תפריט

האם ניתן להפוך לסיביטיסטית תוך 3 חודשים?

לא ביום אחד נבנתה רומי, זה פתגם השייך לעבר. עם הטכנולוגיות, הידע וריבוי האוכלוסיה כיום, אולי לא ניתן להקים את רומי ביום אחד, אבל בכמה חודשים – בהחלט כן, ולא רק את רומי. עידן האינסטנט יידע אותנו בפרופורציות זמן אחרות, אם בני הדור הקודם חונכו לסבלנות ויסודיות הרי שבני דורנו יונקים עם חלב האם ערכים של חדשנות, מהירות ואולי אף חיפזון.

'זבנג וגמרנו', נוכל לסכם זאת כך – האם השיטה הזו תקפה גם בעולם הטיפול? אז לא. טיפול הוא לא דוכן מזון מהיר או ענף בנייה קלה. קראו על הדרך, הערך ומה שביניהם.

 

הנכס היקר בעולם: הנפש

הנפש היא עיקר האדם והיא קשורה בתהליכים ותפקודים רבים כגון: חשיבה, מודעות, רגש וזיכרון. נוכל לדמות טיפול בנפש לטיפול בכור גרעיני, המגלם פוטנציאל עצום מצד אחד, אולם מנגד, נושא מטען נפץ שבחוסר זהירות עלול להתפוצץ ולחולל שמות.

לא יעלה על הדעת שמדען לחקר הגרעין ייטול קורס מקוצר של 3 חודשים ובזה תסתיים הכשרתו. זה משולל היגיון, אבל לא פחות אבסורדי הוא לפגוש במטפלים שלקחו קורס 10 מפגשים על נפש האדם ומתיימרים לטפל בנפש. לימודי טיפול חייבים להיות תהליך מתמשך, להקיף מגוון נושאים, להעמיק ולגעת בתחומים שונים ולהציע תוכן עשיר, כלים מעשיים והכוונה ברורה.

מטפלת C.B.T, לא שרלטנית

עולם הטיפול עתיר שרלטנים, 'מטפלים' בעלי הכשרה מינימלית שבטוחים כי יצילו את העולם באמצעות ידע דל וחוסר התאמה לתפקיד. הנשכר היחיד מכל הסאגה הזו הוא כיסם התופח, ואילו המטופלים? התקווה היא שלא ייגרם להם נזק בלתי הפיך. על תועלת, מי בכלל מדבר.

 

"קרדיולוג שלמד 3 חודשים – עכשיו במבצע חסר תקדים!"

אנחנו לא נפנה לאף רופא שבקורות חייו מצוינים 3 חודשי לימוד בלבד, זה הרי מגוחך. לימודי הרפואה נמשכים 8-10 שנים לפחות ודורשים התמצאות בידע רב ולימוד יסודי של עולם הרפואה בכללותו לצד שנות למידה מפרכות נוספות בתחום ההתמחות.

הנפש, חיה, נושמת ובועטת אינה מורכבת פחות מגוף האדם. למידה מקיפה אם כן, היא רכיב בייסיק על מנת להגדיר מטפלת כטובה. למומחיות, לידע ולניסיון יש מה להגיד בכל הנוגע לטיפול אפקטיבי שמשפיע היטב במישורים הנפשיים והרגשיים.

 

כמה זמן אורכים לימודי C.B.T מקצועיים?

לימודי C.B.T של חוי ארנפלד – מכללה לחרדיות, מתקיימים במסלול דו שנתי הכולל מפגש חד שבועי ללמידה מפי טובי המרצים בתחום. בשנת הלימודים הראשונה הלמידה תוקדש בעיקרה ללימוד התכנים הבאים:

  • הבנה מעמיקה בעקרונות השיטה הקוגניטיבית-התנהגותית
  • הכרת מטופל – איסוף נתונים, בנייה של חוזה טיפולי, זיהוי סימנים שונים במהלך הטיפול ועוד.
  • לימוד והכרת מודלים תיאורטיים וטיפוליים עיקריים בשיטה זו

 

בשנת הלימודים השנייה לימודי הטיפול יהיו ממוקדים ומכוונים יותר לטיפול מעשי:

  • בעיות שונות בהם תהיה תועלת למעורבות טיפול C.B.T. לדוגמה: פוסט טראומה, טיקים, הפרעות אכילה ועוד.
  • טיפול C.B.T ממוקד ילדים ונוער
  • גישות הדור השלישי לטיפול C.B.T
  • סמינר קליני

 

טיפול ממוקד ויעיל

גישת הטיפול הקוגניטיבי-התנהגותי היא גישה הדוגלת בטיפול ממוקד, קצר טווח באופן יחסי ומעיקרו הוא נועד לטיפול בבעיות רגשיות ספציפיות כגון: חרדות, פוביות, דיכאון, הפרעות אכילה ועוד.

ככזה, טיפול C.B.T נבדל משיטת הטיפול הדינמי החותרת לטיפול בקשיים ומעכבים מן העבר ועשוי להימשך אף שנים ארוכות. זהו אחד היתרונות המובהקים של טיפול הC.B.T שהוכח כיעל מאוד עבור טיפול בבעיות נקודות, כאשר כמובן שפתרונן משחרר לעיתים רבות תקיעויות בשטחים נוספים בחיים.

 

קווים לדמותו של טיפול בשיטת C.B.T

טיפול C.B.T נחשב לטיפול קצר מועד וממוצע משך הטיפול עומד על 3-6 חודשים. הטיפול מורכב מהבנת המחשבה השלילית ודרכי ההתנהגות השונות הגורמות לקושי רגשי. הטיפול מסייע ברכישת דפוסי התנהגות יעילים באמצעות תרגול של משימות טיפוליות.

במהלך טיפול C.B.T יחפש המטפל התנהגויות שאינן משרתות את צרכי המטופל הנובעות מאמונות יסוד שכבר אינן רלוונטיות וילמד התנהגות חליפית לקידום המטופל ומיצוי יכולותיו.

טיפול C.B.T הוכח כאפקטיבי לטיפול במגוון סוגי קשיים רגשיים ונפשיים:

  • דיכאון
  • חוסר ביטחון
  • חרדות
  • הפרעות אכילה
  • ערך עצמי נמוך על השלכותיו השונות
  • קשיי שינה
  • התפרצויות זעם
  • בעיות קשב וריכוז
  • מצבי פוסט טראומה
  • כאבים כרוניים

 

מתי מומלץ למטופל טיפול C.B.T ומתי דווקא הטיפול הדינמי הקלאסי יעשה את העבודה?

הבחירה בסוג הטיפול המומלץ מורכבת ותלויה במגוון משתנים, כאשר אופי המטופל, סוגי הקושי הרגשי והיקפו, ישפיעו על העדפת המטופל וכמו גם המטפל. את שיטת הטיפול המועדפת יש לשקול יחד עם המטופל בהתאם ליכולותיו, לכוחותיו ולזמינותו לטיפול.

 

נטילת תרופות פסיכיאטריות במקביל לטיפול C.B.T

לפעמים, ישנה תועלת בשילוב טיפול C.B.T עם טיפול תרופתי. לעיתים שני סוגי הטיפול ישלימו זה את זה ויסייעו האחד לשני. כמובן, שאין על איש טיפול להכריע בשום אופן בנושא נטילת תרופות פסיכיאטריות, יש להתייעץ עם פסיכיאטר על מנת שיחליט על מינון מדויק במידת הצורך.

 

למי מתאימים לימודי C.B.T?

לימודי C.B.T מתאימים לכל מי שרוצה להוביל מהלכים לשינוי, לזהות מוקדי קושי ולהציע דרכים חלופיות להתמודדות ובסיעתא דשמיא לחלץ אנשים מן המיצר הפרטי שלהם לרווחה נפשית ורגשית.

 

מי למעשה יכולה להתקבל ללימודי C.B.T?

לימודים לחרדיות של חוי ארנפלד בתחום הC.B.T מיועדים לנשות מקצוע בעלות השכלה רלוונטית קודמת: יועצות חינוכיות בעלות תואר שני או בעלות תואר ראשון בקלינאות תקשורת, חינוך מיוחד או ריפוי בעיסוק. כל אישה שברצונה להתקבל ללימודים, נדרשת להציג ניסיון טיפולי רלוונטי שכן זהו מסלול ייעודי עבור נשות טיפול. לאחר הרישום יידרשו שליחת המלצות ומעבר ראיון קבלה.

 

C.B.T – תואר או לימודי תעודה?

לימודי C.B.T נחשבים ללימודי תעודה, אלו אינן לימודים מחליפי תואר והסטודנטית לא תקבל בסופם תעודה אקדמית. אולם, עמידה בדרישות הלמידה מקנה לסטודנטית תעודה מוכרת לאיגוד המטפלים הישראלי, מטעם מכון פסגות. נציין, כי לימודי C.B.T לעובדי הוראה מזכים את הסטודנטית בגמול השתלמות בהתאם למותר לעובדת הוראה.

 

חוי ארנפלד – לימודי C.B.T

לימודי C.B.T במכללה לחרדיות של חוי ארנפלד מאפשרים לסטודנטיות לקבל תעודה מוכרת ומקובלת בעולם הטיפול, במעטפת ייעודית לאישה החרדיות. במסגרת הלימודים תקבל כל סטודנטית יחס אישי פרטני הכולל ליווי אחד על אחד ובמסגרת קבוצה עד לקבלת התעודה. במסגרת הלימודים תוכל כל אישה לקבל סיוע בענייני אדמיניסטרציה ואקדמיה מטעם נשות מקצוע מעולות.

מתוך עיקרון, קבוצות הלמידה הן קטנות מה שמאפשר פתיחות והתדיינות בין חברות הקבוצה. בנוסף, כמובן שלו"ז הלימודים תואם חגים, מועדים וצומות ומתחשב בעקרונותיה של האישה החרדית.

 

לימודי C.B.T בשיטת זבנג וגמרנו – למה זה לא באמת עובד?

כשם שפרצופיהם שונים כך דעותיהם שונים – עולם הטיפול מבקש להכיר וללמוד את המשותף לאנשים השונים וכמו גם את השונה, עולם הנפש הוא רחב מני ים, וככל שנלמד כך נבין כמה מעט אנו יודעים לעומת עומקי הנפש האינסופיים.

בטיפול C.B.T מעמיק תוכלי לרכוש כלי טיפול אפקטיביים שהוכחו כיעילים בטיפול במצבי קושי נפשי ודחק שונים, אלו יעניקו עזרים מעולם הטיפול, אפשרויות נוספות להגיע אל נפש המטופל ולהציע לה ניקוז של מורסה, חבישה עדינה ודרך ריפוי מאוזנת וחיובית.

האם ניתן להפוך לסיביטיסטית תוך 3 חודשים?
האם ניתן להפוך לסיביטיסטית תוך 3 חודשים?

לשיתוף לחצו כאן:

חוי ארנפלד בפייסבוק | מייל אישי : c@e-academic.co.il

חוי ארנפלד

השאירי פרטים עכשיו ואנו נדאג ליצור איתך קשר בהקדם ולתת לך את כל המידע הרלוונטי למסלול הלימוד שיכול להתאים לך.

מסלולי לימוד
מידע נוסף
הדרכת הורים

הדרכת הורים היא תחום המציע גישות שונות להתמודדות עם דילמות וקשיים העולים תוך כדי היומיום

לימודים אקדמיים לחרדיות

בשנים האחרונות האפשרויות עבור צעירות מהמגזר החרדי ללימודים אקדמיים התרחבו משמעותית. לימודים אקדמיים לחרדיות הולכים

כתבות אחרונות מבלוג הלימודים
הדרכת הורים

הדרכת הורים היא תחום המציע גישות שונות להתמודדות עם דילמות וקשיים העולים תוך כדי היומיום של חיי ההורות. אימהות ואבות מתמודדים עם אתגרים מורכבים בחיי

קראי עוד »
לימודים אקדמיים לחרדיות

בשנים האחרונות האפשרויות עבור צעירות מהמגזר החרדי ללימודים אקדמיים התרחבו משמעותית. לימודים אקדמיים לחרדיות הולכים ונעשים נפוצים יותר ויותר, ומאפשרים לאישה החרדית להתפתח מקצועית ואישית.

קראי עוד »
לאירוע סוף שנה

  בר"ח תמוז, 20.06.23, התכנסו הסטודנטיות לאירוע סוף שנה חגיגי אשר במהלכו הועברה הרצאה מרתקת ע"י הגב' מירי ליפשיץ, אודות יצירתיות וחדשנות בעולם העבודה המשתנה. במהלך האירוע

קראי עוד »
a6
חוי ארנפלד,
איתך כל הדרך אל התואר
מחובר/ת
למעבר מהיר לשיחת ווטאסאפ עם חוי >>

מענה מיידי!

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם