תפריט

מהנדסת תוכנה – אחת המשרות הנחשקות בציבור החרדי

מהי מהי משרת הנדסת תוכנה?

הנדסת תוכנה נחשבת בשוק כאחד המקצועות הפופולריים ביותר. תחום זה עוסק בהיבטים השונים של ייצור ופיתוח תוכנה ובו ייושמו סיסטמטית ידע בעולמות הטכנולוגיה והמדע, תחזוקה ועיצוב תוכנה ושיטות שונות בפיתוח. משרות בתחום זה משלבות תיאוריה מתחום מדעי המחשב, מערכות מידע, מתמטיקה ותקשורת לצד עבודה מעשית בייצור ותחזוקה של מערכות תוכנה שונות.

בתחום זה נדרש דיוק, פרקטיקה והתמצאות בנושאי התוכנה השונים: שפות תוכנה ורשתות במקביל לכישורי חשיבה יצירתיים מתוך יציאה מהקופסה.

 

אותן שעות – שכר גבוה פי כמה

עולם התעסוקה של הנשים החרדיות הוא מצומצם באופן יחסי, זאת מתוך בחירתן השלמה במשרות שאינן נוגדות את גדרי ההלכה ועולות בקנה אחד עם הערכים החשובים להן. קיימות מספר משרות הכוללות עבודה של 8-9 שעות בתחומים שונים כגון: הנהלת חשבונות, ייעוץ ומס וכדומה.

כשנעמיד על מאזניים את גובה השכר של מקצועות שונים לעומת שכר במקצועות הייטק, משרות הייטק תכרענה את הכף בפער של עשרות אחוזים. השכר בהנדסת תוכנה גבוה משמעותית מכל משרה אחרת מה שמהווה פרמטר חשוב בבחירת לימודי הנדסת תוכנה ועבודה בתחום על פני מקצועות רבים אחרים.

 

פרנסת בית של תורה

רבות מהנשים החרדיות הן מפרנסות יחידות באידיאל השולחות את בעליהן לשקוד באהלה של תורה ונוטלות על עצמן את עול כלכלת הבית. הנדסת תוכנה מהווה עבור רבות מהן הזדמנות לעבוד במקצוע מאתגר, מרתק ועשיר בחשיבה לוגית לצד יכולת להתפרנס בכבוד.

מה גם שרבים מהזוגות הצעירים לוקחים על עצמם משכנתא גבוהה, על מנת לעמוד בהחזרים החודשיים, בוחרות נשים לעסוק לפרנסתן במקצוע הנדסת תוכנה המציע משכורות גבוהות באופן יחסי למשרות אחרות בשוק.

כמובן, שעל כל אישה להכיר את עצמה על כוחותיה ויכולותיה ולהעריך האם עבודה בתחום תובעני וריאלי זה אכן מתאימה לה. בכל מקרה של התאמה, אופציה זו יכולה להוות אפשרות לפרנסה ברווח.

 

משרות באווירה חרדית

בעולם ההייטק ישנה אפשרות לאישה החרדית לעבוד במסגרת חברות שונות המעסיקות קבוצות של נשים חרדיות. כך היא תוכל ליהנות מחברת נשים שלהן סולם ערכים דומה ונושאי שיחה משותפים. משרות הייטק המאפשרות לאישה החרדית לשבת בחדר בחברת נשים/נשים חרדיות בלבד מסייעות לה לשמור על עקרונותיה ולהישמר בחממה רוחנית גם כשהיא יוצאת לעבוד.

 

מימוש פוטנציאל ויכולת

משרת מהנדסת תוכנה דורשת כישורים ויכולות גבוהות בתחום הריאלי, יכולת זיהוי, ניתוח והסקת מסקנות לצד אתגרי פיצוח וידע רחב בעולם הקוד והפיתוח.

נשים חרדיות שלהן הכישורים הנדרשים תוכלנה להנות ממשרה מתגמלת מאוד מבחינה אישית ומבחינה כלכלית ולספק לעצמן אתגרי חשיבה מהנים שימצו חלק זה של אישיותן בצורה המיטבית. הרבה מהעבודה בתחום זה דורשת גם יחסי אנוש ברמה גבוהה ותקשורת בינאישית מה שמאפשר לנשים לנצל תכונות אופי בתחום זה לצרכי העבודה.

 

יוקרה

מקצועות בתחום ההייטק נחשבים יוקרתיים יותר, הן בשל הכישורים והיכולות הגבוהות הנדרשים לעבודה בתחום, הן בגלל גובה השכר והן בשל האתגר בקבלה לעבודות בתחום זה. אין ספק, כי נתונים אלו הופכים משרות בתחום הנדסת תוכנה לנחשקות יותר.

 

הווי חברתי

עבודה בתכנות, הנדסת תוכנה ומשרות נוספות בהייטק מספקת חיי חברה וגיבושים שונים במסגרת העבודה. במהלך עבודה משותפת על פרויקטים שונים, בשיחות מסדרון ובהפסקות יכולה האישה החרדית ליהנות מפטפטת נעימה ופיתוח חיי חברה עשירים עם נשים שדומות לה מבחינת גיל, תחומי עניין, ערכים ועקרונות.

בנוסף, רבות מהחברות מאפשרות לנשים החרדיות ליזום מטעמן ימי גיבוש וימי כיף המאפשרים להן לעשות נשימה עמוקה ולשוב רעננות יותר אל שלל התפקידים המצפים להן. בניגוד לתפיסה כי משרת מהנדס תוכנה מתאימה רק למתכנתים בסגנון 'גאון שיגעון' שאינם מתעניינים בחיי חברה, כיום, חלק מדרישות התפקיד הן יכולות בינאישיות גבוהות ויחסי אנוש מעולים.

 

full-stack

בשנים האחרונות הבאזזוורד בעולם ההייטק זה: full-stack. מושג זה מבטא שליטה של מתכנתים במספר שפות תכנות ורזומה הכולל עבודה על פלטפורמות שונות. היבט מקצועי זה מקנה לנשים חרדיות בעלות ידע וניסיון בתחום, עדיפות בעולם העבודה כשהן מוכשרות לעבודה מקיפה ויסודית יותר בתחומים המבוקשים.

 

לימודי הנדסת תוכנה

מכללת חוי ארנפלד – מכללה לחרדיות, מציעה לימודי תואר ראשון בהנדסת תוכנה .B.Sc ברמה הגבוהה ביותר. לימודים לחרדיות מבית חוי ארנפלד בתחום הנדסת תוכנה אורכים 4 שנים כולל מכינה ומספקים לסטודנטיות בסיס מתמטי ומדעי איתן עליו נבנות ידיעות רחבות ומקיפות בעולם התוכנה.

עולם ההייטק המאופיין בדינמיות רבה, גורם למסלול לימודים זה להשתנות ללא הרף ולהתעדכן מתוך הקשבה מלאה לצרכי השוק על מנת שבוגרות המכללה תוכלנה לצאת לשוק העבודה עם ארגז כלים חדשני ורלוונטי שיפתח להן דלתות בעולם התעסוקה.

מבנה הלמידה כולל שנתיים ראשונות אינטנסיביות של 4 ימי למידה, שנה ג' הכוללת 3 ימי למידה ושנה ד' הכוללת 2 ימי למידה שבועיים.

תנאי הקבלה כוללים: בגרות מלאה או אופציה למכינה, ציון מעל 580 במבחן פסיכומטרי, 5 יחידות לימוד מתמטיקה בציון מעל 75, פיזיקה/מדעי המחשב/הנדסת תוכנה – 5 יחידות לימוד בציון מעל 70 וכן ועדת קבלה.

סטודנטיות ללא תעודת בגרות/5 יח"ל פיזיקה/5 יח"ל מתמטיקה תוכלנה לעבור מכינה ובסיומה בהצלחה להמשיך ללימודי התואר.

לימודי הנדסת תוכנה של חוי ארנפלד נועדו על מנת להכשיר בוגרות שלהן כל היכולות הנדרשות להתמודדות בהצלחה עם אתגרי תעשיית התוכנה בעידן הקדמה הטכנולוגית המואצת. לימודים לחרדיות של חוי ארנפלד יעניקו סט כלים רחב שיאפשר להן את מילוי התפקיד של מהנדסות תוכנה ביעילות, באחריות ומתוך ידע משמעותי כדי להגדיר מוצר וצרכים, לבצע תהליך פיתוח ולשחרור המוצר לשוק והטמעתו.

נציין כי תחום הנדסת תוכנה הינו תחום מבוקש ביותר בשוק עבור חברות הייטק וחברות רבות נוספות. קיים ביקוש למהנדסי תוכנה בארץ ובחו"ל ממספר העובדים המצוי מה שמסביר את רמת ההשמה הגבוהה בתחום.

נתון זה גם מאפשר למהנדסי תוכנה לדרוש תנאים טובים ולקבלם עקב החסר בשוק מהנדסי התוכנה.

 

נושאי הלמידה במסלול הנדסת תוכנה

מסלול הנדסת תוכנה כולל מגוון קורסים ביניהם קורסי יסוד כמו: פיזיקה, מתמטיקה והנדסה בנוסף לקורסים מתמחים כגון: מבנה מערכות הפעלה, מערכות תוכנה, קריפטוגרפיה, רשתות, מיקרו מחשבים ושפות פורמליות. הסטודנטיות תידרשנה ליישם פרויקטים שונים לתכנון ופיתוח טכנולוגיות תוכנה באופן מעשי על מנת לרכוש כלים פרקטיים במבחר תחומים.

 

לסיכום, משרת הנדסת תוכנה בהתאמה לאישה החרדית

משרת הנדסת תוכנה הינה משרה מאתגרת, מספקת ומלאת עניין הטומנת בתוכה התפתחות בלתי פוסקת, למידה ורכישת ידע לצד הווי חברתי וניצול הפוטנציאל. משרה בתחום זה מתאימה לנשים בעלות יכולת ורצון להשקיע במקצוע תובעני מצד אחד וממלא בסיפוק מצד שני המציב אתגרים ריאליים ואנליטיים ומשפר את יכולות החשיבה היצירתית.

מכללה לחרדיות של חוי ארנפלד פותחת את שעריה לנשים שעברו ועדת קבלה ועמדו בתנאי הקבלה ומציעה למידה מקיפה ממרצים מובילים בתחום לצד הכשרה מעשית פרקטית ותרגול לצורך הטמעת חומרי הלמידה.

הלימודים מיועדים לנשים בלבד ומכבדים את עקרונותיה וערכיה של האישה החרדית.

מהנדסת תוכנה - אחת המשרות הנחשקות בציבור החרדי
מהנדסת תוכנה – אחת המשרות הנחשקות בציבור החרדי

לשיתוף לחצו כאן:

חוי ארנפלד בפייסבוק | מייל אישי : c@e-academic.co.il

חוי ארנפלד

השאירי פרטים עכשיו ואנו נדאג ליצור איתך קשר בהקדם ולתת לך את כל המידע הרלוונטי למסלול הלימוד שיכול להתאים לך.

מסלולי לימוד
מידע נוסף
הדרכת הורים

הדרכת הורים היא תחום המציע גישות שונות להתמודדות עם דילמות וקשיים העולים תוך כדי היומיום

לימודים אקדמיים לחרדיות

בשנים האחרונות האפשרויות עבור צעירות מהמגזר החרדי ללימודים אקדמיים התרחבו משמעותית. לימודים אקדמיים לחרדיות הולכים

כתבות אחרונות מבלוג הלימודים
הדרכת הורים

הדרכת הורים היא תחום המציע גישות שונות להתמודדות עם דילמות וקשיים העולים תוך כדי היומיום של חיי ההורות. אימהות ואבות מתמודדים עם אתגרים מורכבים בחיי

קראי עוד »
לימודים אקדמיים לחרדיות

בשנים האחרונות האפשרויות עבור צעירות מהמגזר החרדי ללימודים אקדמיים התרחבו משמעותית. לימודים אקדמיים לחרדיות הולכים ונעשים נפוצים יותר ויותר, ומאפשרים לאישה החרדית להתפתח מקצועית ואישית.

קראי עוד »
לאירוע סוף שנה

  בר"ח תמוז, 20.06.23, התכנסו הסטודנטיות לאירוע סוף שנה חגיגי אשר במהלכו הועברה הרצאה מרתקת ע"י הגב' מירי ליפשיץ, אודות יצירתיות וחדשנות בעולם העבודה המשתנה. במהלך האירוע

קראי עוד »
a6
חוי ארנפלד,
איתך כל הדרך אל התואר
מחובר/ת
למעבר מהיר לשיחת ווטאסאפ עם חוי >>

מענה מיידי!

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם