תפריט

איך להפוך למטפלת CBT מובילה במגזר החרדי?

שואפת לעבוד בעולם הטיפול? מרגישה שזה מדגדג לך באצבעות: הרצון להקשיב, להכיל ולתת מענה ואת מחפשת להגשים את הצורך? התורה מגדירה כערך עליון וכמהות בסיסית של כל יהודי – את המושג 'הענקה', כאשר בעולם הטיפול ניתן לשלב בין נתינה משמעותית לפרנסה בכבוד. שרטטנו לך את המסלול עד לכורסת המטפלת המובילה. אם את כאן ואת מעוניינת לחולל שינוי בחייך ובחייהן של אחרות, זו ההזדמנות שלך.

 

שלב ראשון: השאיפה

שאיפה היא חומר הבעירה של כל פעולה להגשמת חלום. לימודי טיפול ועבודה בתחום הטיפול הם מורכבים ודורשים אהבה למקצוע ורצון לחוות עולם דינאמי יחד עם המטופלים מתוך חתירה לקבלה, שינוי וצמיחה. כל אלו דורשים כוחות נפש מצד המטפלת והבנה לנפש האדם.

מי שפונה לתחום הטיפול בגלל גובה השכר, לא תוכל להצליח בתחום, זה בדוק. כאן צריך נשמה. השאיפה היא הדלק לצורך השגת תעודת מטפלת ועבודה בתחום. אם את משלנו ואת שואפת להתקדם ולקדם. תוכלי לעבור לשלב הבא.

שלב שני: ההחלטה

לפעמים ההחלטה מגיעה במהירות ואז המעבר לשלב הבא הוא קל יותר. זאת לעומת התלבטות לגבי אופי הלימודים, מהות גישת הטיפול בC.B.T ועוד. עבור מי שמתחבטת בשאלה, מומלץ ללמוד את עולם הטיפול הקוגניטיבי-התנהגותי. העובדות במקרה זה, מדברות בעד עצמן. טיפול זה יעיל מאוד והוכח כממוקד, קצר טווח ואפקטיבי. חקרי את עקרונות השיטה ובדקי אם את מתחברת. במידה וכן, את מוזמנת להמשיך הלאה.

 

שלב שלישי: בירור על מקום לימודים

לאחר קבלת החלטה ברורה על התחלת מסלול לימודים ללימודי C.B.T, חשוב לחפש מקום לימודים מתאים. מכללה לחרדיות של חוי ארנפלד מציעה לך לימודי C.B.T מתקדמים על ידי טובי המרצים בתחום בליווי אישי פרטני לאורך כל הדרך. כאן תוכלי להיחשף לתכנים התואמים את עקרונות חייך כאישה חרדית. לימודים לחרדיות במכללה מותאמים לחרדיות ומתחשבים בחגים, מועדים וצומות.

לימודי C.B.T של מכללה לחרדיות חוי ארנפלד אינם קורס מקוצר של 3 חודשים בסגנון 'זבנג וגמרנו', מדובר על שנתיים מקיפות הכוללת סקירה כללית, העמקה וכן לימודים מעשיים והקניית כלים פרקטיים לעבודה עם מטופלים בקליניקה.

נציין שלימודי C.B.T של חוי ארנפלד מיועדים לנשות מקצוע מעולם הטיפול: בעלות תואר ראשון בתחומים הקשורים לעולם הטיפול כגון: חינוך מיוחד, קלינאות תקשורת או ריפוי בעיסוק וכן בעלות תואר שני בייעוץ חינוכי.

חשוב לדעת כי לימודי C.B.T אינם מקנים תואר אקדמי ללומדת. אלו לימודים המזכים בתעודה מטעם מכון פסגות, תעודה זו מוכרת על ידי איגוד המטפלים הישראלי. נציין כי אם את עובדת הוראה, תהיי רשאית לגמול השתלמות בהתאם לכללים החלים על עובדי הוראה.

 

שלב שלישי: קבלה ללימודים

בשלב זה, לאחר שבחרת מקום לימודים מועדף, עלייך להגיש מועמדות. כך לדוגמה, לימודי טיפול בסיביטי של חוי ארנפלד דורשים ממך השכלה רלוונטית קודמת בתחום הטיפול כאמור וכן הוכחה לכך שיש לך ניסיון טיפולי. חשוב להעביר המלצות וכן לאחר הרישום, יתקיים ראיון קבלה מקוון.

 

שלב רביעי: שנה א' בלימודי C.B.T

התקבלת? איזה יופי! התהליך האמיתי מתחיל עכשיו. כעת את עוברת מסע בתחום הטיפול לגילוי רבדים חדשים, הבנה מעמיקה של עולם הנפש המורכב והמסועף וקניית כלים מעשיים לטיפול.

הלימודים נחלקים לשנתיים כאשר קיים הבדל בין השנה הראשונה לשנייה. בשנה הראשונה לימודי הטיפול מציגים בעיקר תאוריה ומבט כללי על גישת הטיפול הקוגניטיבית-התנהגותית, לעומת השנה השנייה בה הלימודים ייעשו ממוקדים יותר ויעסקו בטיפול מעשי.

 

לימודי שנה א' יעסקו בעיקר ב-3 חלקים אלו:

  • הבנת עקרונות גישת הטיפול הקוגניטיבית-התנהגותית
  • היכרות עם מודלים טיפוליים ותיאורטיים הקשורים בשיטה
  • קבלה והכרת מטופל כולל איסוף מידע, ניסוח חוזה טיפולי, סימנים מזהים במהלך הטיפול ועוד

 

שלב חמישי: שנה ב' בלימודי C.B.T

בשנה ב' כאמור, לימודי הטיפול עוסקים בעיקר בפן המעשי של עולם הטיפול להלן חלקי הלמידה השונים בשנה ב':

  • סוגי הבעיות בהן ייגע טיפול C.B.T וצורת התמודדות נכונה. C.B.T מטפל במגוון סוגי בעיות בצורה ממוקדת: פוסט טראומה, חרדות, דיכאון, הפרעות אכילה, טיקים ועוד.
  • טיפול קוגניטיבי-התנהגותי מתוך גישות דור שלישי.
  • טיפול C.B.T לבני נוער וילדים.
  • סמינר קליני.

 

שלב שישי: השתלבות בעולם התעסוקה

מטפלות C.B.T חרדיות מבוקשות מאוד בעולם התעסוקה. הן יכולות להשתלב במוסדות חינוכיים, מכוני טיפול, שירותי טיפול מטעם קופות חולים, בתי חולים, מרכזי טיפול ועוד. בשלב זה, השכר עוד נמוך באופן יחסי, אולם אם את מתכוונת לפתוח בהמשך קליניקה פרטית, שנות עבודה בתחום הציבורי, יכשירו אותך ויספקו לך ניסיון לצד מוניטין בתחום.

תוכלי לחפש לך תחום נישתי בו תשתלבי לפי אופייך והעדפותיך האישיות. כך למשל, במידה ואת חותרת לעבוד עם ילדים, תוכלי להשתלב בגני ילדים, מרכזי התפתחות הילד ועוד, לעומת מטפלת בהפרעות אכילה המתייחסת לתחום ספציפי ממוקד, תחום זה מבוקש בבתי חולים לבריאות הנפש ובמכוני טיפול שונים.

 

שלב שביעי: פתיחת קליניקה עצמאית

בשלב הבא, כאשר רכשת לך שם, מוניטין וניסיון רב בתחום, תוכלי לפתוח קליניקה טיפולית פרטית לטיפול בC.B.T. בציבור החרדי קיים חסר במטפלות טובות, כך שאם את מקצועית, יראת שמים, אוהבת את עולם הטיפול ובעל יכולת הכלה, הקשבה וניווט, ייתכן מאוד שתוכלו להעניק מעצמך למגוון רב של מטופלים.

לרוב, בתחום זה השיווק נעשה מפה לאוזן. תוכלי לשלוח תכנים מקצועיים בתחום הטיפול לרשימת תפוצה או לעיתון במטרה לייצר לעצמך תדמית מקצועית ועל מנת לקבל חשיפה.  חשוב לדעת כי הגישה הקוגניטיבית-התנהגותית דוגלת בטיפול קצר טווח וממוקד, ככל שתקפידי על מיקוד בטיפול ועל מתן מענה יסודי אך מיידי באופן יחסי – לבעיות, את תהווי כתובת מבוקשת יותר כמטפלת.

 

מטפלת ומטופלת

חשוב לדעת כי לאורך כל התהליך חשוב מאוד ליווי מקצועי של מטפלת סיביטי מקצועית, עמה תוכלי ללבן סוגיות טיפוליות, לזהות חסמים ואמונות יסוד מגבילות וביחד להפוך למטפלת טובה יותר למטופלותייך. הפגישה השבועית הזו עם מטפלת מקצועית מהווה עבור מטפלות עוגן מקצועי ודמות מקדמת ביותר מבחינה אישית ומקצועית.

בתור אישה חרדית, מומלץ מאוד שתמצאי דמות חרדית מקצועית מלווה שתכיר את אורחות חייך ואורחות חייהם של המטופלים ותגיע בקו חשיבה דומה אל עולם הטיפול, מה שיאפשר מענה מדויק ואיכותי יותר.

 

המסע לעולם הטיפול ב-C.B.T – סיכום

עולם הטיפול אינו עולם אינסטנט, הוא דורש למידה מקיפה ומעמיקה, השקעה ארוכת טווח ויכולת עמידה בפני אתגרים. זהן מסע שלם עד לאיוש כורסת המטפלת, אולם, המסע הזה מתגמל בהחלט. קודם כל מבחינה אישית. זו עבודה עם לב, שליחות ומשמעות שבסופו של יום – שכר יפה בצידה.

הקפידי על בחירת מקום לימודים מקצועי שיקנה לך כלים אפקטיביים בעולם הטיפול ויעניק לך גב מקצועי וייעוץ לכל אורך התהליך. המשיכי תמיד להשתלם ולהתקדם על מנת להתחדש, כדי להעניק תמיד את המקסימום למטופלים שלך. גובה השכר בתחום הטיפול ב-C.B.T נע בין 200 ש"ח לשעת טיפול ויכול להגיע עד 500 ש"ח לשעת טיפול.

אם את מרגישה מתאימה, חוי ארנפלד תשמח להעניק לך כנפיים כדי שתוכלי לעוף איתן להגשים את חלום המטפלת החרדית האידיאלית ב-C.B.T.

איך להפוך למטפלת CBT מובילה במגזר החרדי?
איך להפוך למטפלת CBT מובילה במגזר החרדי?

לשיתוף לחצו כאן:

חוי ארנפלד בפייסבוק | מייל אישי : c@e-academic.co.il

חוי ארנפלד

השאירי פרטים עכשיו ואנו נדאג ליצור איתך קשר בהקדם ולתת לך את כל המידע הרלוונטי למסלול הלימוד שיכול להתאים לך.

מסלולי לימוד
מידע נוסף
הדרכת הורים

הדרכת הורים היא תחום המציע גישות שונות להתמודדות עם דילמות וקשיים העולים תוך כדי היומיום

לימודים אקדמיים לחרדיות

בשנים האחרונות האפשרויות עבור צעירות מהמגזר החרדי ללימודים אקדמיים התרחבו משמעותית. לימודים אקדמיים לחרדיות הולכים

כתבות אחרונות מבלוג הלימודים
הדרכת הורים

הדרכת הורים היא תחום המציע גישות שונות להתמודדות עם דילמות וקשיים העולים תוך כדי היומיום של חיי ההורות. אימהות ואבות מתמודדים עם אתגרים מורכבים בחיי

קראי עוד »
לימודים אקדמיים לחרדיות

בשנים האחרונות האפשרויות עבור צעירות מהמגזר החרדי ללימודים אקדמיים התרחבו משמעותית. לימודים אקדמיים לחרדיות הולכים ונעשים נפוצים יותר ויותר, ומאפשרים לאישה החרדית להתפתח מקצועית ואישית.

קראי עוד »
לאירוע סוף שנה

  בר"ח תמוז, 20.06.23, התכנסו הסטודנטיות לאירוע סוף שנה חגיגי אשר במהלכו הועברה הרצאה מרתקת ע"י הגב' מירי ליפשיץ, אודות יצירתיות וחדשנות בעולם העבודה המשתנה. במהלך האירוע

קראי עוד »
a6
חוי ארנפלד,
איתך כל הדרך אל התואר
מחובר/ת
למעבר מהיר לשיחת ווטאסאפ עם חוי >>

מענה מיידי!

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם