תפריט

"לימודים זה לא באמת יעזור לך בעולם האמיתי" – בואו נדבר על זה

מי מאיתנו לא שמעה את המשפט הזה לפחות פעם אחת בחייה. בין אם מחברות או מהמשפחה, תמיד איכשהוא מנסים להוריד אותנו מלימודים , וחבל. לא לחינם נשים חרדיות וחילוניות כאחד בוחרות להרחיב את אופקיהן ולקדם את מעמדן הכלכלי דרך לימודים ועושות זאת בהצלחה רבה. הנה כמה דברים שנוכל ללמוד, בתוכנית המותאמת לאישה החרדיה ולאן זה יביא אותנו.

 

לימודים בעולם החרדי

העולם החרדי, שבעבר נמנע מלימודים אקדמיים בגלל חוסר התאמת הנושאים ותוכנית הלימודים אל העולם החרדי, חווה מקפצה בשנים האחרונות ואנחנו מתחילים לראות יותר נשים וגברים חרדים משתלבים בעולם העבודה בהצלחה.

המהפך הזה קרה בזכות העובדה שהציבור החרדי הבין כמה פוטנציאל טמון בו בעולם העבודה בכלל ובלימודים בפרט, שכן הנוער והילדים החרדיים יודעים ללמוד את החומר המוצג בפניהם בצורה הרבה יותר טובה מהציבור החילוני, שגדל במערכת חינוך שלא דרבנה אותו להתעניין בחומר המונח לפניו, מה שמהווה יתרון עצום לציבור החרדי.

הנה כמה דוגמאות ללימודים שונים שתוכלו לעשות בליווי חוי ארנפלד, אשת חיל של ממש שמחזיקה בית לתפארת ועדיין עוזרת לאינספור נשים חרדיות להגיע לנחלת הצלחה בזכות ולא בחסד.

תואר ראשון בהנדסת תוכנה

את התואר הזה ניתן ללמוד בתוכנית המותאמת לאישה החרדיה, במכללה להנדסה ע"ש סמי שמעון, ובסופה לצאת עם תואר ראשון בהנדסת תוכנה .B.Sc. הלימודים הללו מקנים את כל הכלים הנדרשים עבור למידת הנדסת התוכנה, ומתאימות במיוחד למי מאיתנו שיש לה את הכלים להתמודדות עם האתגרים הרבים של העולם הטכנולוגי של המאה ה-21.

 

תנאי הקבלה לתוכנית:

  • בגרות מלאה הכוללת ציוני בגרות של 75+ ב-5 יחידות לימוד במתמטיקה, וציון של  70+ בפיזיקה\מדעי המחשב\הנדסת תוכנה ב-5  יחידות לימוד.
  • ציון פסיכומטרי\פסיכוטכני של 580 ומעלה
  • מעבר ועדת הקבלה

במידה ואין בידייך תעודת בגרות או ציונים התואמים את דרישות הקבלה, ניתן יהיה להחליף את תנאי הקבלה הללו בלמידה במכינה ייעודית במשך כשנה, ומעבר ועדת הקבלה.

 

לאן נוכל להגיע?

לאחר לימודי הנדסת התוכנה ניתן להשתלב במגוון חברות ההייטק במשכורות גבוהות במיוחד עם ממוצא של 19,000 שקלים בחודש. בהנדסת התוכנה דווקא המיקום הוא אחד המשפיעים הגדולים ביותר על השכר, ובאזורי הפריפריה תהיו עתידות להרוויח פחות מבמרכז. אך גם באזורי הפריפריה תוכלו להרוויח משכורות גבוהות שכן הותק הוא גם גורם עיקרי להעלאת השכר וככל שתצברו ידע וותק רב יותר כך גם המשכורת תעלה בהתאם.

 

תואר שני במנהיגות וניהול מערכות חינוך

את התואר הזה תוכלו ללמוד בתוכנית ייעודית לאישה החרדיה באוניברסיטת בר אילן. הלימודים הללו נועדו להכשרה בתפקידים השונים בייעוץ וייצור תכנים לימודיים וחינוכיים ואף השתלבות בתחומי עיסוק נוספים במערכת החינוך.

 

תנאי קבלה לתוכנית:

  • תעודת מורה או גננת בדירה, עם גיליון ציונים תלת שנתי המוכר ע"י משרד החינוך עם ממוצע סופי של 80+.
  • עונה על הגדרת חרדיה כל פי כללי המל"ג.
  • הקבלה לשנה א' מוגדרת כ-לימודים כללים, תוך התניה של ממוצע 80+ בקורסי השנה הראשונה.

 

לאן נוכל להגיע?

בעזרת התואר הייעודי הזה, נוכל להגיע לתפקידים גבוהים במיוחד במערכת החינוך, ובחינוך הפרטי. הביקוש לעובדות הוראה טובות הוא דבר שלעולם איננו נגמר ולכן זהו מקצוע מצוין להשקיע בו את האנרגיה שלנו, מה גם שזו שליחות גדולה.

עם התואר הזה תוכלו להשתלב במגוון תפקידים הנוגעים בייעוץ ופיתוח תכנים חברתיים וחינוכיים ואף תוכלו להשתלב בתפקידים מגוונים במערכת החינוך הפורמאלי או הבלתי פורמאלי. המשכורת הממוצעת תעמוד על כ-12,000 שקלים בחודש.

 

C.B.T – לימודי טיפול בראייה רב היבטית בילדים ונוער

זהו אולי הנושא הכי פחות מוכר ברשימה שלנו, אז כדי שנוכל להבין את החשיבות שלו, נצטרך ראשית להסביר מה זה  .C.B.Tראשי התיבות של שיטת הטיפול הזו הן Cognitive behavioral therapy שבתרגום חופשי, אומרות טיפול התנהגותי קוגניטיבי, ולעיתים יתייחסו אל סוג הטיפול הזה גם כ-NLP.

סוג הטיפול הייחודי הזה נועד לשנות הרגלים מגונים וממש לחווט מחדש את המוח שלנו ולשנות את צורת המחשבה שלנו כדי שנוכל להקל על המחשבה החרדתית, או מחשבות ההרס העצמי שלא מעט מאיתנו מתמודדות איתן ביום יום. את המסלול הייחודי לאישה החרדיה תוכלו ללמוד במכון פסגות, שהוא אחד המכונים המובילים בארץ ללימוד צורת הטיפול הזו.

 

תנאי קבלה:

  • ניסיון טיפולי מוכח.
  • תואר ראשון בתחומים הטיפוליים (טיפול באומנות, חינוך מיוחד, עבודה סוציאלית, ריפוי בעיסוק, קלינאות תקשורת וכדו')
  • 2 המלצות כתובות.
  • מעבר ראיון אישי.

 

לאן נוכל להגיע?

לפני שניכנס להיבט הכלכלי של הטיפול בCBT ועל ממוצע השכר של מטפלי הCBT חשוב שנדגיש כי התחום הזה מיועד דווקא לאלה מאיתנו שתמיד חלמו לעזור לסביבה, בדגש על הילדים והנוער בהיבט הפסיכולוגי והטיפולי. אכן זהו מקצוע כלכלי, וכן תוכלי לשפר את מעמדך הכלכלי לאחר הלימודים אבל חשוב מאוד שתביני כי הטיפולים בסופו של דבר נועדו כדי לעזור לנערות וילדות אבודות למצוא את עצמן ולהשיג שקט נפשי כתוצאה מהטיפול.

לאחר שיטוט באינטרנט מצאנו כי המשכורת הממוצעת של מטפלות בCBT היא כ-10,000 שקלים לחודש, בהיקף משרה משוער של כ-50%-75% משרה, בעוד רוב המטפלות הן עצמאיות וקובעות את שעותיהן. דבר זה מהווה יתרון עצום למי מאיתנו שרוצה להישאר רוב היום בבית עם הילדים אך לא לוותר על קריירה טיפולית.

 

לסיכום

בעוד במשך שנים רבות נרתע הציבור החרדי מלימודים אקדמיים מחשש להכשלה במגזר החילוני, המוסדות האקדמיים זיהו את הפוטנציאל הטמון במגזר החרדי והחליטו לפתוח בתוכניות ייעודיות לציבור החרדי ביו כותלי המכללות והאוניברסיטאות.

חוי ארנפלד, בעזרת ניסיון של שנים בהכוונה של נשים חרדיות רבות בעולם האקדמי היא המובילה בתחומה ויכולה להציע לנו תוכניות ייעודיות החל מתחומים כמו הנדסת תוכנה, שיתאימו יותר לנשים שמרגישות בנוח עם הטכנולוגיה של המאה ה-21, ועד תוכניות בניהול מערכות מידע שיוכלו לשלב אותנו בתחומי החינוך ולימודי טיפול CBT שיוכלו לעזור לנו להציל נערות וילדות רבות, וכל המציל נפש אחת בישראל כאילו הציל עולם ומלואו.

"לימודים זה לא באמת יעזור לך בעולם האמיתי" - בואו נדבר על זה
"לימודים זה לא באמת יעזור לך בעולם האמיתי" – בואו נדבר על זה

לשיתוף לחצו כאן:

חוי ארנפלד בפייסבוק | מייל אישי : c@e-academic.co.il

חוי ארנפלד

השאירי פרטים עכשיו ואנו נדאג ליצור איתך קשר בהקדם ולתת לך את כל המידע הרלוונטי למסלול הלימוד שיכול להתאים לך.

מסלולי לימוד
מידע נוסף
כתבות אחרונות מבלוג הלימודים
הדרכת הורים

הדרכת הורים היא תחום המציע גישות שונות להתמודדות עם דילמות וקשיים העולים תוך כדי היומיום של חיי ההורות. אימהות ואבות מתמודדים עם אתגרים מורכבים בחיי

קראי עוד »
לימודים אקדמיים לחרדיות

בשנים האחרונות האפשרויות עבור צעירות מהמגזר החרדי ללימודים אקדמיים התרחבו משמעותית. לימודים אקדמיים לחרדיות הולכים ונעשים נפוצים יותר ויותר, ומאפשרים לאישה החרדית להתפתח מקצועית ואישית.

קראי עוד »
לאירוע סוף שנה

  בר"ח תמוז, 20.06.23, התכנסו הסטודנטיות לאירוע סוף שנה חגיגי אשר במהלכו הועברה הרצאה מרתקת ע"י הגב' מירי ליפשיץ, אודות יצירתיות וחדשנות בעולם העבודה המשתנה. במהלך האירוע

קראי עוד »
a6
חוי ארנפלד,
איתך כל הדרך אל התואר
מחובר/ת
למעבר מהיר לשיחת ווטאסאפ עם חוי >>

מענה מיידי!

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם