ראיון אישי – אורלי נהרי, סטודנטית ללימודי C.B.T במכון פסגות בקבוצה של חוי ארנפלד

מדוע בחרת בלימודי התואר?

בהכשרתי אני בעלת תואר ראשון בחינוך מיוחד "בבית המורה" ובעלת תעודת הידרותרפיסטית מוסמכת מטעם "מכון וינגייט".

במסגרת עבודתי בתחום ההידרותרפיה מגיעים אלינו לבריכה מטופלים עם רקע רגשי שונה ומגוון, כגון קושי בוויסות רגשי וקושי בוויסות חושי, אימפולסיביות, הפרעות קשב וריכוז וכדומה. אני עורכת מפגש ראשוני (אינטק), שבו הם מעלים את הקושי הרגשי שבגינו הגיעו לטיפול, וביחד אנו קובעים מטרות לטיפול וציפיות מהטיפול ומתחילים את התהליך. 

במשך הזמן הרגשתי שאני זקוקה לכלים ולידע טיפולי נוסף, כדי להעניק למטופלים ערך מוסף לטיפול.

מה הקושי הכי גדול שלך בדרך לתואר?

הקושי היה בעיקר בתחילת הלימודים. נחשפתי לחומר לימודי תאורטי בכמות רבה, וזאת לאחר שעיקר העיסוק שלי הוא בטיפול מעשי ולא בלמידה תאורטית.

על אף שהחומר הלימודי היה מעניין ומעשיר, בחוויה שלי התקשיתי לראות את הקשר בינו לבין הטיפול בפועל. לאחר תקופה של הסתגלות, השקעה רבה, חיזוק האמונה העצמית ותמיכה מלאה של בן זוגי וכן כשזכיתי לאוזן קשבת ואמפטיה מהדס, רכזת הסטודנטיות במשרד חוי ארנפלד, עברתי תהליך של צמיחה אישית. כיום אני פעילה בתהליך ומצליחה לחבר בין הטיפול התרפויטי המימי לבין התהליך הקוגניטיבי-התנהגותי, ומבינה שהשילוב של השניים הוא שילוב מנצח!

תוכלי לספר על הצלחות קטנות באמצע הדרך?

בלימודים אני מקבלת כלים הנותנים מענה למקרים או לקשיים הצפים בזמן טיפולי הידרותרפיה. הכלים באים לידי ביטוי בעבודתי באופן מוחשי, ואתן דוגמה:

טיפלתי במקרה של נערה בת עשרה עם אקוופוביות פחד ממים. במהלך הטיפול ניסיתי לעבוד על הפחתת החרדה באמצעות הדרגתיות בכניסה למים ובכלל בשהות במים,

עם קבלת הכלים הטיפוליים במסגרת לימודיי, הבנתי שיש צורך בבחינת המחשבות, הרגשות והתחושות שמובילות להתנהגות של פחד ממים. לכן, בטיפולים הבאים שוחחתי עם הנערה שחשפה בפני טראומה שעברה במים ומחשבות שמובילות להתנהגותה הנמנעת מהם. ביחד בנינו תהליך טיפולי שבו הנערה הפחיתה בהדרגה את עוצמת החרדה, ואף הצליחה להגיע להישג מרשים של שחייה חופשית והנאה משהייה במים.

אילו דברים את אוהבת לעשות מחוץ ללימודים?

אני אוהבת לשבור את השגרה היום-יומית בהנאות קטנות של החיים. אוהבת להיות בחברת אנשים שמחים, שומרת על קשר עם חברות מימי הנעורים, מקפידה במשך שנים על הליכות בפארק ומתעמלת לתקופות חוזרות ונשנות.

מה היית אומרת למתעניינות בלימודים או לסטודנטיות בתחילת הדרך?

ראשית, האמיני בעצמך! אל תחששי מהתחלות חדשות! 

שנית, תני לעצמך זמן לתהליך הלמידה והביאי את עצמך לטיפול עם מי ומה שאת מאמינה בו!

לאן את שואפת להגיע בפן המקצועי מה החלום?

החלום שלי  הוא להמשיך לעסוק במה שאני עוסקת היום, לדעת לשלב בין הטיפול המעשי במים לבין הטיפול הקוגניטיבי-התנהגותי, במטרה לשפר את הרגשות והתחושות של המטופלים ולהקל עליהם ולו במקצת במהלך שגרת החיים.

משפט לסיכום

ראשית, תודה לבורא עולם שזיכה אותי להגיע למקום שאני נמצאת בו!

שנית, כשהתחלתי את הלימודים, הרצון הפנימי שלי היה ליישם בעצמי את הכלים שאקבל במהלך הלימודים כדי שאעזור לעצמי, ובהמשך בעז"ה אוכל לעזור לאחרים!

יש לך מסר ואת רוצה לחלוק אותו עם הסטודנטיות והבוגרות שלנו ? 

כתבי לנו במייל חוזר או התקשרי לטלפון 054-7100200, ואולי הריאיון הבא יהיה איתך…

כתבות נוספות:

תמונה למאמר על מלגות

המאגר הגדול ביותר של מלגות בישראל

המאגר הגדול ביותר של מלגות בישראל המאגר הגדול ביותר של מלגות בישראל עד היום למצוא מלגות ללימודים לחרדיות הייתה עבודה קשה הכרוכה בחיפוש מתיש אחרי

תמונה למאמר על הפרדה

הפרדה באקדמיה

הפרדה באקדמיה אז תהיה הפרדה  באקדמיה או לא? כבר מספר שנים שהנושא שנוי במחלוקת – האם לאפשר לימודים לחרדים ולימודים לחרדיות באקדמיה בכתות נפרדות לגברים

סגירת תפריט