תפריט

להיות שם בשבילם: לימודי cbt לטיפול ותמיכה במצבי דיכאון, כפייתיות וחרדה

הסובלים מדיכאון, חרדה או כפייתיות מדווחים על קושי בתפקוד, ירידה משמעותית בתחושת ההנאה והתמודדות יומיומית הגובה אנרגיות נפשיות רבות ופעמים רבות מלווה בתסכול, עצב וקושי לניהול מערכות יחסים באופן תקין. cbt נחשבת לשיטה מהפכנית בתחום הנפש המאפשרת לטפל באופן ממוקד ולשפר את איכות החיים של רבים מהסובלים מבעיות רגשיות ונפשיות. לתת כתף: לימודי cbt שיקנו לך את ארגז הכלים לטיפול במגוון מצבי דחק ויאפשרו לך לתת להם תקווה.

 

למי מיועדים טיפולים בשיטת cbt?

שיטת הסי.בי.טי הוכחה כיעילה לטיפול במגוון בעיות נפשיות כגון:

  • כפייתיות
  • דיכאון
  • הפרעות חרדה
  • הפרעו אישיות
  • הפרעות אכילה
  • הפרעות פוסט טראומטיות
  • פוביות
  • ועוד

חשוב לדעת כי השיטה פותחה בהחלט והיא מטפלת נקודתית בסוגי הפרעות שונות כאשר מומלץ למטפל להתמקד במתן מענה לסוגים ספציפיים של בעיות במטרה לתת למטופל מענה מדויק המתאים לקושי הספציפי שלו.

 

פרק הזמן הממוצע לטיפול cbt ומה ההיגיון מאחורי טיפול קצר-טווח?

מספר המפגשים הטיפוליים הממוצע של טיפול בשיטת cbt הוא 12 פגישות כאשר בפרק זמן זה תאובחן הבעיה ממנה סובל המטופל, תיבנה תוכנית עבודה אינדיבידואלית והמטפל יקנה למטופל כלים להתמודדות עם הקושי בצורה נקודתית ובצורה רחבה יותר. לאחר תקופת הפוגה במקרה שבו נוצר צורך, יש לבצע פגישות חוזרות לריענון תרגילים ושיטות התמודדות עם בעיות ספציפיות הפוגשות את המטופל בצמתים שונים בחייו. השיטה קצרת הטווח מעניקה טיפול יעיל מאוד לבעיות מסוימות דווקא כי אינה מתפרסת על פני שנים ארוכות.

 

cbt: עקרונות השיטה

הטיפול הקוגניטיבי התנהגותי מבוסס על התיאוריה לפיה הפרשנות אות הנותן האדם לכל חוויה משפיעה על תגובתו יותר מהמשמעות האובייקטיבית של הסיטואציה.

 

מחשבות האדם על עצמו, על זולתו, על תנאי חייו ועל עתידו מעצבים את תפיסת עולמו ומשפיעים על הרגשתו.

מעניין להיווכח כי גם תפיסת עולם מוטעית שאינה משרתת את האדם אלא להפך, מזיקה לו ומפריעה לתפקודו ולשמירה על מערכות יחסים נאותות, מלווה את האדם בנאמנות וסמרבת להרפות. במהלך הטיפול תפקיד המטפל הוא לרענן דפוסי חשיבה מעוותים ולהמיר תפיסת עולם מקובעת שתוקעת את המטופל – בפרשנות חדשה טובה יותר.

 

עיוותי חשיבה נפוצים שנחקרו והוכחו כעומדים בבסיס בעיות פסיכיאטריות, רגשיות ונפשיות שונות הן: הכללת יתר, חשיבה קטסטרופלית ועוד. בהתאם לדפוסי חשיבה אלו עשוי האדם לדמיין תרחישים של כישלון העשויים להביא אותו לתחושת חידלון ולייאוש. שיטת הסי.בי.טי באה להציב קונטרה למחשבות הבלתי נכונות ולתת זוויות ראיה אופטימיות והסתכלו חיובית של האדם על עצמו.

 

איך לעזור למטופל להתמודד עם הפחד?

כדי לאפשר למטופלים להתגבר על פחדים שעוצרים אותם וגורמים להם להימנע מביצוע פעולות שונות, חשוב לגייס שיתוף פעולה מלא מצד המטופל. על המטפל לצייד את המטופל בכלים אותם יוכל לקחת עמו ולתרגל אותם בין מפגש למפגש במטרה להטמיע פרשניות חדשות של האדם על עצמו, על סביבתו ועל הנעשה עמו.

 

כחלק מטיפול בפחד עשוי המטפל להשתמש בכלי המכונה חשיפה הדרגתית. באמצעות דירוג עוצמת הפחד של המטופל בסיטואציות שונות יעודד אותו המטפל לחשיפה הדרגתית לאלמנט הפחד עד לחשיפה מלאה לגורם הפחד המרכזי ואימון להתמודדות עמו ללא הימנעות במטרה לקטוע מעגל בו האדם נמנע כתוצאה מהפחד וכתוצאה מההימנעות החרדה רק הולכת ומתעצמת.

 

מה ההבדל בין טיפול cbt לטיפול פסיכותרפיה בשיטה הקלאסית?

הטיפול ב-cbt נחשב לממוקד יותר ונקודתי לעומת הטיפול הקלאסי שמשלב תהליך ארוך, העמקה בסיבות לקושי והעלאת חוויות מהעבר. בבחירת שיטת הטיפול הרצויה חשוב להבין היטב את הקושי מנו סובל המטופל. לרוב, בטיפול בהפרעות כגון: ocd והפרעות חרדה, השיטה המומלצת תהיה cbt.

 

נטילת תרופות פסיכיאטריות במקביל לטיפול cbt

לעיתים כדי להשלים מעטפת טיפול אופטימלית למטופל הסובל מבעיה נפשית, מומלץ לבחור בשילוב של טיפול פסיכותרפי יחד עם טיפול תרופתי. כמובן שהכרעה בנושא זה תיעשה אך ורק על ידי פסיכיאטר מוסמך על מנת להחליט בשיתוף פעולה מלא עם המטופל מהו התמהיל הנכון בשילוב טיפול cbt עם טיפול בתרופות פסיכיאטריות.

 

מה כוללים לימודי cbt מקצועיים?

לימודי cbt של חוי ארנפלד – לימודים לחרדיות, חושפים את הסטודנטיות לעקרונות שיטת הטיפול, מודלים יישומיים ותיאורטיים וארגז כלים המשמש כבסיס לטיפול מקצועי בגישה הקוגניטיבית-התנהגותית. לימודי cbt של חוי ארנפלד – מכללה לחרדיות, מציעים במסגרת המסלול התמחות בצרכי ילדים ונוער בהתאמה אישית. רבות מהסטודנטיות מגיעות מרקע של עבודה בחינוך, טיפול בתחום החינוכי, ייעוץ במסגרות חינוכיות והוראה, כך שהן מקדמות בפועל ילדים ונוער וזקוקות לכלים אלו על מנת להתפתח, לצמוח ולהעניק מענה מדויק ואפקטיבי יותר.

 

תנאי קבלה ללימודי טיפול ב-cbt

מסלול הלימודים מיועד לנשים המשמשות כנשות חינוך וטיפול ובעלות השכלה קודמת רלוונטית בתחומים אלו. המסלול מיועד לבעלות תואר שני בייעוץ חינוכי או לבעלות תואר ראשון במקצועות פרא רפואיים כגון: ריפוי בעיסוק וקלינאות תקשורת וכן תואר ראשון בחינוך מיוחד. נוסף לכך על כל נרשמת להציג הוכחות לניסיון בטיפול והמלצות מאנשי מקצוע על התאמתן לתחום.

 

דרישת סף נוספת היא ראיון קבלה בו מותנה הרישום למסלול לימודי cbt.

 

מבנה הלימודים של טיפול בשיטת cbt

לימודי cbt במכללת חוי ארנפלד מתקיימים במתכונת דו שנתית של מפגשים חד שבועיים. מסגרת הלימודים הינה מקוונת.

הלימודים בשנה הראשונה עסוקים בעיקר בנושאים הבאים:

  • היכרות והבנה של יסודות הגישה הקוגניטיבית-התנהגותית.
  • למידת מודלים תיאורטיים ויישומיים עיקריים.
  • קבלה והכרת מטופל: איסוף המידע ואבחון, בנייה של חוזה טיפולי, זיהוי סימנים שונים במהלך תוכנית הטיפול ועוד.

לימודי השנה השנייה יתמקדו בחלק המעשי ויכוונו לטיפול ממוקד:

  • התמודדות עם בעיות נפשיות בעזרת כלי ה-cbt
  • טיפול ממוקד בבני נוער וילדים
  • סמינר קליני
  • היכרות עם גישות הדור השלישי לטיפול בשיטה הקוגניטיבית-התנהגותית

 

לימודי cbt: האם זה מתאים לי?

לימודי סי.בי.טי נועדו לנשים בעלות תשוקה לעזור ולסייע לאנשים המתמודדות עם מצוקות נפשיות שונות באמצעות תוכנית טיפול מרוכזת ואפקטיבית. במטרה להשתמש בשיטת הסיביטי בצורה הנכונה, חשוב כי הסטודנטית תתבסס על ידע בתחומי ההוראה והייעוץ מתוך רקע של ניסיון טיפולי בתחומים אלה. יש לציין כי חלק בלתי נפרד מהיכולות הנדרשות למטפלת cbt מקצועית הן הכלה, הקשבה נקייה והרבה אמפתיה לקושי אותו חווה המטופל. אין ספק כי נדרשת אישיות רגישה מאוד על מנת לתת מרחב ומקום להתמודדויות שונות במטרה לעזור ולסייע ככל הניתן. מרגישה שיש לך את זה? אם כך, העולם מחכה לך! בואי לתת מעצמך באמצעות למידת מקצוע עשיר בנתינה ובסיפוק.

 

לסיכום, לימודי cbt: השליחות והמקצוע

לימודי סיביטי לנשות חינוך, מטפלות ויועצות חינוכיות הם לימודי תעודה המקנים לבעלות רקע בתחום ארגז כלים עשיר לצורך הנחיית מטופלים ליציאה ממעגל החשיבה המעוותת אל עולם חדש, נקי ומואר יותר. באמצעות רכישת הבנה מעמיקה בתחום ולמידת טכניקות טיפול מקצועיות ניתן לסייע לאנשים הסובלים משלל קשיים רגשיים ופסיכיאטריים. כאן יש לשלב יכולות הקשבה טבעיות עם ידע מקצועי לצורך יצירת תמהיל טיפול נכון ויעיל שיאפשר למטופלים בתוך תקופה קצרה באופן יחסי לצאת לדרך חדשה בכוחות עצמם כשהם חזקים ומאושרים יותר משהיו קודם שנכנסו לתהליך הטיפול.

 

מרגישה שאת מתאימה? מוזמנת לתת יד למי שזקוק לך ולהוביל לשינוי.

להיות שם בשבילם: לימודי cbt לטיפול ותמיכה במצבי דיכאון, כפייתיות וחרדה
להיות שם בשבילם: לימודי cbt לטיפול ותמיכה במצבי דיכאון, כפייתיות וחרדה

לשיתוף לחצו כאן:

חוי ארנפלד בפייסבוק | מייל אישי : c@e-academic.co.il

חוי ארנפלד

השאירי פרטים עכשיו ואנו נדאג ליצור איתך קשר בהקדם ולתת לך את כל המידע הרלוונטי למסלול הלימוד שיכול להתאים לך.

מסלולי לימוד
מידע נוסף
הדרכת הורים

הדרכת הורים היא תחום המציע גישות שונות להתמודדות עם דילמות וקשיים העולים תוך כדי היומיום

לימודים אקדמיים לחרדיות

בשנים האחרונות האפשרויות עבור צעירות מהמגזר החרדי ללימודים אקדמיים התרחבו משמעותית. לימודים אקדמיים לחרדיות הולכים

כתבות אחרונות מבלוג הלימודים
הדרכת הורים

הדרכת הורים היא תחום המציע גישות שונות להתמודדות עם דילמות וקשיים העולים תוך כדי היומיום של חיי ההורות. אימהות ואבות מתמודדים עם אתגרים מורכבים בחיי

קראי עוד »
לימודים אקדמיים לחרדיות

בשנים האחרונות האפשרויות עבור צעירות מהמגזר החרדי ללימודים אקדמיים התרחבו משמעותית. לימודים אקדמיים לחרדיות הולכים ונעשים נפוצים יותר ויותר, ומאפשרים לאישה החרדית להתפתח מקצועית ואישית.

קראי עוד »
לאירוע סוף שנה

  בר"ח תמוז, 20.06.23, התכנסו הסטודנטיות לאירוע סוף שנה חגיגי אשר במהלכו הועברה הרצאה מרתקת ע"י הגב' מירי ליפשיץ, אודות יצירתיות וחדשנות בעולם העבודה המשתנה. במהלך האירוע

קראי עוד »
a6
חוי ארנפלד,
איתך כל הדרך אל התואר
מחובר/ת
למעבר מהיר לשיחת ווטאסאפ עם חוי >>

מענה מיידי!

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם