תפריט

יתרונות לימודי טיפול באומנות חזותית: ארגז כלים ואופק תעסוקתי

ניתן לחלק את האוכלוסייה ל-2: אלו שנולדו עם מנוע פנימי חזק להעניק הקשבה וכלים טיפוליים כשליחות ואלו שלא. אם אתם נמנים על החלק הראשון, בהרי שאתם מונעים מתשוקה עמוקה לעזור ליקום להיות מקום טוב יותר באמצעים טיפוליים מרפאים.

לימודי טיפול באומנות מקנים יתרונות רבים ללומדים כשהם ממציעים פרספקטיבה רחבה על נפש האדם מתוך ראי האומנות ויכולתה לייצר רוגע פנימי, ביטוי עצמי וערך עצמי. לימודי טיפול באמנות חזותית: כל מה שרציתם לדעת על ארגז הכלים והאופק התעסוקתי בתחום.

 

תרפיה באומנות – כלי רב עוצמה לשינוי וריפוי

טיפול באמנות חזותית הוא כלי רב עוצמה להעצמה אישית, ריפוי ושינוי. על ידי שילוב של תהליכי יצירה עם טכניקות טיפוליות, טיפול באמנות חזותית יכולה לעזור לאדם לעבד חוויות, רגשות ומחשבות בסביבה בטוחה ותומכת. במאמר זה נבחן את היתרונות של לימודי תרפיה באמנות חזותית.

מהו טיפול באמנות חזותית?

טיפול באמנות חזותית המהווה שיטה פסיכותרפית שבה נוסף מימד נוסף לדינמיקת הטיפול מלבד שיח פתוח בין מטפל למטופל. כאן נעשה שימוש בחומרי יצירה ובאופני יצירה שונים ככלי סיוע להליך טיפול משופר. תיאוריות הטיפול בכלי זה מבוססות עקרונות מסורתיים פסיכותרפיים, טכניקות פסיכולוגיות שונות, טכניקות מעולם האמנות ועקרונות יסוד הנוגעות בתהליך התפתחות היצירה והשפעתה על נפש האדם.

הנחות היסוד שכל תהליך טיפול באמנות חזותית נשען עליהן מקיפות את הנושא מכמה אספקטים:

  • אפשור יצירת מערכת קשרים פתוחה בין המטפל למטופל כאשר הכלים האמנותיים משמשים אמצעי תקשורת ומגלמים יחסי מטפל-מטופל.
  • אפשור לחוויה מחדש של מצבים מהעבר בסביבה טיפולית מגוננת ותומכת.
  • התמודדות יעילה עם קשיים בביטוי מילולי.
  • שימוש בכוח היצירה המאפשר פיתוח תחושת מסוגלות, משחקיות, ארגון פנימי ותחושת ערך עצמי.
  • היכרות עם דפוסי תקרת אותם מנהל המטופל עם סביבתו.

 

היתרונות של לימודי תרפיה באמנות חזותית

למידה וריפוי עצמי

החשיפה לתורה הפסיכולוגית ויסודות האומנות כמו גם המפגש המפתיע ביניהם הוא מנוע חיפוש פנימי מעולה שגורם לסטודנטים בתחום התרפיה באומנות חזותית לגלות רבדים עמוקים בעצמם ולעבור תהליכים פנימיים עתירי משמעות.

סטודנטים רבים שסיימו לימודי תרפיה באומנות ציינו כי יצאו אנשים אחרים מאלו שהיו קודם. עובדה זו מהווה יתרון מובהק של לימודי טיפול עוד טרם העבודה בתחום בפועל. זוהי אפשרות לגעת בנקודות נסתרות בנפש ולקלף שכבות של הנחות יסוד מוטעות וחסמים רגשיים כדי להביא לתהליך אישי של צמיחה וגדילה.

 

טכניקות מחוללות שינוי

לימודי טיפול באמנות חזותית מנגישים למטפל הפוטנציאלי כלים רבים וייחודיים להגשמת מטרות בטיפול. מכללה לחרדיות של חוי ארנפלד מציעה מסלול לימודים מקצועי המעניק לבעלות תואר ראשון בתחומי החינוך והטיפול, העשרה משמעותית.

כל מטפל מכיר את החיים הדינמיים בקליניקה הדורשים התאמת כלים ייעודיים לכל מטופל. קיימת חשיבות רבה אם כן להעשרת הידע העצמי בעולם הטיפול מתוך מטרה למצוא דרכי ריפוי ושינוי עבור מטופלים בעלי מבני נפש שונים מכל הסקטורים.

 

יכולת סיוע לקהילה

שימו לב כי לימודי טיפול באמנות מקנים יכולת לעבוד עם כל שכבות האוכלוסייה ועם כל הגילאים כולל ילדים, נוער ומבוגרים. לטיפול באומנות יתרון טיפולי מובהק על פני הפסיכולוגיה המסורתית המבוססת אך ורק על שיח. שכן, יש רבים, בייחוד ילדים ובעלי מוגבלות המתקשים להתבטא בחופשיות ולהביע בצורה ברורה קשיים, מחשבות ורגשות.

באמצעות האמנות נפתח הן למטפל והן למטופל ערוץ תקשורת חדש המציע אפשרות לביטוי באמצעים בלתי מילוליים. שירות זה של טיפול באמנויות הוא שירות הנצרך בקהילה ויכול לסייע בהגשת טיפול במוסדות שונים, וכחלק משירותי הרווחה שבכל קהילה.

 

פיתוח ארגז כלים של טכניקות טיפוליות

אחד היתרונות המרכזיים של לימודי טיפול באמנות חזותית הוא פיתוח ארגז כלים של טכניקות טיפוליות הן מעולם הפסיכולוגיה והן מעולם האומנות. על ידי לימוד טיפול באמנות חזותית, אנשים יכולים ללמוד מגוון טכניקות לביטוי עצמי, הפחתת מתח וויסות רגשי.

בטכניקות אלו ניתן להשתמש במגוון מסגרות, כולל פגישות טיפול פרטניות, מפגשי טיפול קבוצתי או בחיי היומיום. על ידי פיתוח ארגז כלים של טכניקות טיפוליות רבות, מטופלים יכולים להבין יותר על רגשותיהם וחוויותיהם, ומסוגלים ללמוד לנווט במצבים מורכבים בביטחון רב יותר.

 

הרחבת האופק התעסוקתי שלכם

לימודי טיפול באמנות חזותית מספקים הזדמנויות לקידום מקצועי. טיפול באמנות חזותית הוא תחום שצומח ללא הפסקה, כאשר קיים ביקוש הולך וגובר למטפלים.ות מוסמכים.ות באמנות חזותית.

על ידי לימוד טיפול באמנות חזותית, תוכלו לקבל את הכישורים והידע הדרושים לעיסוק בתחום זה כולל טיפים וסודות מקצועיים מטובי המטפלים בענף. כל אלו יכולים להרחיב את האופק התעסוקתי שלכם ולפתוח בפניכם דלתות למגוון משרות בעולם בריאות הנפש, עולם החינוך ופתיחת קליניקה פרטית לאחר התנסות מספקת.

 

התגברות על אתגרים ומכשולים

לימודי טיפול באמנות חזותית יכולים גם לספק כלי רב עוצמה להתגברות על אתגרי החיים העלולים להוות גורמים מפריעים בדרך אל המטרה. על ידי חקירה והבעת רגשות וחוויות באמצעות אמנות, אנשים מקבלים תובנות עמוקות לגבי שטחי המאבק שלהם ויכולים לפתח אסטרטגיות חדשות להתמודדות וריפוי.

כלי זה יעיל במיוחד עבור מטופלים שחוו טראומה או מציאויות חיים לא פשוטות ונדרשים להתמודד עם חרדה, דיכאון או בעיות נפשיות אחרות. על ידי שימוש בטיפול באמנות חזותית ככלי לריפוי וצמיחה אישית, יוכלו אנשים ללמוד להתגבר על אתגרים בצורה חכמה ומושכלת ולא מתוך דחפים רגשיים ומצבי דחק ולחיות חיים מספקים ומשמעותיים יותר.

 

מציאת תכנית טיפול באמנות חזותית

מציאת תוכנית טיפול באמנות חזותית עשויה להיות מאתגרת עבור המעוניינות בסביבת לימודים נפרדת ומקצועית תוך שמירה על ערכים. חוי ארנפלד מציעה לימודים לחרדיות בתחום הטיפול באמנות חזותית על ידי צוות מקצועי של מומחים מתחום הטיפול בדגש על תוכנית לימודים מקיפה המכשירה את הלומדות לעבודה מעשית בשטח עם ארגז כלים עשיר ופיתוח עצמי.

שימו לב כי לימודי טיפול באמנות של חוי ארנפלד מיועדים עבור בעלות תואר ראשון בתחומים רלוונטיים ומקיימים תנאי סף שונים לצורך קבלה ללימודי המקצוע: גיליונות ציונים, המלצות מבעלי מקצוע, אישורי לימודי קורס מבוא לפסיכולוגיה ושיטות מחקר, אישורי התנסות באומנות או תחליף להם באמצעות הגשת תיק עבודות או עריכת פרויקט לפי קריטריונים מובנים. הקבלה מותנית גם בראיון מקצועי ואישי לצורך בחינת התאמה.

 

לסיכום – יתרונות לימודי תרפיה באמנות חזותית

לימודי תרפיה באמנות חזותית יכולים לספק ידע רב תיאורטי ומעשי בתחום הטיפול. על ידי לימוד טיפול באמנות חזותית, ניתן לפתח הבנה עמוקה יותר לאנשים אחרים ולהשיג מיומנויות וטכניקות חשובות לצמיחה והתפתחות אישית וכדי להעמיק בהיכרות עצמית והיכרות עם המטופל בקליניקה.

לימודים אלו יכולים גם לספק הזדמנויות לקידום הקריירה במגוון תחומי מקצוע ומשרות בעולם החינוך, הייעוץ ובריאות הנפש ולשמש ככלי רב עוצמה להתגברות על אתגרים ומכשולים. על ידי מציאת תוכנית טיפול באמנות חזותית העונה על הצרכים והערכים שלכם, ניתן לרכוש את הכישורים והידע הדרושים כדי להמשיך בקריירה בתחום מתפתח ומתגמל זה שמציע קידום אישי ומקצועי תחת מטריית תוכנית לימודים אחת.

יתרונות לימודי טיפול באומנות חזותית: ארגז כלים ואופק תעסוקתי
יתרונות לימודי טיפול באומנות חזותית: ארגז כלים ואופק תעסוקתי

לשיתוף לחצו כאן:

חוי ארנפלד בפייסבוק | מייל אישי : c@e-academic.co.il

חוי ארנפלד

השאירי פרטים עכשיו ואנו נדאג ליצור איתך קשר בהקדם ולתת לך את כל המידע הרלוונטי למסלול הלימוד שיכול להתאים לך.

מסלולי לימוד
מידע נוסף
הדרכת הורים

הדרכת הורים היא תחום המציע גישות שונות להתמודדות עם דילמות וקשיים העולים תוך כדי היומיום

לימודים אקדמיים לחרדיות

בשנים האחרונות האפשרויות עבור צעירות מהמגזר החרדי ללימודים אקדמיים התרחבו משמעותית. לימודים אקדמיים לחרדיות הולכים

כתבות אחרונות מבלוג הלימודים
הדרכת הורים

הדרכת הורים היא תחום המציע גישות שונות להתמודדות עם דילמות וקשיים העולים תוך כדי היומיום של חיי ההורות. אימהות ואבות מתמודדים עם אתגרים מורכבים בחיי

קראי עוד »
לימודים אקדמיים לחרדיות

בשנים האחרונות האפשרויות עבור צעירות מהמגזר החרדי ללימודים אקדמיים התרחבו משמעותית. לימודים אקדמיים לחרדיות הולכים ונעשים נפוצים יותר ויותר, ומאפשרים לאישה החרדית להתפתח מקצועית ואישית.

קראי עוד »
לאירוע סוף שנה

  בר"ח תמוז, 20.06.23, התכנסו הסטודנטיות לאירוע סוף שנה חגיגי אשר במהלכו הועברה הרצאה מרתקת ע"י הגב' מירי ליפשיץ, אודות יצירתיות וחדשנות בעולם העבודה המשתנה. במהלך האירוע

קראי עוד »
a6
חוי ארנפלד,
איתך כל הדרך אל התואר
מחובר/ת
למעבר מהיר לשיחת ווטאסאפ עם חוי >>

מענה מיידי!

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם