תפריט

איפה כדאי ללמוד תואר שני בחינוך ולמה?

איפה כדאי ללמוד תואר שני בחינוך ולמה?

יש לך תואר ראשון בחינוך ואת מעוניינת להמשיך ולהתמקצע? ככה זה כשמובילים קריירה בתחום החינוך, שואפים תמיד להתקדם. אז איפה כדאי ללמוד תואר שני בחינוך ולמה בדיוק? וגם – איזה תואר הכי נכון לי? חוי ארנפלד בבריף קצר על תואר שני בחינוך – עם כל ההמלצות.

 

תואר שני בחינוך – מה זה אומר בדיוק?

תואר שני בחינוך הוא שם כולל למס' תארים שניים הניתנים בתחום החינוך, כאשר לכל אחד מהם התמחות ספציפית. תארים אלו הם תואר שני בניהול מערכות חינוך, תואר שני בייעוץ חינוכי ותואר שני בחינוך לגיל הרך. כל אחד מהתארים הללו מכשיר את הסטודנטיות לעיסוק בתחום החינוך, אך אופי העיסוק משתנה בין ההתמחויות.

 

איזה תואר ללמוד?

אז בואו רק נעשה קצת סדר בין התארים השניים לחינוך שאת כולם תוכלי ללמוד דרך חוי ארנפלד:

  • תואר שני במנהיגות וניהול מערכות חינוך – מתאים למי שרואה עצמה בתפקידי מפתח ניהוליים במערכת החינוך. זה אומר למשל לנהל בית ספר, להוביל תכניות לימוד גדולות במגוון בתי ספר, לנהל מוסד חינוכי בלתי פורמלי או להילות מפקחת אחראית על דיסציפלינה מסוימת.
  • תואר שני בייעוץ חינוכי –  מתאים למי שרואה עצמה עובדת באופן מערכתי ופרטני, כעמוד התווך בין הורים, תלמידים ומערכת בית הספר. בנוסף, יועצת חינוכית מעניקה גם ייעוץ פדגוגי מערכתי לתכניות חינוכיות או עובדת בחינוך הבלתי פורמלי.
  • תואר שני בחינוך לגיל הרך – למי שאוהבת את הגיל ואת התחום. ניתן לנהל מוסדות חינוך לגיל הרך, להוביל ולפקח על תכניות חינוך לגיל הרך ולטפל במצבים פרובלמטיים.

איפה כדאי ללמוד תואר שני בחינוך?

יש כיום מגוון מקומות בארץ שמציעים תואר שני בחינוך. איפה כדאי ללמוד?

 

לימודים ייעודיים לחרדיות

כנשים חרדיות באקדמיה יש לנו צרכים ועדיפויות משלנו. לא קל לשלב בין לימודים, עבודה וגידול ילדים. בנוסף, אנו מעוניינות לגשת ללימודים המקצועיים מבלי לחוות התנגשות וקונפליקטואליות לערכים בהם אנו דוגלות. כשמדובר בתואר בחינוך, הפער בגישות החינוכיות רק הולך ומתעצם עם השנים. קשה לגשת לנקודת המבט החילונית לחינוך, וחשוב לנו לאמץ את כל העקרונות המקצועיים אל תוך המסגרת הערכית שלנו.

לכן, חוי ארנפלד הבינה כבר מזמן: אישה חרדית יכולה ללמוד לתואר שני ולנהל קריירה מצליחה, היא לא צריכה בשביל זה להקריב או להתפשר. אורח החיים החרדי יכול וצריך להיכנס לאקדמיה, וחוי ארנפלד פשוט עשתה את זה יד ביד. אז קודם כל, חשוב לבחור במוסד לימודים המספק לימודים לחרדיות בלבד.

 

מה זה כולל?

  • כיתות נפרדות לנשים בלבד
  • צוות מרצים שעבר הכשרה מקיפה ומחויב להתאים את השיח
  • מערכת זמנים מותאמת ללוח השנה היהודי
  • מתכונת לימודים ייעודית לנשים עובדות ולשילוב תעסוקה עם לימודים

כל אלו הופכים את הלימודים האקדמיים לחרדיות לחוויה איכותית, נגישה ומתואמת. בכל תכניות הלימוד של חוי ארנפלד, כולל כמובן את התכניות לתואר שני בחינוך, מקפידים על כל ההתאמות שציינו.

 

כל התארים בחינוך – במקום אחד

מקצוענות זה להיות ספציפית, ממוקדת מטרה. מקצוענות זה ללמוד את התואר השני בחינוך המדויק עבורך. אז איך תדעי מהו? חוי ארנפלד מובילה תכניות לשלושה סוגים של תואר שני בחינוך, בנוסף למגוון תכניות של תואר ראשון בחינוך. כך, היא רגישה להבדלים הדקים בין תואר שני בייעוץ חינוכי, תואר שני בחינוך לגיל הרך, ותואר שני במנהיגות מערכות חינוך.

"יש תחומים משיקים בתוך התארים, ללא ספק", מחייכת חוי ארנפלד, "אך מתוך מודעות וניסיון, אני והצוות למדנו על ההבדלים בין התארים, ואיזה תואר מתאים לאיזה סטודנטית". את שירותי הייעוץ וההכוונה ניתן לקבל מיועצות הלימודים השונות, וכך להיות שלמה בהחלטה – לאיזה תואר שני בחינוך מתאים לי ללכת.

 

אחוזי הצלחה והשמה

בסוף אנחנו לומדות כדי להצליח. נכון, הידע שנרכוש במהלך התואר הוא חשוב ומעשיר; אנו נהנות מעצם חווית הלמידה; ואין ספק שזה מפתח את המוח. אבל בסוף אנחנו לומדות כדי להצליח: להתקבל לתואר השני הרצוי, לעבור אותו בהצלחה, לזנק בקריירה – להצליח.

 

איפה זה יקרה?

נתונים זה נתונים. לא משהו שאפשר להתווכח אתו. ועם למעלה מ-4,000 בוגרות, פרופורציה של 98 אחוזים של סיום תואר בהצלחה, ועשרות תפקידים מובילים במשק – אפשר לשער שלבחור בחוי ארנפלד זה להצטרף לסיפור הצלחה.

גם הוותק מלמד אותנו משהו. תכניות חדשות לתארים בחינוך נפתחות כל העת, כולל תכניות לנשים חרדיות אבל עם כל הכבוד, תכנית שזה עתה נפתחה עדיין לא הוכיחה כלום, גם אם היא שייכת למוסד אקדמי וותיק. הצלחה בשטח זה הצלחה בשטח, זה מה שמעניין אותנו. באנו להצליח.

 

ליווי אישי ושירותי ייעוץ

לא קל להתקבל לתואר שני. נכון, יש תארים שקשה במיוחד להתקבל אליהם ואחרים קלים הרבה יותר, אבל תמיד זה כולל ראיון קבלה, ולעיתים גם ראיון נוסף. בתכניות איכותיות לתואר שני בחינוך – לא כולן מתקבלות! זה רק מראה על המקצועיות. עדיין, זה גם מעט מלחיץ.

אצל חוי ארנפלד מקבלים ליווי אישי לראיון הקבלה. זה אומר שהסטטודנטיות מגיעות לרגע הזה מוכנות, נינוחות, יודעות את אשר לפניהן ובטוחות בעצמן. וכן, הן גם מתקבלות יותר.

אבל הליווי לראיון הקבלה הוא לא הסוף – הוא רק ההתחלה: כאן מתחיל ליווי אישי שמתמשך לאורך כל הדרך אל התואר. כן, גם בתואר שני. טיפים, הדרכות, אבחון מסובסד, סיוע ללקויות למידה, סיוע בירוקרטי, ואפילו מנטורינג והעצמה לסטודנטיות הופכות את התואר למשהו אחר. לצד האירועים החברתיים וההווי היומיומי המושקע, התחושה היא שאף סטודנטית לא לבד בדרך.

כסטודנטית את שואפת להצלחה מקסימלית מכל הבחינות. הצלחה בלימודים, הצלחה בהשמה, הצלחה בשילוב בין התואר לחיים התובעניים. כדאי ללמוד תואר שני בחינוך במקום שרואה אותך, ומלווה אותך – כל הדרך להצלחה.

איפה כדאי ללמוד תואר שני בחינוך ולמה?
איפה כדאי ללמוד תואר שני בחינוך ולמה?

לשיתוף לחצו כאן:

חוי ארנפלד בפייסבוק | מייל אישי : c@e-academic.co.il

חוי ארנפלד

השאירי פרטים עכשיו ואנו נדאג ליצור איתך קשר בהקדם ולתת לך את כל המידע הרלוונטי למסלול הלימוד שיכול להתאים לך.

מסלולי לימוד
מידע נוסף
כתבות אחרונות מבלוג הלימודים
לאירוע סוף שנה

  בר"ח תמוז, 20.06.23, התכנסו הסטודנטיות לאירוע סוף שנה חגיגי אשר במהלכו הועברה הרצאה מרתקת ע"י הגב' מירי ליפשיץ, אודות יצירתיות וחדשנות בעולם העבודה המשתנה. במהלך האירוע

קראי עוד »
לימודי מקצוע לחרדיות

החשיבות של לימודי מקצוע לחרדיות ברורה, אבל מה המשמעות האמיתית של זה? זה הזמן ללמוד על הנושא ולהכיר את המצב לאשורו. אז מה חשבנו שכדאי

קראי עוד »
a6
חוי ארנפלד,
איתך כל הדרך אל התואר
מחובר/ת
למעבר מהיר לשיחת ווטאסאפ עם חוי >>

מענה מיידי!

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם