תפריט

תואר שני בטיפול רגשי

טיפול רגשי הוא תהליך שנועד כדי לסייע בתחום הרגשי עבור אנשים מכל גווני האוכלוסיה הסובלים מקשיים שונים. לימודי תואר שני בטיפול רגשי מכשיריםי מטפלים ומטפלות להדרכה, הנחייה וניהול תהליכי טיפול בקרב ילדים, בני נוער ומבוגרים בדגש על מתן סיוע, הכלה וליווי בתהליכים רגשיים מורכבים. 

תנאי הקבלה, מספר שנות הלימודים ותכני הלמידה משתנים ממוסד למוסד. עוד יש לדעת כי כיום קיים ביקוש גבוה מאוד למטפלים רגשיים בעלי תואר שני לסיוע בהתמודדות עם מצוקות רגשיות ונפשיות מסוגים שונים. עוד על תואר שני בטיפול רגשי – כאן בהמשך.

 

מטפלים רגשיים בישראל – תהליך ההכשרה

מוסדות הלימוד השונים בישראל להכשרת מטפלים רגשיים מציעים סוגי הכשרות שונות. חלק ממוסדות הלימוד דורשים רקע קודם בתחום הטיפולי/ייעוץ חינוכי וניסיון בעולמות הבריאות והטיפול, מוסדות אחרים מאפשרים קבלה של מועמדים ללימודים ללא קשר לעבר המקצועי שלהם. בנוסף, קיימים מסלולים המתמקדים בשכבת גיל מסוימת כגון: טיפול רגשי בילדים או בבני הגיל השלישי. יש לדעת כי המסלולים נחלקים לסוגי טיפול ספציפיים כגון: טיפול רגשי באמנות חזותית, טיפול רגשי פסיכודרמה, טיפול רגשי בעזרת בעלי חיים ולחילופין, שיטות תרפיה העוסקות בטיפול ופסיכותרפיה בצורה כללית ורחבה יותר במטרה לפתור סוגיות רגשיות שונות.

עולם הלמידה בתחום הטיפול מציע מסלולים נפרדים לחרדים וחרדיות המעוניינים בכיתות נפרדות ובהתאמת לו"ז הלימודים גם עבור נשים עובדות בעלות משפחה.

 

לימודי טיפול רגשי – מהם תנאי הקבלה?

מסלולי הלמידה בתחום הטיפול הרגשי נחלקים ל-2 מבחינת דרישות הקבלה. מסלולים אקדמיים דורשים השלמה של תואר ראשון ורכישת ניסיון טיפולי מעשי בתחום הפסיכולוגיה, הטיפול, העבודה הסוציאלית או החינוך. לעומת זאת, קיימים מסלולים מקוצרים שאינם דורשים ידע קודם, אולם לעיתים עשויים לכלול ידע שאינו מקצועי מספיק ולכן יש לבדוק היטב את רמת ההכשרה הניתנת בקורסים מעין אלו.

 

תנאי הקבלה ללימודי טיפול רגשי במכללת חוי ארנפלד

מכללת חוי ארנפלד – לימודים לחרדיות מציעה מסלולי הכשרה ייעודיים לנשים חרדיות בדגש על רמת מקצועיות ללא פשרות והתאמה לאורח החיים החרדי. להלן תנאי הקבלה ללימודי טיפול באומנות חזותית ובפסיכודרמה במסגרת המכללה:

  • ממוצע של 80 ומעלה בלימודי תואר ראשון מטעם מוסד לימודים מוכר.
  • הגשת גיליון ציונים מלא.
  • 3 המלצות מגורמים אקדמיים או תעסוקתיים המאשרים ניסיון רלוונטי בתחום הטיפול.
  • אישור לימודים על למידת קורסי מבוא לפסיכולוגיה כולל קורסים בשיטות מחקר בממוצע של 80 ומעלה.
  • שעות התנסות באמנות – 300 שעות אמנות מעשיות באישור של מורה מטעם משרד החינוך/בוגר האקדמיה+200 שעות התנסות או כחלופה – הגשת פרויקט ייעודי לפי הנושאים הנדרשים.
  • ראיון קבלה אישי/קבוצתי.

 

למי מתאימים לימודי תואר שני בטיפול רגשי?

מעבר לידע מקצועי נרכש, יש תכונות אופי שהן מאסט וחלק מדמותו של מטפל רגשי שהן לא נרכשות או ניתנות ללמידה, כמו: סובלנות, הבנה לנפש האדם, הכלה וחמלה. כמובן שניתן לפתח יכולות מולדות אולם הן בהחלט חלק בלתי נפרד מדרישות התפקיד. מטפל שלא יביע אמפתיה – לא יהיה מטפל טוב גם אם יתהדר בתארים ודיפלומות, לעומת זאת, מטפל בעל תכונות אופי מתחשבות יחד עם סט כלים טיפולי אותו יקבל במהלך לימודי התואר – יהפוך להיות מטפל איכותי בעל יכולות טיפול וליווי גבוהות מאוד.

לימודי תואר שני בטיפול רגשי מתאימים לאקדמאים מעולם הטיפול/החינוך שמעוניינים לפתח את ארגז הכלים הטיפולי שלהם.

 

התכנים הנלמדים במסגרת לימודי תואר שני בטיפול רגשי

תואר שני טיפול בפסיכודרמה

  • אמנות והתפתחות האדם
  • פסיכותרפיה – תיאוריות וגישות בטיפול פסיכולוגי
  • אבחון והערכה פסיכולוגיים
  • אבחון והערכה בטיפול בפסיכודרמה
  • סטנדרטים ואתיקה בטיפול הפסיכולוגי
  • מודלים ומיומנויות בטיפול בקבוצות
  • תיאוריות ושיטות בטיפול בפסיכודרמה
  • שיטות מחקר
  • מחקר מבוסס אומנויות
  • מבוא להתנסות קלינית בפסיכודרמה
  • סמינר הדרכה בטיפול בפסיכודרמה בליווי עבודה סמינריונית
  • סוגיות מדוברות בטיפול באומנויות
  • קורס סטודיו מתקדם בפסיכודרמה – מיומנויות הנחייה

 

תואר שני טיפול באמנות חזותית

  • תיאוריות ושיטות טיפול באמנות חזותית
  • אבחון והערכה בטיפול באמנות חזותית
  • מודלים ומיומנויות בטיפול בקבוצות
  • סמינר הדרכה בטיפול באמנות חזותית
  • קורסי סטודיו מתקדמים
  • קורס להצגת גישות בטיפול באומנויות ביחס לסוגי טראומה שונים
  • קורסים והדרכות כהעשרה הכוללים ידע בתחומי ה-CBT, הנחיית הורים, מוח-גוף-נפש בשדה הטיפולי, פסיכותרפיה מתקדמת ועוד.

 

מתכונת לימודי טיפול רגשי לתואר שני

רוב מסלולי הטיפול אורכים שנתיים כאשר בהרבה מהמסלולים הסטודנטים נדרשים להאריך את הלימודים בתקופה של שנה עד שנתיים לצורך הסטאז' המעשי. אורך תקופת ההתמחות ייקבע על פי סוג המקצוע הנלמד.

תוכניות הלימוד משלבות קורסים עיוניים יחד עם תכנים פרקטיים. תוכניות הפרקטיקום מבצעות במרכזי שיקום, מוסדות לשיקום הנפש, קופות חולים ומוסדות חינוכיים ומטרתם היא פיתוח מיומנויות פרקטיות בקרב הסטודנטים. הפרקטיקום כולל סופרוויז'ן – הדרכה ופיקוח של מרצים מהתחום וניתוח מקצועי של תהליך ההתקדמות של הסטודנטים.

 

לימודי תואר שני בטיפול רגשי – חוי ארנפלד

חוי ארנפלד – לימודים לחרדיות בשיתוף פעולה עם הקריה האקדמית אונו מציעה לימודים מתקדמים בתחום התרפיות והטיפול הרגשי בדגש על מקצועיות ללא פשרות יחד עם התאמה לאורח חייה של האישה החרדית. הלימודים מתבצעים בכיתות למידה נפרדות לגברים ולנשים ומספקים אפשרות להשלמת תואר שני לחרדיות בטיפול רגשי בזמנים ובמתכונת שמתאימים גם לאם שהיא בנוסף, אישה עובדת כך הלימודים מועברים בשעות אחר הצהריים ומתחשבים בימי צום ובחגים.

לימודי תואר שני במכללת חוי ארנפלד – לימודים לחרדיות, מספקים מעטפת למידה מקצועית מאוד עבור נשים המעוניינות לרכוש ידע מקצועי, להתפתח מבחינה טיפולית ולהיות דמות טיפולית משפיעה במרחב החינוכי ו/או הפרטי במגזר החרדי.

עם ההבנה כי קיים חסר בשנות מקצוע איכותיות בציבור החרדי בתחום הטיפול הרגשי, מציעה חוי ארנפלד מענה בצורת לימודים אקדמיים לנשים חרדית המשלבים ידע נרחב עם התאמה לאורח החיים החרדי. לפרטים נוספים ולייעוץ עם יועצת לימודים מוסמכת חייגו: 054-710-0200.

 

מבנה הלימודים

לימודי תואר שני בטיפול רגשי במכללת חוי ארנפלד נמשכים 3 שנים במהלכן תרכוש הסטודנטית ידע רב ותתנסה בתקופת התמחות במוסד חינוכי/שיקומי רלוונטי:

  • שנה א' – בשנה זו הלימודים כוללים למידה פרונטלי וחצי יום נוסף של הכשרה מעשית. לפני תחילת הלימודים יתבצע שבע למידה אינטנסיבי בהכנה לקורס.
  • שנה ב' – בשנה זו הלמידה תכלול יום לימודים ושני ימי הכשרה מעשית.

בסיום השנה ייערך סמסטר קיץ מרוכז של 5 ימי למידה אינטנסיביים.

  • שנה ג' – בשנה זו הלימודים יכללו יום לימודים אחד ו-3 ימי הכשרה מעשית.

 

איך ניתן להשלים קורסי מבוא כהשלמה לפני לימודי התואר?

חוי ארנפלד מנגישה את לימודי החובה לפני הקורס מספקת קורסי פסיכולוגיה מקוונים להשלמה מהירה ונוחה יותר.

 

תואר שני בטיפול רגשי – היום שאחרי

אם שאלת את עצמך היכן משתלבות בוגרות לימודי תואר שני בטיפול רגשי חשוב שתדעי כי קיים ביקוש גבוה לבוגרות לימודי תואר שני בטיפול במגזר החרדי. בוגרות לימודי טיפול רגשי של חוי ארנפלד משתלבות במוסדות לימוד משרדים ממשלתיים, פנימיות נוער וילדים, משרד הבריאות וכן בסוגים שונים של מכונים פרטיים. לאחר מספר שנות ניסיון במרחב הציבורי רשאית בוגרת תואר שני בטיפול באומנויות ובפסיכודרמה – לפתוח קליניקה ולקבל מטופלים באופן פרטי. לפרטים נוספים חייגי: 054-710-0200. או צרי עימנו קשר באתר

תואר שני בטיפול רגשי
תואר שני בטיפול רגשי

לשיתוף לחצו כאן:

חוי ארנפלד

השאירי פרטים עכשיו ואנו נדאג ליצור איתך קשר בהקדם ולתת לך את כל המידע הרלוונטי למסלול הלימוד שיכול להתאים לך.

מסלולי לימוד
מידע נוסף
תואר שני בשנה בזום

לא חייבים לנסוע בשני אוטובוסים במכללה או לחפש חניה במשך רבע שעה. לא. היום, בעידן

תנאי קבלה לתואר שני

תואר שני בחלק מהמקצועות הוא כרטיס כניסה לעבודה ולעיתים מהווה תנאי בסיס בכניסה למסלול לימודים.

הדרכת הורים

הדרכת הורים היא תחום המציע גישות שונות להתמודדות עם דילמות וקשיים העולים תוך כדי היומיום

כתבות אחרונות מבלוג הלימודים
תואר שני בטיפול רגשי

טיפול רגשי הוא תהליך שנועד כדי לסייע בתחום הרגשי עבור אנשים מכל גווני האוכלוסיה הסובלים מקשיים שונים. לימודי תואר שני בטיפול רגשי מכשיריםי מטפלים ומטפלות

קראי עוד »
תואר שני בשנה בזום

לא חייבים לנסוע בשני אוטובוסים במכללה או לחפש חניה במשך רבע שעה. לא. היום, בעידן הטכנולוגי בו ניתן להזמין משקפיים בלי ללכת לאופטיקה ולקבל חוות

קראי עוד »
תואר שני בגיל הרך

הגננת היא אחת מהדמויות המשפיעות ביותר בגיל הרך. השקעה בחינוך בשלבי ההתפתחות המוקדמים משפיעה על עיצוב אישיות החניך הן כילד והן כמבוגר ושליחות הגננת בפיתוח

קראי עוד »
a6
חוי ארנפלד,
איתך כל הדרך אל התואר
מחובר/ת
למעבר מהיר לשיחת ווטאסאפ עם חוי >>

מענה מיידי!

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם