תפריט

כוח הריפוי של טיפול בפסיכודרמה: לימודי טיפול שמחוללים שינוי

מבוא: טיפול בפסיכודרמה הוא צורת טיפול רבת עוצמה המשתמשת במשחק ובטכניקות מעולם הדרמה כדי לעזור למטופל לעבד חוויות עבר ומצבים מורכבים בהם נתקל – בסביבה מגנה ותומכת. על ידי שימוש בכלי פסיכודרמטיים לביטוי עצמי וצמיחה אישית, טיפול בפסיכודרמה יכול להוות חוויה טרנספורמטיבית עבור אלה המחפשים ריפוי ושינוי. במאמר זה, נחקור את הכוח המרפא של טיפול בפסיכודרמה והיתרונות שלו עבור מטופלים ואנשי מקצוע בתחום הטיפול.

 

מהו טיפול בפסיכודרמה?

הלחם המילים פסיכו ודרמה יוצר מונח חדש שפירושו פעולת הנפש. יעקב מורנו ממציא השיטה הוביל לפיתוח מתודה דינאמית המשלבת שיח מטפל ומטופל יחד עם מימד פעיל לצורך שחזור חוויתי של זכרונות וחוויות ולא רק תמלול על פה.

באמצעות חוויה מחדש של חוויות ותחושות מהעבר מסוגל המטופל להציף בקליניקת הטיפול סיטואציות מורכבות כשהוא מסתייע בסביבה המוגנת כמצע לתמיכה וצמיחה תוך מתן פרשנות אחרת לדברים במטרה להשיג שינוי תודעתי וריפוי.

בשונה מהטיפול השיחתי, שם המטפל והמטופל מנהלים יחסים תקשורתיים באמצעים ורבליים בלבד, כאן נכנס לתמונה כלי הדרמה כמענה לתהליך חוויתי בעל עומק בו ניתנת למטופל הזדמנות לספר מחדש את סיפור חייו בצורה יעילה.

פסיכודרמה – כלי טיפולי עבור מגוון אתגרים נפשיים ורגשיים

תרפיה בפסיכודרמה מיועדת עבור הסובלים ממגוון סוגי בעיות מעולם הנפש והרגש:

  • מצבי דחק ומתח
  • חדרה
  • דיכאון
  • ביטחון עצמי נמוך ודימוי עצמי נמוך
  • מערכות יחסים בין אישיות סבוכות
  • טראומות
  • טיפול במצבים מורכבים מהעבר
  • ועוד

 

היתרונות של לימודי טיפול בפסיכודרמה

לימודי פסיכודרמה מציעים בראש ובראשונה מגוון יתרונות עבור הלומד עצמו. עוד לפני הפגישה עם המטופלים והשגת תוצאות טובות יותר באספקט הקליני עלינו להתייחס לעובדה כי פסיכודרמה מקנה כלים ייחודיים להיכרות עצמית של הלומדים והעמקה לרבדים עמוקים במסתרי הנפש לצורך ריפוי קשיים מהעבר (כי מי מאיתנו לא נושא על גבו כמה מהם?!) ומתן פרשנות מחודשת לאמונות יסוד שהשתרשו בנו כאילו היו אמיתות יצוקות.

בלימודי טיפול בפסיכודרמה נחשף הסטודנט למגוון כלי טיפול עוצמתיים המעשירים את עולמו ומאפשרים לו לפתח אישיות בנויה, יציבה וחזקה יותר מה שחשוב לו הן כמטפל והן כאדם בפני עצמו. נוסף על כך, יש לדעת כי קורס פסיכודרמה מיועד לבעלי תואר ראשון בתחום החינוך והטיפול. כאן מגיעה הפסיכודרמה ומציבה ארגז כלים מלא המסייע למטפלים רבים להרחיב את יכולות הטיפול שלהם ולהציע מענה מורחב עבור סוגי מטופלים שונים.

בעולם הטיפול קיימים מצבים בהם יש תקיעות במהלך הטיפול, כלים וטכניקות נוספות הם עזרים מעולים עבור שחרור חסמים והתאמת תהליך טיפולי לאופי המטופל בצורה מדויקת. מטפלים? בעלי תואר ראשון בחינוך? לימודי פסיכודרמה הם ההזדמנות שלכם להרחיב אופקים ולפתוח חלון להזדמנויות הצלחה חדשות במרחב הטיפולי.

 

יצירת שינוי באמצעות משחקי תפקידים וטכניקות דרמטיות

אחד היתרונות המרכזיים של טיפול בפסיכודרמה הוא יכולת עיבוד חוויות באמצעות משחק תפקידים וטכניקות דרמטיות. על ידי המחשה בפועל של תרחישים ומצבים שונים, מקבל המטופל פרספקטיבה רחבה לגבי תפיסות העולם שלו והבנותיו על חוויות מהעבר.

באמצעות הטיפול הוא יוכל לפתח אסטרטגיות חדשות להתמודדות וריפוי. כלים אלו יעילים כפי שכבר הזכרנו, במיוחד עבור המתמודדים עם דיכאון, חרדות חברתיות, חרדות מתרחישים עתידיים, חרדות מכישלון ועוד. בנוסף, השיטה יעילה עבור המתקשים להתמודד עם מצבי מתח וסטרס וכן עבור אנשים בפוסט טראומה וכאלו שחוויות ילדות קשות באמתחתם.

על ידי שימוש בטיפול בפסיכודרמה ככלי לצמיחה אישית וריפוי נהנה המטופל מפיתוח שריר ההתמודדות, התייצבות מול קשיים ויכולת להסתכל בעיניים לפחד, מתן הסברים חדשים וחיוביים למצבים שהשפיעו על חייו וקבלת מעטפת מחבקת של יחס אמפטי לחוויות עבר שצרבו צלקות בנפשו.

 

פיתוח האמפתיה והעמקה ביכולת ההבנה וההכלה

לימודים לחרדיות של טיפול בפסיכודרמה מאפשרים פיתוח אמפתיה והבנה לנפש האחר. על ידי שימוש במשחקי תפקידים מודרכים ניתן להשיג הבנה טובה יותר של נקודות המבט וחווית המטופל מה שמביא ממילא להכלה ברמה גבוהה יותר ולחמלה. על ידי פיתוח יכולת ההקשבה המקסימלית וכניסה באמצעי משחק לעולם הרגש של המטופל, ניתן לבנות מערכות יחסים חזקות יותר ולהציע חווית שיתוף מרבית.

 

התגברות על טראומות ויחסים בין אישיים לקויים

מי מאיתנו לא חווה מצבים וסיטואציות שגרמו לו למבוכה, לירידה בערך העצמי ולתחושת כישלון? מסתבר שכולנו היינו איפה שהוא בתוך הסרט הזה, אם כי רק חלק מאיתנו ארזו להם להמשך הדרך פקאלע לא ידידותי במיוחד: טראומה.

פוסט טראומה היא מצב רגשי שרמתה תלויה הן בעוצמת החוויה השלילית שעבר האדם והן ביכולות הנפשיות שלו להתמודדות עם מצבי דחק. כך או כך, יש שחוויות העבר מפריעות להם עד היום לתפקד בצורה בריאה ולייצר מערכות יחסים נכונות ומקדמות. כאן נכנס לתמונה תהליך טיפולי פסיכודרמטי המציע כלים לשינוי ומאפשר גישה לחוויה באמצעים של פעילות ודרמה.

הכניסה מחדש לחוויה הרגשית נעשה בכפפות של משי מתוך מטרה אחת ברורה: להחיות את הקושי כדי להציע דרך טיפול. לעיתים, עצם הצפת הכאב במרחב הטיפולי מאפשרת למטופל להירגע ולקבל פרופורציות ולעיתים נדרשת עבודה יסודית ועיבוד נכון של החוויה כדי לעצב מחדש את ההסתכלות וזווית הראיה על הדברים מתוך כבוד עצמי וקבלה.

 

איך תמצאו את תוכנית הלימוד המדויקת עבורכם?

בבחירת לימודים מקצועיים בתחום יש לבחור במסגרת לימודים המכירה בערכי הלומד ומכבדת אותם. בנוסף, יש לשים דגש על רמה מקצועי גבוהה, מרצים מהשורה הראשונה, סטאז' והתנסות וכן יחס אנושי ואמפטי ושירות מסור לאורך כל שנות הלמידה.

שימו לב שחוי ארנפלד מכללה לחרדיות – מנגישה לימודי טיפול בפסיכודרמה לנשים מהמגזר החרדי תוך התחשבות בצרכים ובערכים שלהן. הלימודים המקצועיים מיועדים לבעלות תואר ראשון ומותנים בעמידה בתנאי הקבלה ובראיון קבלה.

 

הכוח של לימודי פסיכודרמה

טיפול בפסיכודרמה מהווה שיטת טיפול רבת עוצמה המשתמשת במשחק ובטכניקות נוספות פעילות כדי לעזור למטופלים להכיר טוב יותר חוויות ורגשות המנהלים את חייהם. לימודי בפסיכודרמה יכולים להעניק מגוון רחב של יתרונות לסטודנטים, כולל יכולות שינוי עצמי וכוח לריפוי מטופלים.

על ידי מציאת תוכנית ללימודי פסיכודרמה העונה על הצרכים והערכים שלכם, תוכלו לארוז לכם ארגז כלים ייחודי ולבנות קריירה טיפולית מיטיבה ומספקת בתחום הטיפול תוך שימוש בכלים יעילים במיוחד שהוכחו כאפקטיביים עבור מגוון בעיות.

 

לסיכום

לימודי טיפול בפסיכודרמה לוקחים אתכם צעד קדימה ומפגישים אתכם עם אפשרויות טיפול מתקדמות שנחקרו והוכחו כמייצרות שינוי. השיטה האפקטיבית לוקחת את הסטודנטים במסע בעקבות עצמם ומרכיבה פאזל אנושי של תכונות, רבדים, עומקים ויכולות מה שמביא את הלומדים לשינוי מהותי כהכנה להיותם מטפלים בעלי רוח של שליחות להעניק ולרפא.

הכלי הטיפולי הזה מאפשר יצירת מרחב מגן בקליניקה לצורך עיבוד חוויות וניתוח על פי משחקי תפקידים מלווים הקשבה מלאה מצד המטפל, הכוונה והדרכה. מעוניינים להתמקצע בתחום? חוי ארנפלד מנגישה לימודים לחרדיות במקרה גבוהה במיוחד תוך שמירה על ערכים של הפרדה, חופשות בחגים וצומות, התחשבות בצרכי האישה החרדית ועוד. לימודי פסיכודרמה – למי שמעוניינת למצות את עצמה ולהעניק ממקום מקצועי ומעובד.

כוח הריפוי של טיפול בפסיכודרמה: לימודי טיפול שמחוללים שינוי
כוח הריפוי של טיפול בפסיכודרמה: לימודי טיפול שמחוללים שינוי

לשיתוף לחצו כאן:

חוי ארנפלד בפייסבוק | מייל אישי : c@e-academic.co.il

חוי ארנפלד

השאירי פרטים עכשיו ואנו נדאג ליצור איתך קשר בהקדם ולתת לך את כל המידע הרלוונטי למסלול הלימוד שיכול להתאים לך.

מסלולי לימוד
מידע נוסף
הדרכת הורים

הדרכת הורים היא תחום המציע גישות שונות להתמודדות עם דילמות וקשיים העולים תוך כדי היומיום

לימודים אקדמיים לחרדיות

בשנים האחרונות האפשרויות עבור צעירות מהמגזר החרדי ללימודים אקדמיים התרחבו משמעותית. לימודים אקדמיים לחרדיות הולכים

כתבות אחרונות מבלוג הלימודים
הדרכת הורים

הדרכת הורים היא תחום המציע גישות שונות להתמודדות עם דילמות וקשיים העולים תוך כדי היומיום של חיי ההורות. אימהות ואבות מתמודדים עם אתגרים מורכבים בחיי

קראי עוד »
לימודים אקדמיים לחרדיות

בשנים האחרונות האפשרויות עבור צעירות מהמגזר החרדי ללימודים אקדמיים התרחבו משמעותית. לימודים אקדמיים לחרדיות הולכים ונעשים נפוצים יותר ויותר, ומאפשרים לאישה החרדית להתפתח מקצועית ואישית.

קראי עוד »
לאירוע סוף שנה

  בר"ח תמוז, 20.06.23, התכנסו הסטודנטיות לאירוע סוף שנה חגיגי אשר במהלכו הועברה הרצאה מרתקת ע"י הגב' מירי ליפשיץ, אודות יצירתיות וחדשנות בעולם העבודה המשתנה. במהלך האירוע

קראי עוד »
a6
חוי ארנפלד,
איתך כל הדרך אל התואר
מחובר/ת
למעבר מהיר לשיחת ווטאסאפ עם חוי >>

מענה מיידי!

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם