך.

 

מה לומדים בתואר שני בייעוץ חינוכי?

במהלך התואר נלמדים נושאים שונים ומגוונים, הרלוונטיים לעבודת היועצת. למשל:

 

מאפייני אוכלוסיות תלמידים מורכבות

בשנים האחרונות בתי הספר הרגילים כוללים יותר ויותר תלמידים משולבים מהחינוך המיוחד, וכמובן כיתות קטנות הכוללות תלמידים בעלי צרכים מיוחדים שונים. לכן אחד התחומים בו חשוב ליועצת החינוכית להתמקצע הוא היכרות עם אוכלוסיות ייחודיות כמו הפרעות התנהגות, הפרעת קשב וריכוז, אוטיזם ומוגבלות שכלית – שאת כולן היא עשויה לפגוש בעבודתה.

 

תיאוריות בייעוץ

תחום הייעוץ הוא לא תחום ותיק מאוד, אך גם בו ישנן תיאוריות ומודלים לעבודה. במסגרת התואר בייעוץ חינוכי תכיר הסטודנטית את התיאוריות והמודלים העדכניים לעבודת היועץ ולהתערבות ייעוצית, כמובן בדגש על השדה החינוכי והמערכת הבית ספרית.

 

כלים פרקטיים בייעוץ

לצד הידע התיאורטי, קיימת חשיבות עליונה בכל תואר הכשרתי לספק לבוגרות כמה שיותר כלים פרקטיים ויעילים לביצוע עבודתן. כך אכן נעשה במסלול המוצע שלנו והסטודנטיות זוכות להיכרות עם מגוון כלים ושיטות לעבודה פרטנית, קבוצתית ואף רפלקטיבית, שתקדם גם אותן כיועצות בהמשך.

 

השלכה למערכת החינוך החרדית

לצד ידע תיאורטי וכלים הרלוונטיים לעבודתה של יועצת חינוכית בכל מקום, במסלול אותו מציעה חוי ארנפלד, המיועד לנשים מהמגזר החרדי, קיימת התייחסות למאפיינים ייחודיים של מערכת החינוך במגזר, ולסוגיות הקיימות בעיקר במערכת החינוך החרדית.

 

התנסות מעשית במסגרת התואר

לצד הלימודים התיאורטיים, בכל תואר הכשרתי ישנה התנסות מעשית. גם במסגרת המסלול ללימודי תואר שני בייעוץ חינוכי בשנה אחת מחויבת הסטודנטית בפרקטיקום – התנסות מעשית, שתסייע לה לחבר למציאות ולשטח את התוכן אותו היא לומדת בשיעורים.

 

למי מיועד תואר שני בייעוץ חינוכי?

תואר שני בייעוץ חינוכי מיועד למורות הרואות את עצמן כבעלות תפיסה ויכולות רחבות יותר, המעוניינות להתפתח בתחום החינוך ולרכוש מקצוע נוסף, מגוון ומרתק, שיאפשר להן להתקדם תעסוקתית ואישית.

 

תנאי קבלה לתואר שני בייעוץ חינוכי

לתואר שני בייעוץ חינוכי במכללת אורות ישראל דרך המסלול של חוי ארנפלד יתקבלו סטודנטיות העומדות בתנאים הבאים:

  • סיום תואר ראשון במוסד אקדמי מוכר, בממוצע 85 לפחות
  • תעודת הוראה
  • ניסיון של שלוש שנים לפחות במערכת החינוך
  • מעבר ריאיון אישי לבדיקת ההתאמה למסלול

תיתכן קבלה על תנאי אם מדובר בסטודנטית שטרם סיימה את חובותיה במסגרת תואר ראשון בחינוך – יש לבחון פרטנית עם הצוות של חוי ארנפלד.

 

מבנה הלימודים

מסלול תואר שני בייעוץ חינוכי בשנה אחת הוא מסלול מאתגר מבחינה אקדמית אך אין צורך לחשוש שכן הוא מותאם במיוחד לשגרת חייה של האישה החרדית, שמשלבת עם הלימודים הגבוהים שלה פרנסת משפחה וניהול בית. בהתאם לכך דאגנו למסלול אותו ניתן לסיים בשנה אחת, הכולל יום לימודים פרונטלי אחד, ללא לימודים בשעות הבוקר כך שניתן לשלב באופן מלא עם עבודה ופרנסה. בסך הכל כולל התואר 17 ש"ש פרונטליות וארבע שעות נוספות בלמידה עצמית מתוקשבת, וכן 240 שעות של פרקטיקום מודרך.

 

חשוב לא פחות – אפשרויות תעסוקה לאחר התואר

מלבד האופציה הטבעית של השתלבות בתקן יועצת חינוכית בתוך בית ספר, תואר שני בייעוץ חינוכי פותח דלתות נוספות. הנה כמה אפשרויות המתאימות לבוגרות התואר:

  • השתלבות במכוני טיפול ואבחון
  • פתיחת קליניקה עצמאית טיפולית
  • למצטיינות – הדרכת סטודנטיות או המשך למסלול מחקרי בתחום
  • תפקידים במטות חינוכיים כמו רשות מקומית או משרד החינוך

 

לימודי תואר שני בייעוץ חינוכי אצל חוי ארנפלד

אם את מחפשת מסלול לימודים לחרדיות שמותאם לאורך חייך ויאפשר לך התפתחות מקצועית בלי להתפשר על מצוינות אקדמית, המסלול המוצע דרך חוי ארנפלד הוא השילוב המושלם בין כל העולמות. זהו מסלול המותאם לאישה החרדית על כל המשתמע מכך –

  • לימודים לנשים בלבד
  • לוח זמנים המותאם לחייה של אשת משפחה
  • התחשבות בלוח השנה היהודי, צומות וכו'
  • הכשרת המרצים להתאמת תכני הקורסים וההתייחסות לנשים חרדיות

בנוסף, הסטודנטיות במסלולי הלימוד של חוי ארנפלד, ובכללן מסלול תואר שני בייעוץ חינוכי בשנה אחת, נהנות מקבוצה הומוגנית וממנטורינג אישי, שמאפשרים להן חווית לימודים נוחה ונעימה.

לסיכום, אם את מחפשת מסלול להתפתחות והתמקצעות בתוך העולם החינוכי, ואת יודעת שהמקום שלך הוא בתפר שבין עבודת ההוראה לעבודת הטיפול – תחום הייעוץ החינוכי הוא בדיוק בשבילך, ויש לנו עבורך את מסלול הלימודים המושלם בדרך לשם.

צרי קשר עם חוי ארנפלד והצוות שלה כדי לקבל את כל המידע על מסלול הלימודים והרישום למסלול תואר שני בייעוץ חינוכי.

 

תואר שני בייעוץ חינוכי בשנה אחת
תואר שני בייעוץ חינוכי בשנה אחת

לשיתוף לחצו כאן:

חוי ארנפלד בפייסבוק | מייל אישי : c@e-academic.co.il

חוי ארנפלד

השאירי פרטים עכשיו ואנו נדאג ליצור איתך קשר בהקדם ולתת לך את כל המידע הרלוונטי למסלול הלימוד שיכול להתאים לך.

מסלולי לימוד
מידע נוסף
מלגות לנשים חרדיות

העלייה המתמדת בכמות הנשים החרדיות הפונות למסלולי לימוד אקדמיים היא ברורה. הלימודים האקדמיים מאפשרים לכל

כתבות אחרונות מבלוג הלימודים
לאירוע סוף שנה

  בר"ח תמוז, 20.06.23, התכנסו הסטודנטיות לאירוע סוף שנה חגיגי אשר במהלכו הועברה הרצאה מרתקת ע"י הגב' מירי ליפשיץ, אודות יצירתיות וחדשנות בעולם העבודה המשתנה. במהלך האירוע

קראי עוד »
לימודי מקצוע לחרדיות

החשיבות של לימודי מקצוע לחרדיות ברורה, אבל מה המשמעות האמיתית של זה? זה הזמן ללמוד על הנושא ולהכיר את המצב לאשורו. אז מה חשבנו שכדאי

קראי עוד »
a6
חוי ארנפלד,
איתך כל הדרך אל התואר
מחובר/ת
למעבר מהיר לשיחת ווטאסאפ עם חוי >>

מענה מיידי!

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם