תפריט

מוזמנת להשתדרג: תואר שני למורות שלא דורכות במקום

מורה? מתחשק לך להתחדש, להתפתח ולהתקדם? מקצוע ההוראה דורש מגוון יכולות וכישורים, השקעת אנרגיות רבות ושעות עבודה מחוץ למכסה החודשית – לעיתים, אף ללא תגמול אישי/כספי הולם. כיצד ניתן להמשיך בתחום החינוך מבלי להישחק ולהמשיך לצאת יום יום לעבודה מתוך תחושת שליחות ותשוקה? יצאנו לחקור את התחום וחזרנו עם תשובות. סיכום המסקנות – בפוסט שלפניך.

 

השחיקה: אויבת התשוקה במקצועות ההוראה

מי מאיתנו לא התחילה את דרכה כשחזון החינוך מצית אש בעיניה והיא חדורת להט לעצב דור מתוך הבנה וסובלנות?! מי מאיתנו לא כתפה את תיק המורה ביום הראשון לעבודתה כשהוא נושא חלום צבוע בצבעים מרגשים של שליחות?! אז מה קרה עם השנים, איך התעמעם הברק בעיניים ואנחנו מוצאות את עצמנו משרכות רגליים לעוד יום עבודה מתיש? איך צבעי החלום דהו ובמקומם קנתה לה שליטה השחיקה?

 

"ההוראה=מקצוע שוחק" – האמנם?!

בחדרי המורות במוסדות החינוך השונים תלוי פלקט וירטואלי: "זהירות: שחיקה!", כל מורה שניה נוהגת לצקצק בלשון שהדור של היום דורש אנרגיה פי 10 יותר ומתגמל פי 10 פחות מכל דור אחר. הדרישות גבהו יתר על המידה והמסכים גנבו את כל תשומת הלב של התלמידים עד שאין להם כל פניות ללמידה.

ייתכן וטענות אלו צודקות ברובן, אולם, האם כדאי לקחת את הרגליים וללכת, לעזוב את עולם ההוראה ולאייש שולחן משרדי לאחר עשרות שנות חינוך? והתלמידות – מה יהא עליהן? רגע לפני שאנו נוטשות את הקתדרה ופונות לחפש אפיק פרנסה שונה, חשוב להבין כיצד פועל עולם התעסוקה.

 

עייפות בעבודה היא תוצר של בחירה

מחקרים שונים מראים כי ברוב המקצועות קיימת רמת שחיקה מסוימת הקשורה בעבודה החוזרת על עצמה, שעמום מבצע פעולות חוזרות וכן עומס, לחץ וסטרס שגורמים לעייפות מצד העובדים. נתונים אלו מצביעים על כך שהשחיקה אינה נחלתם הבלעדית של עובדי ההוראה, היא נגע שעשוי לפגוע גם במשרדי הייטק, בקרב פרסומאים ואף אצל מאמני דולפינים – כל דבר שנעשה כריטואל ולאורך זמן – שוחק.

מה אם כן הפתרון למניעת שחיקה בעולם העבודה בכלל ובתחום ההוראה בפרט?

 

חידוש, ריגוש וקידום

החידוש הוא הפך השחיקה. מחפשת זריקת נוגדנים שתסייע לך במלחמת ההתשה מול התלמידות? חולמת להצית שוב אש בעיניים? באמצעות לימודי תואר שני למורות ניתן להשיג תחושת התחדשות מפעימה, לפתוח אופק לנושאים חדשים שלא הכרנו, לפתח יכולות וכישורים ולרכוש כלים לעבודה נכונה ואפקטיבית יותר מול בני נוער, ילדים ובני הגיל הרך.

כאשר אנחנו לומדות, אנחנו מרחיבות את גבולות הידע שלנו, פותחות צוהר לעולמות בלתי מוכרות ורוכשות ארגז כלים להתמודדות עם מצבים שונים. סטודנטים רבים מדווחים על תחושה של התרגשות במהלך למידה של מושג חדש, נושא או רכישת מיומנות.

ההתחדשות היא צורך עמוק של הנפש לפתח את עצמה ולהתרחב אל מעבר לגבולות הקיימים. כשאנו מספקות את הצורך הזה, מער ליכולות הקידום המקצועי, אנחנו מאפשרות לעצמנו לגדול ולצמוח וממילא, כל העבודה נעשית ממקום גבוה יותר ומחובר למטרה. נוסף על כך, לאחר לימודי תואר שני למורות, ניתן להשתדרג מבחינה מקצועית ולהשיג משכורת גבוהה יותר – נתון המהווה מנוע מוטיבציה בפני עצמו.

 

אילו מסלולי לימוד פתוחים בפני נשות הוראה שמעוניינות להתקדם?

לימודי טיפול באמנויות – טיפול באמנות חזותית

לימודי טיפול באומנויות מקנים לסטודנטית כלים לטיפול באמצעות אומנויות כאשר השימוש בכלים וטכניקות מעולם האמנות מאפשרים יצירת ערוץ תקשורת עקיף ומאפשרים למטול להתבטא בצורה חופשית יותר. יתרון נוסף של שימוש באומנויות הוא תכונות התרפיה המסוגלות לו, באמצעות התנסות בתחומי אומנות שונים מסוגל המטופל להתרפות ולאפשר לטיול להיות אפקטיבי ונכון יותר עבורו.

האמנות מהווה גם כלי אבחוני באמצעותו ניתן לזהות חסמים רגשיים, נקודות חוזקה ועוד. לימודי טיפול ותרפיה באמנויות של חוי ארנפלד – מכללה לחרדיות, מאפשרים לנשות הוראה בעלות תואר ראשון להשיג תואר שני למורות ולרכוש כלים טיפוליים שעשויים לסייע הן במסגרת עבודת החינוך והן כאפשרות לעבוד במקצוע נוסף, הנושא אופי של שליחות ומלא בסיפוק.

 

לימודי טיפול בפסיכודרמה

הפסיכודרמה ככלי תרפיה מובהק, פותחה על ידי יעקב מורנו כשהיא משתמשת בפעולה ודרמה על מנת לשפר ולייעל את תהליך הטיפול. על פי הפסיכודרמה, קיים יתרון משמעותי לחוויית סיטואציות שונות מחדש במסגרת טיפולית מגנה ובהכוונתו של מטפל מוסמך.

מעבר לשיחה טיפולית המקובלת בפסיכולוגיה הקלאסית, הפסיכודרמה עושה שימוש בכלי חזק, בו מועלית חוויה מהיומיום הכוללת קושי או אמונת יסוד מגבילה. באמצעות המחשת החוויה על ידי המטופל בתמיכה של המטפל, החוויה מקבלת פרופורציה שונה ומתאפשרת הפנמת פרשנות חדשה לסיטואציות שונות.

כלי זה הפך לפופולרי מאוד בשנים האחרונות כשהוא 'מבקר' בקליניקה עבור ייעול ושיפור טיפולים למבוגרים וילדים. חוי ארנפלד – לימודים לחרדיות מנגישה לימודי פסיכודרמה מקצועיים לבעלות תואר ראשון, ככלי אפקטיבי בתחום ההוראה או כמקצוע נפרד.

 

לימודי ייעוץ חינוכי

היועצת החינוכית נושאת תפקיד חשוב במרחב החינוכי בבית הספר: באחריותה לדאוג להתפתחות אישית של התלמיד ולבריאות הנפש שלו, בד בבד עם הקניית תחושת מסוגלות והכנתו לחיים. בלימודי תואר שני בייעוץ חינוכי, מקבלת הסטודנטית כלים ליפול בקשיים מסוגים שונים אותם חווה הילד לצד מניעת קשיים בצורה מיטבית.

במסלול ייעוץ חינוכי נלמדים קורסים לפיתוח מיומנויות אישיותיות ומקצועיות לצורך ניהול קונפליקטים תוך אישיים, בינאישיים ומערכתיים. בין הנושאים הנלמדים נכללים קורסי הכרת צוותי בית הספר והנחייתו בנושאים שונים באופן כללי וקונרקרטי.

במהלך לימודי תואר שני למורות בייעוץ חינוכי תלמד הסטודנטית קורסי חינוך לחיי משפחה, עיצוב התנהגות בשילוב כלים מעולם ה-C.B.T, כלים טיפוליים מעולם ה-N.L.P, תוכניות התערבות ומניעה, קורסים בנושא גיל ההתבגרות, הנחיית הורים ועוד.

 

תואר שני למורות בניהול וארגון מערכות חינוך

מנהלת טובה היא הרבה מעבר לאחראית הניהול האדמיניסטרטיבי בארגון. מתפקידה לייצר מנהיגות איכותית שתאפשר למוסד הלימודי להתפתח ולתת מענה כולל ופרטני לכל תלמיד/ה ולהורי תלמידי בית הספר. מכללת חוי ארנפלד מציגה לימודי ניהול מערכות חינוך בדגש על פיתוח מיומנויות ניהול, העצמה ופיתוח צוותים, ניהול תקציב, ניהול מידע, קבלת החלטות, ניהול רגש ועוד.

אז אם את מורה ומרגישה שתפקיד הניהול תפור עלייך, זה הזמן להשתדרג לתפקיד ניהולי עם לימודי ארגון וניהול מתקדמים.

 

תואר שני למורות בטיפול בלקויות למידה

חולמת לאפשר לתלמידים לדלג מעל מהמורות ולצלוח קשיים בהצלחה. באמצעות לימודי טיפול בלקויות למידה, ניתן לרכוש כלי מקצועיים להתמודדות עם מגוון סוגי ליקויים באמצעות טכניקות מתקדמות וידע חדשני.

הלימודים כוללים רכישת כלים בתחומים הבאים: מימוש הכלת תלמידים עם לקויות למידה, פסיכומוטוריקה, ליקויי למידה מתמטיים, סוגיות בהבנת הנקרא, תכנית התערבות בתחום החברתי, התערבות מותאמת בקריאה ובכתיבה, טכנולוגיות סיוע לתלמידים בעלי לקויות למידה, תוכניות לפיתוח כושרי חשיבה ולמידה ועוד.

חוי ארנפלד – לימודים לחרדיות מנגישה לימודים אלו למורות בעלו תואר ראשון לחינוך מיוחד בעלו תעודת הוראה וסינון של לפחות 3 שנות עבודה במסגרת חינוכי מוכרת בתחום רלוונטי.

 

לימודים למורות שרוצות להתפתח

מעוניינת ללמוד, להתפתח ולהעצים את היכולות שלך כמורה? לימודים בתחומים חדשניים שיקנו לך כלים בלתי מוכרים ויפתחו לך אופק מרענן הם הפתרון שלך. מוזמנת להשתדרג ולמקסם את היכולות שלך כאשת חינוך.

מוזמנת להשתדרג: תואר שני למורות שלא דורכות במקום
מוזמנת להשתדרג: תואר שני למורות שלא דורכות במקום

לשיתוף לחצו כאן:

חוי ארנפלד בפייסבוק | מייל אישי : c@e-academic.co.il

חוי ארנפלד

השאירי פרטים עכשיו ואנו נדאג ליצור איתך קשר בהקדם ולתת לך את כל המידע הרלוונטי למסלול הלימוד שיכול להתאים לך.

מסלולי לימוד
מידע נוסף
הדרכת הורים

הדרכת הורים היא תחום המציע גישות שונות להתמודדות עם דילמות וקשיים העולים תוך כדי היומיום

לימודים אקדמיים לחרדיות

בשנים האחרונות האפשרויות עבור צעירות מהמגזר החרדי ללימודים אקדמיים התרחבו משמעותית. לימודים אקדמיים לחרדיות הולכים

כתבות אחרונות מבלוג הלימודים
הדרכת הורים

הדרכת הורים היא תחום המציע גישות שונות להתמודדות עם דילמות וקשיים העולים תוך כדי היומיום של חיי ההורות. אימהות ואבות מתמודדים עם אתגרים מורכבים בחיי

קראי עוד »
לימודים אקדמיים לחרדיות

בשנים האחרונות האפשרויות עבור צעירות מהמגזר החרדי ללימודים אקדמיים התרחבו משמעותית. לימודים אקדמיים לחרדיות הולכים ונעשים נפוצים יותר ויותר, ומאפשרים לאישה החרדית להתפתח מקצועית ואישית.

קראי עוד »
לאירוע סוף שנה

  בר"ח תמוז, 20.06.23, התכנסו הסטודנטיות לאירוע סוף שנה חגיגי אשר במהלכו הועברה הרצאה מרתקת ע"י הגב' מירי ליפשיץ, אודות יצירתיות וחדשנות בעולם העבודה המשתנה. במהלך האירוע

קראי עוד »
a6
חוי ארנפלד,
איתך כל הדרך אל התואר
מחובר/ת
למעבר מהיר לשיחת ווטאסאפ עם חוי >>

מענה מיידי!

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם